ارز دیجیتال

3 استراتژی سرمایه گذاری دراز مدت در ارزهای دیجیتال

برای بسیاری از مردم، بازار ارزهای دیجیتال با استراتژی‌های معاملاتی کوتاه‌مدتی که به دنبال سود بردن از نوسانات و تغییرات ناگهانی قیمت هستند، شناخته می‌شود. با این حال، با ورود اخیر سرمایه‌گذاران نهادی و همچنین تغییر دیدگاه‌ها به سمت ارزهای دیجیتال به عنوان یک کلاس دارایی جدید، این روند به نظر می‌رسد در حال تغییر است.

اکنون توجه بیشتری به نحوه تبدیل ارزهای دیجیتال به بخشی از سبد سرمایه‌گذاری بلندمدت و متنوع می‌شود و این خبر خوبی برای سرمایه‌گذاران فردی در سراسر جهان است.

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت در ارزهای دیجیتال هستید، در اینجا سه استراتژی محبوب سرمایه‌گذاری را بررسی می‌کنیم:

1. خرید و نگهداری

ساده‌ترین رویکرد برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، استراتژی ساده خرید و نگهداری است. این دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد: شما ارزهای دیجیتالی را که به آنها علاقه دارید پیدا می‌کنید و آنها را برای همیشه نگه می‌دارید. فرض این است که بسیاری از ارزهای دیجیتال برتر، علیرغم نوسانات کوتاه‌مدت، در بلندمدت ارزش زیادی خواهند داشت.

یکی از ارزهای دیجیتال برجسته در این زمینه، بیت‌کوین (CRYPTO: BTC) است که با ارزش بازار 1.3 تریلیون دلار، همچنان بزرگترین ارز دیجیتال جهان است. این ارز دیجیتال اغلب اولین انتخاب سرمایه‌گذاران فردی و نهادی است و دلایل خوبی هم برای آن وجود دارد. بیت‌کوین در طول دهه گذشته یکی از دارایی‌های با بهترین عملکرد در جهان بوده است.

با این حال، نکته کلیدی در این استراتژی، تعهد به یک دوره نگهداری طولانی‌مدت است. کتی وود، مدیرعامل شرکت ARK Invest، اخیراً با بررسی داده‌ها به این نتیجه رسیده است که اگر بتوانید بیت‌کوین خود را حداقل برای پنج سال نگه دارید، احتمالاً به سودهای قابل‌توجهی خواهید رسید.

با توجه به اینکه وود اکنون پیش‌بینی می‌کند که بیت‌کوین می‌تواند تا سال 2030 به قیمت 1 میلیون دلار برسد، این دوره نگهداری پنج ساله برای هر کسی که آرزوی تبدیل شدن به یک میلیونر ارز دیجیتال را دارد، اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

2. میانگین‌گیری هزینه دلار

یک استراتژی مرتبط با ارزهای دیجیتال، میانگین‌گیری هزینه دلار (DCA) نام دارد. در حالی که خرید و نگهداری معمولاً به معنای یک خرید بزرگ است، استراتژی DCA مستلزم مجموعه‌ای از خریدهای کوچکتر و تکرارشونده است.

ایده اصلی این است که شما متعهد به خرید مبلغ مشخصی از یک ارز دیجیتال خاص به طور منظم، بدون توجه به شرایط بازار، هستید. به عنوان مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که هر ماه 100 دلار بیت‌کوین بخرید.

این استراتژی می‌تواند به ویژه برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال حذف احساسات از سرمایه‌گذاری هستند، مؤثر باشد. به جای اینکه دائماً نمونه کارهای خود را چک کنید، ممکن است فقط یک بار در ماه این کار را انجام دهید. این به شما کمک می‌کند تا از نوسانات بازار دوری کنید و از تحت تأثیر قرار گرفتن بی‌رویه قیمت‌های ارزهای دیجیتال جلوگیری کنید.

این موضوع برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال به مراتب مهم‌تر از سرمایه‌گذاران سهام است، به دلیل نوسانات بسیار بالاتر در بازار ارزهای دیجیتال. گاهی اوقات، مشاهده نوسان 10 درصدی یا بیشتر در موقعیت بیت‌کوین شما در یک دوره 24 ساعته می‌تواند طاقت‌فرسا باشد.

cryptocurrency investment

3. ETF ها برای تنوع

در نهایت، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF ها) می‌توانند راهی مؤثر برای تنوع بخشیدن به سبد بلندمدت ارزهای دیجیتال باشند. ETF ها به ویژه در بین سرمایه‌گذارانی که ترجیح می‌دهند مستقیماً در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نکنند، محبوب هستند.

به عنوان مثال، ETF های بیت‌کوین جدید، راهی برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال به همان روشی است که در سهام فناوری سرمایه‌گذاری می‌کنید. دو مورد از محبوب‌ترین ETF های بیت‌کوین در حال حاضر، iShares Bitcoin Trust (NASDAQ: IBIT) و Fidelity Wise Origin Bitcoin Fund (NYSEMKT: FBTC) هستند.

با توجه به موفقیت اولیه ETF های بیت کوین، انتظار می رود که سایر ارزهای دیجیتال نیز به زودی ETF های نقدی خود را دریافت کنند. به عنوان مثال، همان شرکت های سرمایه گذاری وال استریت که ETF های نقدی بیت کوین را به بازار عرضه کردند، در حال تلاش برای راه اندازی ETF های نقدی اتریوم (CRYPTO: ETH) هستند.

علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که می توانید از ETF های سنتی تر برای ایجاد تنوع در معرض بازار ارز دیجیتال خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر به دنبال قرار گرفتن در معرض گسترده در بخش استخراج ارز دیجیتال هستید، می توانید در ETF استخراج بیت کوین Valkyrie (NASDAQ: WGMI) سرمایه گذاری کنید.

یا اگر به دنبال قرار گرفتن در معرض گسترده با شرکت های فناوری بلاک چین هستید، می توانید در ETF هایی مانند ETF به اشتراک گذاری داده های تبدیلی تقویت شده (NYSEMKT: BLOK) سرمایه گذاری کنید.

تنوع بخشیدن به سبدتان با ETF بسیار ساده تر از خرید چند ارز دیجیتال مختلف است. به بیان ساده، می توانید یک سهم استخراج بیت کوین بخرید یا می توانید سبدی از 20 سهم برتر استخراج بیت کوین را خریداری کنید. بنابراین، ETF ها می توانند بسیار مفید باشند، به خصوص اگر مطمئن هستید که یک صنعت خاص پتانسیل بلندمدت دارد، اما در مورد اینکه برندگان بزرگ چه کسانی خواهند بود، تردید دارید.

ملاحظات نهایی

به یاد داشته باشید که هنگام سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، حفظ تمرکز بلندمدت بسیار مهم است. به راحتی می توان با جدیدترین میم کوین ها یا نوسانات کوتاه مدت قیمت ها هیجان زده شد. با دنبال کردن یکی از استراتژی های ذکر شده در بالا، می توانید از این امر جلوگیری کنید و در عوض بر ایجاد یک سبد بلندمدت و متنوع که ثروت واقعی ایجاد می کند، تمرکز کنید.

قبل از سرمایه گذاری در هر ارز دیجیتالی، تحقیقات خود را انجام دهید و فقط پولی را که می توانید از دست بدهید، سرمایه گذاری کنید. بازار ارزهای دیجیتال بسیار پرنوسان است و احتمال از دست دادن پول شما وجود دارد.

منبع
finance.yahoo.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا