ارز دیجیتال

بایننس کوین (BNB) چیست؟

بایننس کوین ارز دیجیتالی است که توسط صرافی بایننس منتشر می شود و با نماد BNB معامله می شود. از آگوست 2023، بایننس صرافی با حجم 6.7 میلیارد دلار، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است.

درک بایننس کوین (BNB)

سکه بایننس ابتدا بر روی بلاک چین اتریوم با استاندارد ERC 20 اجرا می شد اما از آن زمان به سکه اصلی زنجیره بایننس تبدیل شد. در طی یک عرضه اولیه سکه (ICO) در جولای 2017 راه اندازی شد و حداکثر 200 میلیون توکن BNB دارد.
10 درصد یا 20 میلیون توکن BNB به سرمایه گذاران فرشته، 40 درصد یا 80 میلیون توکن به تیم موسس و 50 درصد باقیمانده یا 100 میلیون را به شرکت کنندگان مختلف از طریق فرآیند ICO ارائه کرد.

تقریباً نیمی از سرمایه جمع‌آوری‌شده در طول فرآیند ICO برای برندسازی و بازاریابی بایننس در نظر گرفته شده بود، در حالی که حدود یک سوم برای ساخت پلتفرم بایننس و انجام ارتقاءهای لازم در اکوسیستم بایننس استفاده شد.

BNB در ابتدا مبتنی بر شبکه اتریوم بود، اما اکنون ارز اصلی بلاک چین خود بایننس، زنجیره بایننس است.

بزرگترین ارزهای دیجیتال

از 15 آگوست 2023، BNB چهارمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار بود، پس از بیت کوین، اتریوم و تتر USD.

سوزاندن سکه بایننس

اگرچه 100 میلیون توکن بایننس در ابتدا در ICO ارائه شد، کل عرضه فعلی کمتر است. هر سه ماهه، بایننس یک پنجم سود خود را برای بازخرید و نابودی دائمی یا «سوزاندن» سکه های بایننس که در خزانه خود نگهداری می کند، استفاده می کند.

بایننس به طور مرتب این رویدادهای سوزاندن را انجام داده است. آخرین رایت BNB در 14 آوریل 2023 رخ داد، زمانی که بایننس در مجموع 2,020,132.25 BNB معادل 676,744,304 دلار توکن را سوزاند. این بیست و سومین رایت سه ماهه بایننس BNB است و یکی از بزرگترین ها از نظر دلار آمریکا است.

سکه بایننس

استفاده و پشتیبانی بایننس کوین

بایننس به عنوان یک توکن ابزاری برای کارمزدهای معاملاتی با تخفیف در سال 2017 ایجاد شد. اما از آن زمان، استفاده از آن به برنامه های کاربردی متعدد در تعداد زیادی از پلتفرم ها گسترش یافته است. برای پرداخت هزینه تراکنش در Binance.com، Binance DEX و Binance Chain استفاده می شود.

همچنین می‌توان از آن برای پرداخت‌ها (در مکان‌هایی مانند Crypto.com، Monetha و HTC) استفاده کرد. برای رزرو اقامتگاه های مسافرتی (در سایت هایی مانند TravelbyBit، Trip.io، و Travala.com)؛ برای اهداف سرگرمی (هدایای مجازی، بسته های کارت، قرعه کشی)؛ پرداخت هزینه خدمات آنلاین (BitTorrent، Canva، Storm)؛ و حتی برای اهداف مالی (از ETHLend وام بگیرید یا در Moeda سرمایه گذاری کنید)

زنجیره هوشمند بایننس

تا 15 آگوست 2023، زنجیره هوشمند بایننس روزانه 3.9 میلیون تراکنش را پردازش می کرد. میزان تراکنش های روزانه اتریوم سه برابر شده است، اما نسبت به رکورد 16 میلیون تراکنش روزانه که در نوامبر 2021 ثبت شده بود، کمتر است.

همچنین می‌توان از سکه‌های بایننس برای سرمایه‌گذاری در ICOهای خاصی استفاده کرد که از طریق برنامه Launchpad بایننس فهرست شده‌اند. لیست ارزهای دیجیتال جدید در صرافی بایننس، و استفاده از بایننس، بازاری بی‌نظیر را برای تجارت در انواع توکن‌های مجازی جدید و جدید فراهم می‌کند.

در سال 2017، توکن کریپتو از دیگر مشارکت‌ها حمایت کرد که به گسترش استفاده از آن کمک کرد. این شامل مشارکت با پلتفرم برتر پخش ویدیوی زنده آسیایی، Uplive است که هدایای مجازی را برای توکن‌های BNB به پایگاه کاربر 20 میلیونی Uplive می‌فروشد.

بایننس کوین همچنین توسط پلتفرم، اپلیکیشن موبایل و کارت نقدی VISA موناکو، پلتفرم پیشگام پرداخت و ارزهای دیجیتال، پشتیبانی می‌شود.

سکه BNB چیست؟

BNB Coin یک ارز دیجیتال است که عمدتاً برای پرداخت هزینه تراکنش ها و معاملات در صرافی بایننس استفاده می شود.

سکه BNB برای چه استفاده می شود؟

فراتر از صرافی بایننس، بایننس کوین چندین کاربرد دارد، از جمله توانایی:

  • پرداخت های کارت اعتباری را انجام دهید
  • پرداخت برای ترتیبات سفر (در وب سایت های منتخب)
  • خرید هدیه مجازی
  • فرآیند پرداخت ها
  • سرمایه گذاری کنید
  • وام و نقل و انتقالات بدهید
  • به امور خیریه کمک کنید

تبدیل BNB به چه معناست؟

در دنیای ارزهای دیجیتال، گرد و غبار به هر مقدار سکه یا توکن اطلاق می شود که آنقدر کوچک باشد که اغلب نادیده گرفته می شود. آنها اساسا کسری های کوچک باقی مانده از معاملات هستند.

Binance به معامله گران اجازه می دهد تا گرد و غبار خود را به BNB تبدیل کنند.

BNB Market چیست؟

بازار BNB به سادگی به مکانی که BNB خرید و فروش می شود اشاره دارد. بیشتر خریدهای BNB در بازار ثانویه انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا