ارز دیجیتال

تحلیل روند بازار بیت‌ کوین و دو سهام امیدوارکننده در بخش بیوتکنولوژی

یک سطح بحرانی برای بیت‌کوین، نقطه 53000 دلاری است که نشان‌دهنده بازگشت نیمی از پایین‌ترین سطح سالانه تا بالاترین سطح سالانه آن است. دیواین بر اهمیت این سطح تاکید کرده و اشاره کرده است که معامله زیر این سطح می‌تواند نشان‌دهنده ضعف بیشتر بازار باشد. او افزود که اگر بیت‌کوین به 48000 دلار سقوط کند، ممکن است این کاهش به یک رویداد تسلیم منجر شود و قیمت‌ها به پایین‌ترین حد خود در تابستان یا حتی سال برسد.

علیرغم روندهای نزولی کوتاه‌مدت، دیواین نسبت به چشم‌انداز بلندمدت بیت‌کوین خوش‌بین بود. او گفت: “وقتی به این دارایی با دید گسترده‌تری نگاه کنید، ما هنوز در یک روند صعودی بلندمدت قرار داریم. این دیدگاه کلی نشان می‌دهد که علی‌رغم چالش‌های فعلی، مسیر کلی بیت‌کوین همچنان رو به افزایش است.”

با رشد چشمگیر 47 درصدی الی لیلی تا به امروز در سال جاری، بسیاری از سرمایه‌گذاران ممکن است احساس کنند که پس از این روند صعودی از بازار عقب مانده‌اند. حتی اگر هنوز چیزهای مثبتی در مورد الی لیلی وجود داشته باشد، ممکن است بهتر باشد به جای خرید سهام این شرکت که روزهای خوبی را پشت سر گذاشته، شرکت دیگری را پیدا کنید که روزهای خوبی در پیش دارد.

هیچ راه مشخصی برای تعیین اینکه کدام کسب‌وکار شاهد افزایش سهام خواهد بود وجود ندارد، اما حداقل در بخش بیوتکنولوژی، کاتالیزورهای بالینی می‌توانند نشان‌دهنده‌ی خوبی از زمان احتمالی یک حرکت بزرگ باشند. و همانطور که ناظران الی لیلی می‌دانند، شرکت‌هایی که در تلاشند داروهای کاهش وزن جدید تولید کنند، هم‌اکنون بسیار محبوب هستند.

بنابراین، بیایید نگاهی به چند سهام بخش بهداشت و درمان بیندازیم که به لطف کاتالیزورهایی که در صف دارند، آماده‌ی حرکت هستند.

  1. وایکینگ درمانی Viking Therapeutics (NASDAQ: VKTX) دارای تعدادی داده بازخوانی است که تقریباً قطعاً منجر به تغییرات عمده در قیمت سهام آن خواهد شد. طی چند سال آینده، نتایج حداقل دو مورد از چهار برنامه خط لوله خود را گزارش خواهد کرد، اما قبل از آن، به‌روزرسانی‌هایی را ارائه خواهد داد تا سرمایه‌گذاران را در جریان پیشرفت خود قرار دهد.

تاثیرگذارترین رویدادها زمانی خواهد بود که داده‌های کارآزمایی‌های بالینی مرتبط با چاقی را گزارش می‌کند، که هر دو فرمول‌های آزمایشی VK2735 نامزد آن هستند. برنامه بالغ تر، برای نسخه تزریقی این ترکیب، به تازگی آزمایش فاز 2 خود را با موفقیت به پایان رسانده و این شرکت اکنون منتظر تنظیم کننده های سازمان غذا و دارو (FDA) برای ارزیابی برنامه های خود برای آزمایش فاز 3 است.

امیدها برای این برنامه زیاد است، زیرا بر اساس داده‌های تاکنون، VK2735 احتمالاً کاهش وزن را سریع‌تر و به طور کلی مؤثرتر از پادشاهان فعلی بازار ضد چاقی امروزی ترویج می‌کند: Mounjaro Eli Lilly و Wegovy Novo Nordisk . تنها پس از 13 هفته درمان، بیماران در آزمایش آن به طور متوسط ​​حدود 13 درصد از توده بدن خود را بر اساس دارونما تنظیم شده از دست دادند. طبق آزمایش‌های بالینی مربوطه خود، که مستقیماً با یکدیگر و یا با تحقیقات وایکینگ قابل مقایسه نیستند، شرکت‌کنندگانی که از Mounjaro و Wegovy استفاده کردند بیش از یک سال طول کشید تا به همان درجه کاهش وزن برسند.

تأیید و گسترش این نتایج در آزمایش فاز 3، راه طولانی را به سوی متقاعد کردن بازار می‌کند که وایکینگ می‌تواند سهم بازار قابل‌توجهی را در این نشانه به دست آورد، علی‌رغم حضور بازیگران قدرتمند به طور فزاینده‌ای. اما در حال حاضر، روشن نیست که چه زمانی باید انتظار داشت که کاتالیزور فاز 3 به نتیجه برسد – فقط تخمینی است که حداکثر بیش از چند سال طول نخواهد کشید.

فرمول خوراکی VK2735 نیز همین مشکل را دارد. Viking فاز 1 آزمایشی خود را به پایان رسانده است، اما آزمایش فاز 2 تا اواخر امسال آغاز نمی شود، بنابراین هنوز جدول زمانی مشخصی برای انتشار داده های این مطالعه وجود ندارد. با این حال، دریافت مجموعه دیگری از داده‌های فاز 2 در مورد VK2735، به‌ویژه در زمینه فرمول‌بندی راحت‌تر، محرک حرکت سهام خواهد بود و احتمالاً نسبتاً به زودی در طرح کلان چیزها به دست خواهد آمد.

آیا سهام Viking Therapeutics خرید است؟ بر اساس داده های امروزی آن، بله. اگر نتایج با یافته های قبلی آن مطابقت نداشته باشد، همیشه این خطر وجود دارد که آن کاتالیزورهای آینده به جای مثبت، منفی باشند، اما در این مرحله، این امر بسیار تعجب آور خواهد بود.

  1. ساختار درمانی همانند Viking Therapeutics، Structure Therapeutics (NASDAQ: GPCR) سهمی از بازار درمان‌های قلبی متابولیک را به خود اختصاص داده است. نامزد آن، GSBR-1290، برای کمک به کاهش وزن در نظر گرفته شده است و به عنوان یک قرص فرموله شده است.

آزمایشات فاز 2a GSBR-1290 با نتایج امیدوارکننده ای به پایان رسید و پیش بینی می شود آزمایشات فاز 2b آن در سه ماهه چهارم آغاز شود. بر اساس داده‌ها، بیماران در طول 12 هفته، میانگین کاهش وزن با دارونما را حدود 6 درصد تجربه کردند. این به اندازه نتایجی که وایکینگ در مورد VK2735 به اشتراک گذاشت، چشمگیر نیست، اما GSBR-1290 هنوز احتمالاً قدرتمندتر از داروهای موجود در بازار در حال حاضر است.

طبق این طرح، هنگامی که شرکت کنندگان برای آزمایش 2b استخدام شوند، به مدت 36 هفته تحت درمان قرار خواهند گرفت. این بدان معناست که داده‌ها در نقاط مختلف در سال 2025 منتشر خواهند شد. خطرات آزمایش فاز 2b برای Structure Therapeutics بسیار بیشتر از فاز قبلی است، زیرا این مطالعه بعدی سه برابر بیشتر طول خواهد کشید.

به زودی، قدرت کامل پتانسیل کاندید برای ترویج کاهش وزن در طول زمان آشکار خواهد شد، و همچنین سایر متغیرهای مهم مانند میزان تحمل درمان توسط بیماران و میانگین عوارض جانبی آن با استفاده طولانی مدت آشکار خواهد شد. اما با این فرصت که سهام Structure رشد قابل توجهی را تجربه کند، ریسک مساوی نیز به همراه دارد.

اگر سرمایه‌گذاران تشخیص دهند که مجموعه داده‌های بزرگ‌تر با محصولات موجود در بازار که در حال حاضر توسط Eli Lilly و Novo Nordisk ساخته می‌شوند، قابل مقایسه نیست، حتی اگر آزمایش‌های بالینی طبق استاندارد «موفقیت‌آمیز» باشند، برای سهام مشکل بزرگی خواهد بود. اثبات اینکه کاندیدای آنها همانطور که در نظر گرفته شده است کار می کند. و از آنجایی که داده‌های فاز 2a لزوماً به دلیل جمع‌آوری اطلاعات 12 هفته‌ای، الزاماً یک کار خانگی نبودند، ممکن است فضای زیادی برای مدیریت وجود نداشته باشد که ادعا کند نامزدش رقابتی است.

بنابراین، قبل از متعهد شدن به خرید سهام، از ریسک اضافی در اینجا قدردانی کنید.

آیا در حال حاضر باید 1000 دلار در الی لیلی سرمایه گذاری کنید؟ قبل از خرید سهام در الی لیلی، این را در نظر بگیرید:

تیم تحلیلگر Motley Fool Stock Advisor به تازگی آنچه را که فکر می‌کنند مشخص کرده است 10 بهترین سهامبرای سرمایه گذاران برای خرید در حال حاضر … و الی لیلی یکی از آنها نبود. 10 سهمی که این کاهش را ایجاد کردند می توانند بازدهی هیولایی در سال های آینده ایجاد کنند.

زمانی را در نظر بگیرید که انویدیا این لیست را در 15 آوریل 2005 تهیه کرد… اگر در زمان توصیه ما 1000 دلار سرمایه گذاری کرده بودید، 722626 دلار خواهید داشت !*

Stock Advisor به سرمایه گذاران طرحی آسان برای موفقیت را ارائه می دهد، از جمله راهنمایی در مورد ساخت یک سبد، به روز رسانی منظم از سوی تحلیلگران و دو انتخاب سهام جدید در هر ماه. خدمات مشاور سهام بازده S&P 500 از سال 2002 * بیش از چهار برابر شده است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا