لپ تاپ

پردازنده سری Lunar Lake اینتل حافظه سریع‌تری را پشتیبانی می کند

DigiTimes گزارش می‌دهد که اینتل حافظه LPDDR5X را از سامسونگ برای پلتفرم Lunar Lake MX آینده خود تامین خواهد کرد. نسل جدید پردازنده‌های موبایل که انتظار می‌رود در سال 2024 یا اوایل سال 2025 عرضه شوند، بخشی از پاسخ اینتل به سری M اپل است.

سیستم‌های Lumar Lake به طور انحصاری از رم روی بسته استفاده می‌کنند، به این معنی که کاربران نمی‌توانند حافظه را تعویض یا ارتقا دهند. اگر اطلاعات مربوط به توافق اینتل با سامسونگ دقیق باشد، تولیدکننده کره جنوبی می‌تواند از بسیاری از دستگاه‌های Lunar Lake که احتمالاً اینتل به فروش می‌رساند، بهره زیادی ببرد.

با این حال، این گزارش به صراحت اعلام نکرده که سامسونگ تنها تامین کننده حافظه Lumar Lake است. اینتل همچنین می‌تواند تراشه‌ها را از Sk Hynix و Micron دریافت کند. سامسونگ تولید انبوه LDDR5X را در سال 2021 آغاز کرد. این استاندارد حدود 1.3 برابر سریع‌تر از LDDR5، حداکثر سرعت انتقال 8.5 گیگابیت در ثانیه را امکان پذیر می‌کند و می تواند مقادیر زیادی رم را در دستگاه‌های تلفن همراه مسدود کند. افشای اطلاعات قبلی نشان می‌دهد که اینتل قصد دارد حافظه را در کنار CPU در تنظیمات Lunar Lake، مشابه محصولات اپل سیلیکون، لحیم کند.

پردازنده سری Lunar Lake اینتل حافظه سریع‌تری را پشتیبانی می کند

یکی از مزایای احتمالی Lunar Lake، حداقل 16 گیگابایت LDDR5X است که بسیاری آن را برای کارهای فشرده استاندارد می‌دانند. در همین حال، اپل به دلیل فروش برخی از سیستم های M3 تنها با 8 گیگابایت انتقاداتی را دریافت کرده است. غول کوپرتینویی تصمیم خود را با این ادعا که Dynamic Caching به محصولاتش افزایش بهره وری قابل توجهی می‌دهد، توجیه کرد و 8 گیگابایت در مک بوک پرو را به 16 گیگابایت در رایانه شخصی ویندوزی تشبیه کرد.

اینتل احتمالا چهار مدل Lunar Lake از Core 5 تا Core 7 با 16 یا 32 گیگابایت حافظه و TDP بین 8 وات تا 30 وات خواهد داشت. انواع سطح پایین‌تر می‌توانند روی دستگاه‌های بدون فن کار کنند.

 باید دید نتیجه چگونه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا