ارز دیجیتال

بیت کوین به 65 هزار دلار سقوط کرد

زمانی که برای دارایی‌های کریپتو در زمان کاهش تورم به نظر می‌رسید، به هفته‌ای بد تبدیل شد و بیت کوین (BTC) در روز جمعه به ضعیف‌ترین قیمت خود در چهار هفته اخیر رسید. بیت کوین طی یک ساعت بیش از 2 درصد سقوط کرد و از حدود 67000 دلار در جریان معاملات ایالات متحده به 65100 دلار رسید. کریپتو پیشرو در هفت روز گذشته 7.5 درصد کاهش داشت.

کریپتوکارنسی‌های کوچک‌تر حتی با کاهش شدیدتری مواجه شدند، به طوری که شاخص CoinDesk 20 در بازار گسترده تقریباً 12 درصد در هفته به هفته کاهش یافت. اتر (ETH) به 3400 دلار کاهش یافت و بیش از 10٪ در این دوره از دست داد، در حالی که توکن های بومی شبکه های لایه 1 رقیب Solana (SOL)، Avalanche (AVAX)، Cardano (ADA) و Near (NEAR) 15٪ -20٪ داشتند. کاهش می یابد، داده های CoinGecko نشان می دهد.

داده‌های CoinGlass نشان می‌دهد که سقوط سریع نزدیک به 180 میلیون دلار از موقعیت‌های معاملاتی مشتقات اهرمی را در تمام دارایی‌های کریپتو در 24 ساعت گذشته منحل کرد، که بیشتر آنها روی قیمت‌های بالاتر شرط می‌بندند. رکود این هفته در مجموع بیش از 870 میلیون دلار نقدینگی داشت که اهرم مازاد را از بازارها خارج کرد.

بیت کوین به 65 هزار دلار سقوط کرد

تحلیلگران و بسیاری از فعالان بازار همین چند روز پیش پیش بینی کردند که بیت کوین به بالاترین حد خود نزدیک می شود، که با سرعت پایین تر تورم و داده های اقتصادی ملایم تر پشتیبانی می شد، اما تلاش ها برای افزایش سریع به فروش رفت و بیت کوین در محدوده جانبی خود گیر کرد. فدرال رزرو این چهارشنبه تنها یک کاهش نرخ بهره را برای سال جاری پیش بینی کرد که کمتر از پیش بینی قبلی بانک مرکزی بود که امید سرمایه گذاران برای سیاست های پولی ضعیف تر در تابستان امسال را از بین برد. بلاتکلیفی سیاسی در اروپا با برگزاری انتخابات زودهنگام در فرانسه، همچنین شاخص دلار آمریکا (DXY) را در برابر سایر ارزهای اصلی به بالاترین سطح خود در بیش از یک ماه گذشته رساند و بر بیت کوین فشار وارد کرد.

10X Research خاطرنشان کرد که بیت کوین همچنین با افزایش فروش از سوی ماینرها و کسب سود از دارندگان طولانی مدت نزدیک به منطقه 70000 دلاری دست و پنجه نرم می کرد که بر بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشت.

منبع
coindesk

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا