ارز دیجیتال
موضوعات داغ

آیا شیبا اینو در سال 2024 به 1 دلار خواهد رسید؟

پس از یک بازار نزولی وحشیانه یک ساله، به نظر می رسد که ارزهای دیجیتال ممکن است به گوشه ای تبدیل شده باشند. ارزش کل بازار کریپتو در سال 2023 تقریباً دو برابر شده است و خوش‌بینی بسیار مورد نیاز را که به نظر می‌رسید در زمستان کریپتوها از بین رفته است، اضافه کرده است.

با بازگشت پرشور و نشاط، بسیاری از سرمایه گذاران ممکن است تعجب کنند که آیا Shiba Inu (CRYPTO: SHIB) می تواند این حرکت را پشت سر بگذارد و به بالاترین رکورد قبلی خود بازگردد یا به طور بالقوه به ارتفاعات جدیدی مانند شاید 1 دلار صعود کند.

سکه میم تغییر می کند

شیبا اینو به عنوان قاتل خودخوانده Dogecoin وارد صحنه کریپتو شد . از زمان راه اندازی آن در سال 2020، رشد قابل توجهی 600000 درصدی داشته است، به اندازه ای خوب که آن را به شانزدهمین ارز دیجیتال با ارزش بازار تبدیل کند.

اگرچه Shiba Inu هنوز به عنوان یک میم کوین در نظر گرفته می شود، جامعه و توسعه دهندگان آن هر کاری که ممکن است انجام می دهند تا این تصور را تغییر دهند. در سال گذشته، Shiba Inu عملکرد جدیدی را در نظر گرفته است که بسیاری از ارزهای رمزنگاری محبوب و ارزشمندتر از آن برخوردار هستند.

امروزه، دارندگان Shiba Inu می‌توانند از این توکن برای تولید مزرعه ، خرید توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و شرکت در پروتکل‌های وام و وام غیرمتمرکز استفاده کنند. حتی برنامه‌هایی برای راه‌اندازی متاورس مبتنی بر شیبا اینو وجود دارد. با این حال، در حالی که این تلاش‌های جدید نوآورانه هستند، احتمالاً خیلی کم و خیلی دیر هستند.

رسیدن به مرز 1 دلار

در دنیای ارزهای دیجیتال، دینامیک عرضه و تقاضا نقش مهمی در تعیین ارزش توکن ایفا می کند. منطق پایه فرض می‌کند که هرچه موارد استفاده بیشتری را یک ارز دیجیتال ارائه کند، تقاضای بیشتری وجود خواهد داشت.

اکنون، این یک تعمیم افراطی است، اما نشان می‌دهد که چگونه ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت‌کوین و اتریوم به چنین ارزش‌گذاری بالایی رسیده‌اند. هر دو موارد استفاده منحصربه‌فردی را ارائه می‌کنند که تقاضا را ایجاد می‌کنند، به علاوه مکانیسم‌های داخلی دارند که عرضه آنها را محدود می‌کند. همه را اضافه کنید و این دو اکنون با ارزش ترین ارزهای دیجیتال در بازار هستند.

اما وقتی صحبت از Shiba Inu به میان می‌آید، حتی عملکرد جدید آن نیز به دلیل یک نقص مهم – عرضه توکن عظیم آن، نمی‌تواند تقاضای کافی برای رسیدن به مرز 1 دلار را تحریک کند. در آخرین شمارش، 589.32 تریلیون توکن شیبا در گردش بود.

برای اینکه به ارزش 1 دلار در هر توکن برسد، باید ارزش بازار خود را تا 9816570 درصد افزایش دهد. اگر این شاهکار را انجام دهد، این بدان معناست که شیبا اینو بیش از کل اقتصاد جهان ارزش خواهد داشت. چیزی به من می گوید که هیچ راهی وجود ندارد که این اتفاق بیفتد.

در حالی که شیبا اینومالی غیرمتمرکزتغییر شکل و ابتکارات مشابه در اکوسیستم شیبا ممکن است بخشی از جامعه رمزنگاری را به خود جذب کند، آنها به اندازه کافی تأثیرگذار نیستند که احساسات گسترده تر بازار را تحت تأثیر قرار دهند.

بر خلاف برخی از همتایان خود با کاربرد واضح و موارد استفاده قابل توجه، تشخیص این که جذابیت اصلی شیبا اینو صرفاً در وضعیت میم و پتانسیل آن برای حدس و گمان خالص است، قوت می‌یابد. شواهد این امر را می توان در مقایسه عملکرد آن با بازار کریپتو مشاهده کرد. همانطور که سایر ارزهای دیجیتال در سال 2023 افزایش یافتند، شیبا اینو 25 درصد رشد کرد.

اگرچه جامعه بدون شک پرشور است، اما حجم انبوه توکن‌ها چالشی عظیم و تقریبا غیرقابل تصور اقتصادی را برای شیبا اینو ایجاد می‌کند.

دستیابی به ارزش 1 دلار به ازای هر توکن به معنای پیشی گرفتن از ارزش بازار نه تنها ارزهای دیجیتال دیگر، بلکه تبدیل شدن به با ارزش ترین دارایی روی کره زمین است. در حالی که رشد شیبا اینو چشمگیر بوده است، دستیابی به نقطه عطف 1 دلاری ممکن است به چیزی بیش از جادوی میم نیاز داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا