ارز دیجیتال

بیت کوین برای اولین بار از آغاز به کار خود از یک میلیارد تراکنش عبور کرد

بیت‌کوین، قدیمی‌ترین و گران‌ترین ارز دیجیتال موجود، اولین یک میلیارد تراکنش خود را در این هفته انجام داد. این دارایی که در سال 2009 ایجاد شد، پانزده سال طول کشید تا یک میلیارد تراکنش تحت آن انجام شود.

جامعه کریپتو خوشحال است و پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی را با پیام‌هایی پر کرده است که به یکدیگر برای لحظه عطف BTC تبریک می‌گویند. در پس‌زمینه این نقطه عطف، قیمت این ارز دیجیتال در حال حاضر روی صرافی‌های بین‌المللی مانند CoinMarketCap به 63582 دلار می‌رسد.

داشبورد بیت کوین کلارک مودی نشان می دهد که بیت کوین یک میلیارد تراکنش را در 5 می در بلوک شماره 842241 انجام داد. تا روز سه‌شنبه، 7 می، تعداد کل تراکنش‌های BTC به 1,000,701,505 برسد.

بیت کوین برای اولین بار از آغاز به کار خود از یک میلیارد تراکنش عبور کرد

Nischal Shetty، بنیانگذار و مدیر عامل صرافی هندی WazirX به X برای اظهار نظر در مورد این نقطه عطف صحبت کرد.

این جشن فناوری به ما کمک می کند تا اکوسیستم Web3 را پیش ببریم. در حالی که بیت کوین بر ارزش دارایی تمرکز می کند و ظرفیت تراکنش محدودی دارد، من از روزی که 1 میلیارد تراکنش در روز را در Web3 جشن می گیریم هیجان زده هستم.

اولین بلوک بیت کوین در 3 ژانویه 2009 استخراج شد. در 5603 روز وجود، شبکه بیت کوین به طور متوسط 178475 تراکنش روزانه را پردازش کرده است به استثنای تراکنش های پردازش شده از طریق شبکه لایتنینگ، که یک پروتکل بیت کوین لایه-2 است که معاملات سریعتر را تسهیل می کند.

تکمیل یک میلیارد تراکنش بیت کوین تنها چند هفته پس از آن اتفاق افتاد که بلاک چین چهارمین رویداد نصف شدن خود را در 20 آوریل انجام داد. سه روز بعد در آوریل 2023، بیت کوین بالاترین تعداد تراکنش روزانه 926000 را ثبت کرد. این شماره تراکنش در پس‌زمینه راه‌اندازی پروتکل Runes افزایش یافت.

بیت کوین رونز که توسط کیسی رودارمور، که پروتکل محبوب Ordinals را برای NFT های مبتنی بر بیت کوین نیز ایجاد کرده است، یک پروتکل ابتکاری است که برای رسیدگی به مسائل مرتبط با سیستم های توکن مبتنی بر بیت کوین که به داده های خارج از زنجیره و توکن‌های بومی مورد استفاده برای عملیات وابسته است، ایجاد شد.

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا