بازی و سرگرمی
موضوعات داغ

آموزش گام‌ به‌ گام ریست فکتوری PS5 و نکات مهم

دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است بخواهید پلی‌استیشن 5 خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید؛ از جمله فروش دستگاه یا رفع مشکلات نرم‌افزاری که ممکن است به مرور زمان ایجاد شده باشند. با بازنشانی کارخانه‌ای، می‌توانید از اجرای روان بازی‌های PS5 لذت ببرید یا از این اطمینان حاصل کنید که هنگام فروش، هیچ اطلاعات شخصی روی دستگاه باقی نمی‌ماند.

این راهنما به دو بخش تقسیم شده است: روش سریع و روش عمیق. اگر به دنبال یک بازنشانی سریع هستید، دستورالعمل‌های مرحله‌به‌مرحله را دنبال کنید. با این حال، اگر قصد دارید جزئیات بیشتری را در فرآیند ریست بررسی کنید، راهنمای عمیق ما برای شما مناسب است. پیش از ریست کردن، پیشنهاد می‌شود از داده‌های بازی و تنظیمات کاربری نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مراحل ریست فکتوری پلی‌استیشن 5

در پلی‌استیشن 5، چند گزینه برای ریست کردن وجود دارد که به تفصیل به آن‌ها می‌پردازیم. اگر قصد دارید تمامی اطلاعات دستگاه را پاک کنید، مراحل زیر را دنبال کنید. توجه داشته باشید که این فرآیند منجر به حذف کامل داده‌ها از جمله اطلاعات کاربری و ذخیره‌سازی‌های شما می‌شود. اگر به پشتیبان‌گیری نیاز دارید، به بخش راهنمای عمیق ما مراجعه کنید.

مرحله 1: دسترسی به تنظیمات

ابتدا وارد منوی تنظیمات (آیکون چرخ دنده) شوید.

مرحله 2: انتخاب بخش System

سپس سیستم را انتخاب کنید.

مرحله 3: نرم‌افزار سیستم را انتخاب کنید

در این مرحله به نرم‌افزار سیستم بروید.

مرحله 4: انتخاب گزینه‌های ریست

حالا به گزینه‌های ریست بروید.

مرحله 5: ریست کنسول

در نهایت ریست کنسول را انتخاب کنید.

نکات مربوط به ریست عمیق پلی‌استیشن 5

بازنشانی به تنظیمات کارخانه آسان است اما چندین گزینه ریست وجود دارند که پلی‌استیشن به آن‌ها اشاره نمی‌کند. سه گزینه اصلی برای ریست وجود دارند که هر کدام را توضیح می‌دهیم.

گزینه‌های ریست:
  1. پاک کردن فرهنگ لغت یادگیری: این گزینه تمامی عبارات تایپ‌شده در PS5 را حذف می‌کند و تاثیری بر ذخیره‌سازی‌ها و داده‌های بازی ندارد.
  2. بازیابی تنظیمات پیش‌فرض: این گزینه فقط تنظیمات کنسول را به حالت پیش‌فرض بازمی‌گرداند و داده‌های بازی‌ها و برنامه‌ها را حفظ می‌کند.
  3. ریست کامل کنسول: همه داده‌ها از جمله اطلاعات کاربری، بازی‌ها و برنامه‌ها حذف می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا