ارز دیجیتال

روند ایردراپ های کریپتو در استفاده از کیف پول های Web3 را باید بازی بلاک چین دانست

بر اساس گزارش یک بازار NFT، تعداد کیف پول‌های رمزنگاری فعال منحصربه‌فرد از آوریل تا ژوئن از مرز ۱۰ میلیون تن فراتر رفت. این گزارش عملکرد Web3 در سه ماهه دوم سال جاری را تشریح می کند. در سه ماهه دوم سال 2024، تعداد کاربران کیف پول های رمزنگاری نسبت به سه ماهه مارس 40 درصد افزایش یافت. به گفته DappRadar، روند ایردراپ های کریپتو یکی از دلایل اصلی است که به سرعت کیف پول های کریپتو بیشتری را به اکوسیستم اضافه می کند.

DappRadar در گزارش خود در مورد روندهای فعلی در بخش Web3 اشاره کرده است که “کشاورزی هوایی” افراد بیشتری را برای ایجاد کیف پول های رمزنگاری و جمع آوری توکن های رمزنگاری تبلیغاتی یا پاداش به صورت رایگان جذب می کند.

استخراج Airdrop به فرآیند جستجوگران رمزارز برای شناسایی پروژه‌های Web3 که ایردراپ توکن را اعلام می‌کنند و شرکت در بازی‌ها یا مسابقات خود برای جمع‌آوری توکن‌های رمزنگاری در کیف پول‌های خود اشاره می‌کند. قبل از اینکه پروژه‌های کریپتو این اطلاعات آماری را دریافت کنند و هدایای ایردراپ را اجرا کنند، DappRadar تأکید کرده است که این روند برای مدت طولانی باقی نمی‌ماند، به‌ویژه به دلیل موارد متعدد کلاهبرداری از پست‌های «ارائه ارز دیجیتال» که باعث ضرر مالی مردم شده است.

روند ایردراپ های کریپتو در استفاده از کیف پول های Web3 را باید بازی بلاک چین دانست

این شرکت در گزارش خود می‌گوید: «روند فعلی استخراج airdrop منجر به افزایش کیف پول‌های فعال منحصربه‌فرد (UAW) شده است، اما این افزایش ممکن است در کوتاه‌مدت پایدار نباشد. برای اطمینان از حفظ طولانی مدت کاربران پس از ایردراپ، تمرکز بر ارائه تجربه کاربری برتر، نقشه‌های راه قوی و تیم‌های توسعه قوی ضروری است.”

ایردراپ های مرتبط با رسانه های اجتماعی در سه ماهه دوم سال جاری 66 درصد افزایش یافت و علاقه همچنان رو به افزایش است. طبق آمار DappRadar، تعداد کیف پول‌های فعال منحصربفرد مرتبط با اپلیکیشن‌های اجتماعی بین آوریل تا ژوئن از 1.9 میلیون عبور کرده است.

با ایجاد کیف پول های رمزنگاری جدیدتر، بخش برنامه های غیرمتمرکز (dApps) نیز توانسته رشد قابل توجهی را در سه ماهه دوم سال جاری به ثبت برساند. برنامه‌های غیرمتمرکز که به‌جای سرورهای Web2 سنتی بر روی شبکه‌های بلاک چین ساخته و پشتیبانی می‌شوند، برنامه‌های نرم‌افزاری منبع باز هستند که توسط یک شخص یا شرکت کنترل نمی‌شوند، بلکه توسط پایگاه‌های کاربری جمعی آن‌ها اداره می‌شوند.

 

منبع
gadgets360

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا