لپ تاپ

گوگل از کاربران ناتوان در نصب ویندوز 11 درخواست مراجعه به ChromeOS Flex کرد

نگرانی بزرگی در مورد زباله های الکترونیکی (e-waste) وجود دارد که قرار است به‌زودی با پایان یافتن پشتیبانی ویندوز 10 اتفاق بیفتد. شرکت تحقیقات بازار Canalys تخمین می‌زند که پس از اکتبر سال 2025، زمانی که سیستم‌عامل به پایان پشتیبانی (EOS) می‌رسد، حدود 240 میلیون رایانه شخصی می‌توانند به محل‌های دفن زباله بروند.

همچنین یک دادخواست آنلاین در Pirg در رابطه با آن در حال انجام است. به افتخار مایکروسافت، این شرکت به یادآوری کاربران در ویندوز 10 در مورد ارتقاء به ویندوز 11 ادامه داده و آخرین تلاش از این قبیل یک ویدیوی تبلیغاتی است که مزایای ارتقا را توضیح می‌دهد. با این حال، مشکل این است که قرار نیست همه رایانه‌های شخصی واجد شرایط ارتقا باشند، زیرا رایانه‌هایی که شرایط مورد نیاز سیستم را برآورده نمی‌کنند روی 10 باقی می‌مانند و بنابراین، دیگر سرویس‌دهی نمی‌شوند و به‌روزرسانی‌های امنیتی پیشرفته (ESU) را ممنوع می‌کنند.

این چنین سیستم‌هایی را به طور بالقوه آسیب پذیر می‌کند. در حالی که بسیاری از اینگونه کاربران خانگی با استفاده از ترفندهای دور زدن به ویندوز 11 نقل مکان کرده‌اند، آنهایی که سخت‌افزار بسیار قدیمی دارند احتمالاً تا مدتی نمی‌توانند این کار را انجام دهند زیرا CPUهایی که فاقد دستورالعمل خاص “POPCNT” هستند اکنون روی 10 گیر می‌کنند.

گوگل از کاربران ناتوان در نصب ویندوز 11 درخواست مراجعه به ChromeOS Flex کرد

گوگل بدیهی است که متوجه همه این موارد شده است و با Neowin تماس گرفته است تا به این کاربران درباره ChromeOS Flex خود یادآوری کند. اگر ممکن است آگاه نباشید، گوگل ChromeOS Flex را پس از چند ماه آزمایش آلفا در جولای 2022 برای عموم منتشر کرد. ChromeOS Flex اساساً یک سیستم‌عامل مبتنی بر ابر سبک وزن و رایگان برای دانلود است و به‌روزرسانی‌های امنیتی ارائه خواهد شد. با این حال، اگر می‌خواهید برنامه‌های اندروید را اجرا کنید، نمی‌توانید، زیرا مشابه ChromeOS نیست.

صرف نظر از این، ایده کاهش ضایعات الکترونیکی است زیرا کاربران و سازمان‌ها مجبور نخواهند شد پس از پایان پشتیبانی از ویندوز 10، سخت‌افزار قدیمی غیر آماده ویندوز 11 خود را کنار بگذارند. گوگل همچنین ادعا می‌کند که ChromeOS Flex حدود 19 درصد از ویندوز کارآمدتر انرژی است. از آنجایی که گفته می‌شود بسیار سبک وزن است، گوگل ادعا می‌کند که گشت و گذار در سیستم‌عامل در مقایسه با ویندوز به طور کلی باید آسان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا