ارز دیجیتال

ترامپ: فروش ارز دیجیتال توسط دولت آمریکا به نفع چین است!

خلاصه نوشته
  • دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا، معتقد است که دولت نباید ارز دیجیتال خود را بفروشد و آن را به عنوان یکی از ارزهای مدرن مشابه با هوش مصنوعی معرفی می‌کند.

دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواه برای ریاست‌جمهوری آمریکا، در روزی که بازارها شرایط سختی را تجربه می‌کردند، دیدگاه خود را در مورد ارزهای دیجیتال بیان کرد.

او در مصاحبه‌ای زنده با آدین راس در پلتفرم کیک، که به موضوعات متعددی پرداخته شد، حضور یافت. راس، 23 ساله، که به عنوان پخش‌کننده بازی‌های ویدیویی در توییچ شهرت یافته بود، به دلیل استفاده مکرر از توهین‌ها از آن پلتفرم محروم شد.

در این مصاحبه، راس به فروش اخیر ارزهای دیجیتال توسط دولت ایالات متحده اشاره کرد و از ترامپ پرسید که در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر، آیا همچنان از ارزهای دیجیتال حمایت خواهد کرد. ترامپ پاسخ داد: «این اقدام اشتباهی است که دولت انجام داده است، زیرا ما باید در جهت ساخت این ارزها تلاش کنیم. اگر ما این کار را نکنیم، چین و سایر کشورها این کار را انجام خواهند داد.»

بر اساس داده‌های Arkham Intelligence، هفته گذشته، کیف پولی که به دولت ایالات متحده نسبت داده می‌شود، ۲ میلیارد دلار بیت کوین را به کیف پولی ناشناس منتقل کرد. به نظر می‌رسد این بیت کوین‌ها با بودجه‌هایی که وزارت دادگستری ایالات متحده از جاده ابریشم مصادره کرده بود، مرتبط باشند. هنوز دولت آمریکا حدود 11.1 میلیارد دلار ارز دیجیتال در اختیار دارد.

ترامپ ارز دیجیتال را به عنوان یک ارز بسیار مدرن معرفی کرد و آن را به هوش مصنوعی تشبیه کرد. او گفت: «مثل هوش مصنوعی است – دوستش دارید یا نه؟ اگر ما این کار را نکنیم، چین یا دیگران این کار را انجام خواهند داد و ما نمی‌توانیم عقب بمانیم. رمزارزها دقیقاً در این حوزه هستند.» ترامپ قبلاً گفته بود که دوست دارد ایالات متحده به یک “ابرقدرت معدن بیت کوین” تبدیل شود.

ترامپ در اوایل سال جاری موضع خود را در مورد ارزهای دیجیتال تغییر داد و حتی ماه گذشته در کنفرانس بیت کوین 2024 در تنسی سخنرانی کرد. این حضور به تنهایی به جمع‌آوری 21 میلیون دلار برای کمپین انتخاباتی مجدد او کمک کرد.

تحلیلگران برنشتاین در یادداشتی اخیر نوشتند: «به نظر می‌رسد جامعه و صنعت کریپتو متفق‌القول هستند که ارزهای دیجیتال دیگر موضوعی دو حزبی نیستند. ما معتقدیم که بازارهای کریپتو تا زمان نتایج انتخابات در اوایل نوامبر به شدت تحت تأثیر تحولات سیاسی خواهند بود.»

سناتور سینتیا لومیس اخیراً پیش‌نویس لایحه‌ای را تهیه کرده است که ایالات متحده را ملزم می‌کند تا سالانه 200000 بیت کوین در یک دوره پنج ساله خریداری کند.

طبق صفحه قیمت بیت کوین The Block، در زمان انتشار این خبر، قیمت بیت کوین 9 درصد کاهش یافت و حجم معاملات به 118.5 میلیارد دلار رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا