ارز دیجیتال

آیا بیت‌کوین به زیر 50 هزار دلار می‌رسد؟ نهنگ‌ها به فروش ادامه می‌دهند

به نظر می‌رسد روند نزولی بیت‌ کوین زیر سطح 50 هزار دلار در حال ادامه باشد. این روند تا زمان تصمیم‌گیری فدرال رزرو آمریکا در مورد کاهش نرخ بهره که قرار است در 18 سپتامبر صورت گیرد، ممکن است ادامه داشته باشد. با این حال، پرسش اصلی این است که آیا بیت‌کوین این آخر هفته به زیر این سطح روانی خواهد رسید؟

بیت‌ کوین (BTC) در شرایطی قرار دارد که احتمال کاهش بیشتر قیمت آن وجود دارد. به‌خصوص اینکه نهنگ‌ها، یا همان سرمایه‌گذاران بزرگ بازار، در حال فروش دارایی‌های خود هستند. به تازگی یکی از این نهنگ‌ها 100 بیت‌کوین به ارزش بیش از 5.3 میلیون دلار فروخته است تا سودی معادل 206 هزار دلار کسب کند.

بر اساس گزارش شرکت Lookonchain در 7 سپتامبر، تا کنون حدود 402 هزار بیت‌کوین به ارزش بیش از 21 میلیارد دلار توسط آدرس‌های کیف پول نهنگ‌ها خریداری شده است. این امر نشان می‌دهد که احتمالاً نهنگ‌ها قصد دارند در فرصت مناسب و در نزدیکی قیمت‌های فعلی دارایی‌های خود را بفروشند.

فروش نهنگ‌ها و تأثیر آن بر قیمت بیت‌کوین

نهنگ‌های بازار با حجم بالای معاملات خود می‌توانند تاثیر زیادی بر قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال داشته باشند. معامله‌گران خرد نیز به دقت این حرکت‌ها را زیر نظر دارند تا بتوانند روند کوتاه‌مدت قیمت بیت‌کوین را پیش‌بینی کنند.

بیت‌کوین در آستانه اصلاح زیر 50 هزار دلار

آرتور هیز، مدیرعامل سابق BitMEX، اخیراً هشدار داده که بیت‌کوین به زودی ممکن است زیر سطح روانی 50 هزار دلار اصلاح شود. او در پستی که در 6 سپتامبر منتشر کرد، نوشت: “بیت‌کوین در وضعیت سنگینی قرار دارد و من احتمالاً این آخر هفته بیت‌کوین زیر 50 هزار دلار می‌خرم.”

در همین حال، قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت منتهی به 7 سپتامبر، با 1.4 درصد کاهش به 54340 دلار رسید. این کاهش باعث از دست رفتن سطح حمایت 55 هزار دلاری شده است.

انتظار فشار نزولی بیشتر برای بیت‌کوین

به گفته تحلیلگران Bitfinex، ممکن است بیت‌کوین در این هفته قبل از شروع یک رالی گاوی واقعی به زیر 50 هزار دلار اصلاح شود. آن‌ها اعلام کرده‌اند که این اصلاح بیشتر بر اساس الگوهای گذشته و کاهش میانگین در چرخه‌های صعودی بازار است.

همچنین Lookonchain گزارش داده است که Galaxy Digital در 7 سپتامبر، 78.5 میلیون دلار بیت‌کوین را به Coinbase Prime واریز کرده که ممکن است نشان‌دهنده فروش آینده این دارایی‌ها باشد.

تأثیر کاهش نرخ بهره بر بیت‌کوین

یکی از عواملی که می‌تواند باعث افزایش قیمت بیت‌کوین شود، تصمیم فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره است. این کاهش می‌تواند احساسات سرمایه‌گذاران را نسبت به دارایی‌های پرریسک مانند بیت‌کوین تقویت کند. اما در حال حاضر، به گفته تحلیلگران، بیت‌کوین همچنان تحت فشار نزولی بیشتری قرار دارد تا زمان تصمیم‌گیری نرخ بهره در 18 سپتامبر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا