بازی و سرگرمی

سونی بر روی Backwards Compatibility پلی استیشن 5 کار می کند

پلی استیشن 5 پس از گذشت تقریباً چهار سال از عرضه آن در سال 2020، همچنان یک کنسول قدرتمند و توانا باقی مانده است. کنسول نسل فعلی سونی نزدیک به 60 میلیون دستگاه فروخته و بسیار جلوتر از رقیب مایکروسافت خود یعنی کنسول های Xbox Series S/X قرار دارد. PS5 دارای یک آرشیو قوی از بازی ها است، اما زمانی که نوبت به ارائه Backwards Compatibility می رسد، کنسول ایکس باکس را دنبال می کند. با این حال، به نظر می‌رسد سونی قصد دارد این شکاف را کم کند، با شایعه‌ای جدید که ادعا می‌کند پلی‌استیشن همچنان در حال کار بر روی Backwards Compatibility بازیهای PS3 در PS5 است.

پلی استیشن 5 هیچ مشکلی در اجرای عناوین PS4 ندارد، علاوه بر بازی‌های موجود در کنسول نسل فعلی. یک آرشیو غنی از بازی‌های PS4، که بسیاری از آنها به‌روزرسانی‌هایی را برای عملکرد بهتر در PS5 دریافت کرده‌اند، به تقویت کاتالوگ عناوین موجود در کنسول سونی کمک کرده است.

با این حال، پلی استیشن 5 هنوز از بازی‌های PS3 پشتیبانی نمی‌کند. فقدان Backwards Compatibility آشکار می شود، به خصوص از آنجایی که Xbox Series S/X می تواند بازی های Xbox 360 و اصلی Xbox را بدون هیچ مشکلی اجرا کند. مدت‌ها شایعه شده بود که سونی روی شبیه‌سازی PS3 کار می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد بازی‌های مربوط به دوران PS3 را روی کنسول‌های جدید بازی کنند. این شایعات روز دوشنبه زمانی که روزنامه‌نگار و کارشناس صنعت، جف گراب، ادعا کرد که سونی واقعاً برای مدتی روی شبیه‌سازی PS3 کار می‌کرد، جمع شد.

سونی بر روی Backwards Compatibility پلی استیشن 5 کار می کند

گراب، در مورد شایعه پادکست Game Mess Mornings برای Giant Bomb، گفت که یک شبیه‌ساز PS3 که می‌تواند بازی‌های دوران PS3 را به صورت بومی روی PS5 اجرا کند، در دست اجراست.  این روزنامه نگار همچنین درباره راه های احتمالی بازی های کلاسیک PS3 به صورت بومی در PS5 صحبت کرد. ساده‌ترین راه، واقعاً، یک Backwards Compatibility در PS5 است که توسط سونی ساخته شده تا در صورت قرار دادن یک دیسک (PS3) تنها روی PS5 کار کند.

سونی هیچ برنامه ای برای یک ابزار رسمی شبیه سازی PS3 در PS5 فاش نکرده است. با این حال، کنسول نسل فعلی از بازی‌های منتخب PS3 از طریق کاتالوگ کلاسیک پشتیبانی می‌کند. کاربران PS5 برای دسترسی به کاتالوگ کلاسیک باید در عضویت PS Plus Deluxe/Premium مشترک شوند.

منبع
gadgets360

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا