ارز دیجیتال

راه‌اندازی اولین صندوق سرمایه‌گذاری معکوس بیت کوین در آسیا توسط هنگ کنگ

یک صندوق سرمایه‌گذاری جدید به اسم “ETF معکوس بیت‌ کوین” در هنگ کنگ افتتاح میشه که به سرمایه‌گذاران اجازه میده روی سقوط قیمت بیت‌کوین شرط‌بندی کنن.

شرکت مدیریت دارایی CSOP هنگ کنگ اعلام کرده که این محصول جدیدشون، به نام “CSOP Bitcoin Futures (-1x)”، روز سه‌شنبه در بورس هنگ کنگ عرضه میشه.

این ETF برای کسانی که می‌خوان از نوسانات زیاد بازار ارزهای دیجیتال سود ببرن، خیلی جذابه. بعد از اینکه اولین دسته از ETFهای بیت‌کوین نقدی در ماه آوریل در هنگ کنگ عرضه شدن، بیت‌کوین تو سه ماهه دوم سال بیش از 12 درصد از ارزشش رو از دست داد.

مدیرعامل CSOP گفته که این محصول جدید به سرمایه‌گذاران فرصت میده تا از کاهش قیمت بیت‌کوین هم سود ببرن. این شرکت اضافه کرده که بیت‌کوین در ده سال گذشته یکی از پرنوسان‌ترین دارایی‌ها بوده و حتی از نفت خام و شاخص نزدک 100 هم نوسان بیشتری داشته.

در چند هفته اخیر، قیمت بیت‌کوین با افزایش انتظارات برای بازگشت دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، بالا رفته. همچنین، بعد از اعلام کنار رفتن جو بایدن از رقابت‌های ریاست جمهوری، قیمت بیت‌کوین کمی افزایش پیدا کرده و حدود 67,400 دلار معامله شده.

هدف این ETF جدید، ارائه بازدهی متناسب با عملکرد معکوس روزانه شاخص آتی بیت‌کوین S&P هست.

شرکت CSOP در سال 2022 اولین ETF آتی بیت‌کوین آسیا رو در هنگ کنگ راه‌اندازی کرد. ارزش بازار این ETF به خاطر افزایش قیمت جهانی کریپتو، اوایل امسال به بیش از 100 میلیون دلار رسید، اما حالا به حدود 58 میلیون دلار کاهش یافته.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا