ارز دیجیتال

قیمت ارزهای دیجیتال امروز: نوسان قیمت بیت کوین و اتر در پی نادیده گرفتن بحث بایدن و ترامپ در مورد کریپتو

در روز جمعه، قیمت بیت کوین با کاهش جزئی روبرو شد و با زیان 0.23 درصدی به 61,637 دلار (تقریباً 51.4 میلیون روپیه) در صرافی‌های بین‌المللی مانند CoinMarketCap معامله شد. با این حال، در صرافی‌های ملی مانند WazirX و CoinSwitch، ارزش بیت کوین بسیار بالاتر از 66,863 دلار (تقریباً 55.8 میلیون روپیه) بود. عوامل کلان اقتصادی همیشه نقش حیاتی در تنظیم خلق و خوی بازار کریپتو در سطح جهانی داشته‌اند.

علی‌رغم انتظارات سرمایه‌گذاران کریپتو، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و دونالد ترامپ در جریان مناظره تلویزیونی خود در روز پنج‌شنبه به ارزهای دیجیتال اشاره نکردند، که منجر به نوسانات در نمودارهای قیمت کریپتو شد و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تغییرات بیشتری در روزهای آینده رخ دهد.

راجاگوپال منون، معاون وزیر X به Gadgets360 گفت: «در یک تغییر قابل توجه، با افزایش خوش‌بینی‌ها قبل از مناظره پیش‌بینی‌شده بایدن و ترامپ، بیت کوین افزایش یافت و سرمایه‌گذاران انتظار داشتند که ارز دیجیتال یک نقطه کانونی باشد.

با این حال، عدم اشاره به رمزارز در طول بحث منجر به نگرانی‌هایی در مورد تأثیر بالقوه قیمت بیت‌کوین شده است که احتمالاً شور و شوق صنعت را کاهش می‌دهد. بیت کوین در قلمروی بیش از حد فروخته شده است که نشان دهنده یک احساس نزولی طولانی مدت است. تحلیلگران بازار پیش‌بینی می‌کنند که این مرحله از رکود ممکن است برای چند هفته دیگر ادامه یابد.»

به طور مشابه، اتر تحت تأثیر یک افت جزئی 0.09 درصدی ارزش در روز جمعه قرار گرفت. طبق ردیاب قیمت رمزنگاری Gadgets360، در حال حاضر در صرافی‌های بین‌المللی با قیمت 3,448 دلار (تقریباً 2.87 لک) و 3,701 دلار (تقریباً 3.09 میلیون روپیه) در صرافی‌های ملی معامله می‌شود.

منون افزود: «راه اندازی آتی ETF اتریوم در 4 ژوئیه به عنوان یک تغییر بالقوه بازی در نظر گرفته می‌شود، با پیش بینی‌ها از صعود قیمت اتریوم به بالای 5,000 دلار (تقریباً 4.17 میلیون روپیه).»

ارزهای دیجیتالی که موفق به ثبت سودهای جزئی در روز جمعه شدند عبارتند از بایننس کوین، دوج کوین، کاردانو و آوالانچ.

سولانا در روز جمعه موفق به کسب سود 6.24 درصدی شد که به طور قابل توجهی بالاتر از سایر ارزهای دیجیتال است. در زمان نگارش این مقاله، سولانا با قیمت 145 دلار (تقریباً 12,139 روپیه) معامله می‌شد.

منون اضافه کرد: «با اولین برنامه Solana ETF از VanEck، اکوسیستم SOL شاهد افزایش جمعی و افزایش 30 درصدی تعداد معامله‌گران بود. به لطف رشد اخیر، SOL ممکن است به سومین دارایی بزرگ رمزنگاری پس از BTC و ETH تبدیل شود که دارای ETF است. چندین memecoin Solana نیز منجر به سود شدند. برخی از این memecoinها عبارتند از BOME که 15 درصد با افزایش 80 درصدی معامله‌گران و WEN با افزایش 15.5 درصدی با 25 درصد افزایش در معامله‌گران، افزایش یافت.»

طبق گزارش CoinMarketCap، ارزش کل بازار کریپتو در 24 ساعت گذشته 1.39 درصد افزایش یافت. با این افزایش، ارزش بازار بخش کریپتو به 2.28 تریلیون دلار (تقریبا 1,90,32,984 کرور) رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا