ارز دیجیتال

آیا سقوط بیت کوین به زیر 50000 دلار ممکن است؟

قیمت بیت کوین پس از رسیدن به سطح 71000 دلار متوقف شد و در چیزی که اساساً بلاتکلیفی است قرار گرفت. به طور طبیعی، دوره‌هایی مانند این به عنوان نسل قبل یک حرکت عظیم عمل می کنند، اما اینکه قیمت به چه سمتی می رود، کاملاً چیز دیگری است. در تلاش برای تعیین دقیق مسیر حرکت بیت کوین، آلن سانتانا، تحلیلگر رمزارز، نمودار بیت کوین را تجزیه و تحلیل کرده و به یک جهت ممکن رسیده است.

تحلیل آلن سانتانا به عملکرد بیت کوین در سال گذشته می پردازد تا مشخص کند قیمت ممکن است به کجا برسد. همانطور که این تحلیلگر اشاره می کند، قیمت بیت کوین از نوامبر 2022 تا مارس 2024 بیش از یک سال و به طور دقیق 479 روز در یک موج صعودی بوده است.

آیا سقوط بیت کوین به زیر 50000 دلار ممکن است؟

به طور طبیعی، زمانی که امواج صعودی مانند این برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، انتظار می رود که با شروع فروش سرمایه گذاران به فروش دارایی های خود، سقوط به سمت پایین رخ دهد. مشکل این است که امواج نزولی پس از یک موج صعودی سریعتر حرکت می‌کنند و با طول موج صعودی به مدت 16 ماه، انتظار می رود که موج نزولی به سرعت از بین برود. همانطور که تحلیلگر کریپتو اشاره می‌کند، اغلب 2 برابر یا 2.5 برابر سریعتر از موج صعودی است.

آلن سانتانا در توضیح دلیل این امر گفت:

«وقتی بازار در حال افزایش است، مردم به آرامی اما مطمئناً خرید می‌کنند و موقعیتی برای خود ایجاد می‌کنند و با رشد همه چیز از بازار و سود لذت می‌برند. وقتی بازار می چرخد، اینطور نیست.»

او همچنین توضیح می‌دهد که:

«وقتی اصلاحی اتفاق می‌افتد، مردم یا از قبل آماده می‌شوند یا وقتی متوجه می‌شوند که پتانسیل صعودی تمام شده است، می‌فروشند. بنابراین به جای ساخت یک موقعیت، وقتی اکثر بازیکنان متوجه می‌شوند که موج تمام شده، تمایل دارند کل موقعیت را ببندند و بنابراین، حرکت رو به پایین می‌تواند واقعا سرعت بگیرد و به همین دلیل است که حرکت رو به پایین سریع‌تر از زمانی است که قیمت‌ها رشد دارد.”

با توجه به این موضوع، تحلیلگر ارزهای دیجیتال انتظار دارد که موج نزولی با سقوط شدید بیت کوین همراه شود. این امر بر روی باقی  بازار تاثیر خواهد گذاشت که مشخص است بیشتر از بیت کوین آسیب می بیند.

در موج نزولی مورد انتظار تحلیلگر کریپتو، او معتقد است که قیمت بیت کوین می تواند بیش از 30 درصد از قیمت فعلی آن 71000 دلار سقوط کند. نمودار سقوط احتمالی اولیه تا سطح 60000 دلار را نشان می دهد و سپس او انتظار دارد که این سقوط بیشتر ادامه یابد.

در انتهای این سقوط، سطح 47943 دلار قرار دارد، احتمالاً جایی که تحلیلگر انتظار دارد سقوط به پایان برسد. اگر این اتفاق بیفتد، آنگاه قیمت بیت کوین می‌تواند به سقوطی تقریباً 33 درصدی برسد، چیزی که می‌تواند برای بازار فوق‌العاده نزولی باشد.

منبع
cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا