ارز دیجیتال

بلاک چین TON با پشتوانه تلگرام در معرض تهدید حملات فیشینگ قرار دارد

بخش Web3 عموماً در معرض حملات سایبری و هک‌ها قرار دارد، اما بلاک چین شبکه باز (TON) تحت حمایت تلگرام به‌ویژه خود را با مشکل مواجه کرده است. طبق گفته شرکت امنیتی بلاک چین SlowMist، بلاک چین TON با خطر حملات فیشینگ مواجه است. کل اکوسیستم TON در حال حاضر در معرض تهدید است، که می‌تواند بر برنامه‌های آینده نزدیک بلاک چین تأثیر منفی بگذارد، به ویژه در زمانی که پروژه مسلماً قصد دارد تا سال 2028 به 500 میلیون کاربر در زنجیره متصل شود.

کارشناسان سایبری چه می گویند؟

یو شیان، بنیانگذار SlowMist، در تاریخ 23 ژوئن به تیم پشت بلاک چین TON در مورد تهدیدات فیشینگ برای شبکه هشدار داد. در حملات فیشینگ، این بازیگر قربانیان احتمالی را به اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی – شخصی و مالی – وسوسه می کند تا سوء استفاده از اطلاعات و سرقت وجوه.

فعالیت‌های فیشینگ بیشتر و بیشتر در اکوسیستم TON وجود دارد. اکوسیستم تلگرام بسیار رایگان است و بسیاری از لینک‌های فیشینگ (یا اشکال ربات) از طریق گروه‌های پیام، ایردراپ و سایر روش‌های فریبنده پخش می‌شوند.»

از آنجایی که کاربران TON می توانند کیف پول خود را به حساب های تلگرام خود پیوند دهند، شیان می ترسد که اگر یکپارچگی کیف پول های مرتبط با TON نقض شود، می تواند پیام های خصوصی کاربران آسیب دیده را نیز افشا کند.

این کارشناس معتقد است که توسعه دهندگان پشت بلاک چین TON باید اقداماتی را برای کاهش این وضعیت آغاز کنند.

طبق گزارش Chainalysis ، در سال 2022 قربانیان حدود 516.8 میلیون دلار (تقریباً 4314 کرور) به دلیل کلاهبرداری های فیشینگ کریپتو از دست دادند. در سال 2023، این رقم تا ماه نوامبر به 374.6 میلیون دلار (تقریباً 3127 کرور) رسید.

تا کنون، TON به این توسعه واکنشی نشان نداده است.

رشد TON

برای بنیانگذاران تلگرام، برادران دوروف، ایده شبکه باز برای اولین بار در حدود سال 2018 شکل گرفت. بعداً در سال 2022، شبکه اصلی TON به طور کامل فعال و عملیاتی شد.

اخیراً، سکه TON برای واریز و برداشت در Binance فهرست شده است. در زمان نگارش این مقاله، TON با قیمت 7.31 دلار (تقریباً 610 روپیه) در CoinMarketCap معامله می شد .

از سال 2022، شرکت سرمایه گذاری Web3 DWF Labs 10 میلیون دلار (تقریبا 80 کرور) در شبکه بلاک چین Layer-1 تزریق کرده است. تقریباً در همان زمان، تلگرام اعلام کرد که نام‌های کاربری کمیاب را در بازار TON به حراج می‌گذارد.

 

منبع
gadgets360

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا