ارز دیجیتال
موضوعات داغ

بهترین ارز های دیجیتال زیر 1 دلار کدامند؟

فهرست مطالب

حتی با وجود افزایش شدید قیمت‌های کریپتو در سال جاری، هنوز هم می‌توان ارزهای دیجیتال برتر را با کمتر از 1 دلار پیدا کرد. در واقع، شش مورد از 20 ارز دیجیتال برتر، طبق رتبه بندی ارزش بازار، همچنان با کمتر از یک دلار در دسترس هستند، زیرا به سال 2024 می رویم.

اما آیا هر یک از این رمزارزهای با قیمت مقرون به صرفه واقعا ارزش داشتن را دارند؟ بر اساس چشم انداز رشد آینده و موقعیت رقابتی کلی، سه مورد از این ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار می توانند ارزش بررسی دقیق تر را داشته باشند: Polygon (CRYPTO: MATIC) ، XRP (CRYPTO: XRP) و Cardano (CRYPTO: ADA) .

Polygon

Polygon

Polygon یک راه حل مقیاس بندی لایه 2 برای اتریوم (CRYPTO: ETH) است ، که اساساً به این معنی است که چشم انداز رشد بلندمدت آن با اتریوم مرتبط است. از نظر تئوری، این باید چیز خوبی باشد، زیرا اتریوم دومین ارز دیجیتال بزرگ در جهان است. تا زمانی که اتریوم به عنوان شبکه بلاک چین لایه 1 غالب در جهان ادامه می‌دهد، Polygon باید در این مسیر حرکت کند.

با این حال، مشکل این است که Polygon اکنون رقبای زیادی دارد و فضای راه حل های مقیاس بندی لایه 2 بسیار شلوغ می شود. علاوه بر این، یک بازار کلیدی برای Polygon – بازار توکن غیرقابل تعویض (NFT) – هنوز هم در آب است. تا زمانی که بازار NFT به طور کامل بهبود نیابد، Polygon ممکن است برای جلب توجه با مشکل مواجه شود.

در حالی که Polygon ناامیدانه در تلاش است تا اوضاع را در سال 2023 تغییر دهد، به نظر می رسد هیچ چیز تا کنون جواب نداده است. برای سال، Polygon تنها 12٪ افزایش یافته است. این با وجود تغییر نام تجاری و بازنگری استراتژیک

XRP

XRP

بعدی XRP (که قبلاً به عنوان ریپل شناخته می شد ) است که در چند سال گذشته یکی از عزیزان رمزنگاری دائمی بوده است. این کریپتو دارای ارتش گسترده ای از حامیان آنلاین است که متقاعد شده اند که هر روز در حال حاضر، قیمت XRP در استراتوسفر بالا می رود.

البته XRP امسال 82 درصد افزایش یافته است. اما اگر به نمودار بلندمدت نگاهی بیندازید، واضح است که بهترین روزهای XRP ممکن است پشت آن باشد. از زمانی که XRP به بالاترین حد خود در ژانویه 2018 رسیده است، برای عبور از سطح 1 دلار با مشکلات فوق العاده ای روبرو بوده است.

مشکل اصلی XRP SEC است. در دسامبر 2020، SEC شکایتی را علیه XRP آغاز کرد و ادعا کرد که این یک امنیت ثبت نشده است. این پرونده اکنون به مدت سه سال به طول انجامیده است و هیچ نشانه ای از پایان به زودی نشان نمی دهد. در واقع، به نظر می رسد به طور فزاینده ای محتمل استپرونده حقوقی XRP اکنون به نیمه دوم سال 2024 کشیده خواهد شد.

در همین حال، XRP به خون ریزی پول ادامه می دهد. دفاع از خود در برابر دولت ارزان نیست و مدیران ارشد Ripple Labs (شرکت پشتیبان توکن XRP) اذعان دارند که مجموع هزینه های قانونی در نهایت می تواند بیش از 200 میلیون دلار باشد. XRP می تواند ارزش یک سرمایه گذاری کوچک را داشته باشد اگر باور داشته باشید که در نهایت از روند قانونی خود با SEC آسیبی نبیند. با این حال، این یک سرمایه گذاری بسیار سوداگرانه باقی می ماند.

ADA

ADA
برای بهتر یا بدتر،کاردانوشهرت یک بلاک چین خسته کننده را به دست آورده است که در آن هیچ اتفاقی نمی افتد. برخی حتی به دلیل عدم فعالیت در خود زنجیره بلوکی، آن را «زنجیره ارواح» نامیده‌اند. و هر سال به نظر می رسد که تحت الشعاع یک بلاکچین جدید جذاب قرار می گیرد.

علیرغم همه اینها، کاردانو همچنان به عنوان هشتمین ارز دیجیتال با ارزش در جهان است. و کاردانو همچنان یک رقیب شایسته برای اتریوم است. هر کاری که اتریوم می تواند انجام دهد، کاردانو نیز می تواند انجام دهد. بنابراین به نظر می رسد که شکاف ارزشی بین اتریوم (276 میلیارد دلار) و کاردانو (21 میلیارد دلار) باید بسیار کمتر از امروز باشد.

و برخلاف نظر اجماع، به نظر می رسد که فعالیت های زیادی در کاردانو اتفاق می افتد. حرکت های بزرگی در منطقه انجام می شودمالی غیرمتمرکز(DeFi)، جایی که کاردانو مسلماً تا سال 2022 یک بازیکن غیربازیکن بود. اما معیار کلیدی برای اندازه گیری قدرت کلی دیفای – معروف به ارزش کل قفل شده – امسال به شدت افزایش یافته است و ممکن است زمان آن رسیده باشد که سرمایه گذاران در مورد آینده کاردانو تجدید نظر کنند.

 

XRP، Polygon و Cardano در بین بهترین رمزارزهای زیر 1 دلار قرار دارند. اما این چیز زیادی نمی گوید. همه آنها با مقدار زیادی ریسک همراه هستند و هیچ یک از آنها نباید بخش اصلی سبد سرمایه گذاری کلی شما باشد. اگر قبلاً XRP یا Polygon دارید، ارزش آن را دارد که ببینید آیا ثروت آنها بهبود می یابد یا خیر. با این حال، من نمی توانم از اضافه شدن به موقعیت شما حمایت کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا