لپ تاپ

کانسپت لپ تاپ لنوو با نمایشگر شفاف رونمایی شد

شرکت لنوو به تازگی کانسپت لپ تاپی را به نام ThinkBook Transparent Display معرفی کرده که به عنوان اولین لپ تاپ نمایشگر شفاف جهان شناخته می‌شود. مدلی که طراحی منحصربفردی داشته و تاکنون مشابه آن دیده نشد.

این معرفی در رویداد MWC 2024 صورت گرفته است. همانطور که از نام آن پیداست، این لپ تاپ دارای صفحه نمایش 17.3 اینچی شفاف microLED (1000 نیت) و صفحه کلید مجازی شفاف بوده و دومی همچنین می‌تواند با کمک قلم پشتیبانی شده به یک تبلت طراحی مجازی تبدیل شود.

به نظر می رسید این شرکت به لطف نمایشگر شفاف به سناریوهای واقعیت افزوده نیز اشاره می‌کند. به طور خاص، این برند گفت که صفحه نمایش “تعامل با اشیاء فیزیکی” و “پوشش اطلاعات دیجیتال برای ایجاد محتوای تولید شده توسط کاربر” را امکان پذیر می‌کند. ابتدا باید دستگاه را در دست بگیریم تا بفهمیم که آیا این فقط بازاریابی است یا یک ویژگی قابل اجرا.

کانسپت لپ تاپ لنوو با نمایشگر شفاف رونمایی شد

با گفتن این، ما تعجب می‌کنیم که این صفحه نمایش شفاف چه معنایی برای حفظ حریم خصوصی دارد. آیا مردم می‌توانند با نگاه کردن به پشت لپ‌تاپ ببینند چه چیزی روی صفحه نمایش شماست؟ ما امیدواریم که سازنده رایانه شخصی این نوع سؤالات را در نظر گرفته باشد.

این تنها یک کانسپت بوده و باید منتظر ماند تا مشخص شود لنوو چه برنامه‌ایی دارد. اما همچنان باید توجه داشت که صفحه نمایش‌های microLED بسیار گران هستند، بنابراین لپ تاپ آینده با این فناوری می‌توان قیمت هنگفتی باشد و چندان ارزان نیست. لنوو همیشه سعی داشته پروژه‌های بلندپروازانه ارائه دهد تا بتواند موردتوجه قرار گیرد.

این برند یکی از بازیگران اصلی صنعت لپ تاپ بوده که هر سال محصول جدیدی برای ارائه دارد. این مدل جدید همانطور که گفته شده یک کانسپت بوده که عملی نشده و با توجه به اینکه مشکلاتی دارد باید حل شده و سپس به تولید برسد. انتظار داریم در آینده لنوو تکلیف این مدل را مشخص کند.

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا