ارز دیجیتال

پروژه های کریپتو، 51.6 میلیون دلار در حملات، کلاهبرداری‌های فیشینگ از دست می‌دهند

پلتفرم نظارت بر امنیت Beosin، Beosin EagleEye، گزارش داد که صنعت کریپتو در اکتبر 2023 شاهد 23 حادثه امنیتی بود که مجموعاً منجر به زیان کل قابل توجهی در حدود 51.61 میلیون دلار شد.

این تلفات به سه نوع تهدید نسبت داده شد: حملات هکرها، کلاهبرداری های فیشینگ، و Rug Pulls.

کاهش 85 درصدی حوادث امنیت رمزنگاری از سپتامبر

بر اساس این گزارش، اکتبر شاهد کاهش 85.6 درصدی ضررهای مالی ناشی از حوادث امنیتی کریپتو نسبت به سپتامبر بود. حملات هکرها بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند و در مجموع حدود 28.33 میلیون دلار خسارت به بار آوردند، در حالی که حوادث قالیبافی تقریباً 12.02 میلیون دلار بود و کلاهبرداری های فیشینگ 11.26 میلیون دلار ضرر را به همراه داشت.

حوادث امنیتی با مشخصات بالا شامل سرقت حدود 7 میلیون دلار از کیف پول Fantom Foundation، نقض قابل توجه یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در فیلیپین، Coins.ph، که منجر به ضرر 6 میلیون دلاری شد، و نقض ابزار مدیریت رمز عبور LastPass. به سرقت حدود 4.4 میلیون دلار منجر شد.

همه این موارد ریشه در سازش کلید خصوصی داشتند.

افزایش حوادث Rug Pulls

یکی دیگر از پروژه های بازی Web3 به نام FinSoul که توسط تیم Fintoch توسعه داده شده بود، که قبلاً با اتهامات مربوط به فعالیت های کلاهبرداری مواجه شده بود، در میان قربانیان بود.

با وجود خسارات مالی خیره کننده، زیان کلی ناشی از حوادث مختلف امنیتی بلاک چین در اکتبر 2023 در مقایسه با سپتامبر کاهش قابل توجهی داشت.

حوادث مربوط به نشت کلید خصوصی عامل اصلی خسارات مالی ناشی از حملات هکرها بوده و 67 درصد از کل ضررها را شامل می شود.

این ماه همچنین شاهد دو مورد از قربانی شدن ربات‌های تلگرامی قربانی حملات سایبری بود که خطرات ذاتی مرتبط با استفاده از آنها را برجسته کرد.

پروژه ربات تلگرام Maestro و Unibot در عرض یک هفته از یکدیگر مورد حمله هکری قرار گرفتند که منجر به خسارت کلی بیش از یک میلیون دلار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا