ارز دیجیتال

افزایش کلاهبرداری های آنلاین ارزهای دیجیتال در ایالات متحده

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) افزایش کلاهبرداری های عاشقانه را شناسایی کرده است که جامعه کریپتو و ارزهای دیجیتال در ایالات متحده را هدف قرار می دهد. FTC به وضوح از مردم خواسته است که از علایق عاشقانه آنلاینی که ممکن است در مورد ایده های سرمایه گذاری، به ویژه مربوط به ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های دیجیتال با آنها بحث می کنند، جدا شوند.

سازمان تجارت نظارتی به مردم یادآوری کرده است که با توجه به ماهیت پرنوسان این دارایی‌ها، هیچکس نمی‌تواند سود مطمئنی را در سرمایه‌گذاری‌های کریپتو تضمین کند.

این هفته، FTC یک هشدار رسمی در مورد افزایش کلاهبرداری های عاشقانه کریپتو منتشر کرد. در این دسته از کلاهبرداری ها، کلاهبرداران به بهانه شروع یک رابطه عاشقانه، از طریق اپلیکیشن های دوستیابی با قربانیان احتمالی در تماس هستند. این کلاهبرداران پس از جلب اعتماد اهداف خود، قربانیان خود را به سرمایه گذاری در دارایی های رمزنگاری مخفی یا جعلی با وعده بازدهی بالا هدایت می کنند. پس از به دست آوردن سرمایه گذاری های مورد نیاز، این کلاهبرداران تمایل به ناپدید شدن دارند و قربانیان خود را بالا و خشک می گذارند.

افزایش کلاهبرداری های آنلاین ارزهای دیجیتال در ایالات متحده

هیچ‌کس فکر نمی‌کند که عشق آنلاین او را کلاهبرداری کند، اما کلاهبرداران در کاری که انجام می‌دهند خوب هستند. آنها یک ارتباط عاطفی با شما برقرار می کنند، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که باور کنید که آنها برای مثال در سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال متخصص هستند. اما این علاقه آنلاین یک کلاهبردار است. FTC در پست وبلاگ رسمی خود در 10 ژوئن نوشت: مردم ده ها هزار، گاهی میلیون ها دلار را به خاطر کلاهبرداران عاشقانه از دست داده اند.

به عنوان بخشی از این افزایش کلاهبرداری های رمزنگاری، FTC به کاربران در مورد وعده سرمایه گذاری های بدون ریسک و روش های غیر متعارف برای انتقال وجوه آنلاین به آنها هشدار داده است. این ناظر مالی همچنین خاطرنشان کرده است که مردم به شدت نباید به افراد غریبه که به آنها روش‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را آموزش می‌دهند اعتماد کنند.

اگر فکر می کنید فردی که در رسانه های اجتماعی با او آشنا شده اید کلاهبردار است، تماس خود را قطع کنید. به پلتفرم رسانه های اجتماعی بگویید و سپس به FTC بگویید.

منبع
gadgets360

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا