ارز دیجیتال

بایننس به دلیل پولشویی در کانادا 4.4 میلیون دلار جریمه شد

بایننس توسط آژانس مبارزه با پولشویی کانادا به دلیل نقض قوانین مبارزه با پولشویی این کشور جریمه شده است. بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جهان قبلاً توسط مرکز تجزیه و تحلیل تراکنش‌های مالی و گزارش‌های کانادا (FINTRAC) به دلیل زیر پا گذاشتن مقررات در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت. این اقدام علیه این شرکت اندکی پس از آن صورت می گیرد که مدیر عامل Changpeng Zhao پس از اعتراف به نقض قوانین ضد پولشویی ایالات متحده به چهار ماه زندان محکوم شد و به پرداخت 100 میلیون دلار (تقریبا 835 کرور روپیه) مجازات محکوم شد.

FINTRAC روز پنجشنبه بیانیه ای را در پی اقدام تنبیهی بایننس منتشر کرد. این پست فاش کرد که صرافی رمزارز به دلیل نقض دو قانون کانادایی که در طول یک فعالیت انطباق در سال گذشته شناسایی شده بودند، جریمه می شود.

در اولین تخلف خود، بایننس، به ریاست ریچارد تنگ ، متهم شده است که خود را به عنوان یک تجارت خدمات پولی خارجی (FMSB) در کانادا ثبت نکرده است. «لازم به ذکر است که Binance Holdings Limited یک FMSB تلقی می‌شد و باید تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۳ در FINTRAC ثبت می‌شد، زمانی که به طور رسمی تمام فعالیت‌هایش در کانادا متوقف شد. تا آن روز، Binance Holdings Limited شرایط ثبت نام خود را نقض می کرد.

در همین حال، بایننس همچنین به دلیل عدم گزارش 5902 حساب از تراکنش‌های ارزهای مجازی بزرگ بین سال‌های 2021 تا 2023، همانطور که از سوی شرکت‌های رمزنگاری در کانادا بر اساس قوانین مبارزه با پولشویی انتظار می‌رود، با اقدامی مواجه است.

بایننس در جریان یک تراکنش، دریافتی از یک مشتری، مبلغی به ارز مجازی 10000 دلاری (تقریباً 8.5 لک) یا بیشتر را همراه با اطلاعات تجویز شده که در 5902 نوبت جداگانه در طول دوره رخ داده است، گزارش نکرده است. FINTRAC در بیانیه خود گفت: از 1 ژوئن 2021 تا 19 ژوئیه 2023.

بایننس هنوز به طور علنی به جریمه اعمال شده توسط FINTRAC پس از تحقیقات در مورد نقض مقررات مبارزه با پولشویی در کانادا واکنش نشان نداده است.

این صرافی در حال حاضر درگیر یک کشمکش قانونی با مقامات نظارتی در نیجریه است. مقامات نیجریه ماه گذشته مقامات Binance را احضار کردند و از این شرکت خواستند که یک دفتر فیزیکی در این کشور ایجاد کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا