ارز دیجیتال

مدیر عامل صرافی کریپتو ترکیه Thodex به دلیل کلاهبرداری 2 میلیارد دلاری به 11000 سال زندان محکوم شد!

بنیانگذار Thodex در سال 2021 از کشور گریخت و در آگوست 2022 در آلبانی بازداشت شد و در آوریل 2023 به ترکیه مسترد شد.

فاروق فاتح اوزر، مدیر عامل سابق صرافی ارز دیجیتال ترکیه، فاروق فاتح اوزر، به اتهام تاسیس، مدیریت و عضویت در یک سازماk، کلاهبرداری واجد شرایط و «مال‌شویی» از سوی دادگاه ترکیه به ۱۱۱۹۶ سال زندان محکوم شد. ارزش های.”

خبرگزاری دولتی ترکیه گزارش داد که نهمین دادگاه کیفری عالی آناتولی اوزر را به همراه دو خواهر و برادرش به 11196 سال و 10 ماه و 15 روز حبس و 5 میلیون دلار جریمه نقدی محکوم کرد.

صرافی کریپتو ترکیه یکی از بزرگ‌ترین پلت‌فرم‌های تجارت دارایی‌های دیجیتال در این کشور بود قبل از اینکه ناگهان در سال 2021 از کار بیفتد. این صرافی خدمات خود را در این پلتفرم بدون اطلاع قبلی متوقف کرد و موسس آن، اوزر، به همراه دارایی‌های کاربران به مبلغ 2 دلار از کشور گریخت. میلیارد دلار ارز دیجیتال در آن زمان، اوزر تمام ادعاهای کلاهبرداری احتمالی خروج را رد کرده بود.

بنیانگذار فراری سرانجام در آگوست 2022 در آلبانی بازداشت شد، جایی که در حال گذراندن حکم زندان بود، پیش از آن که در آوریل 2023 به اتهام کلاهبرداری و پولشویی به ترکیه تحویل داده شد. اوزر قبلاً به دلیل عدم ارائه اسناد مالیاتی از ماه ژوئیه در زندان بود، در حالی که آخرین محکومیت به دلیل کلاهبرداری از مشتریان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا