لپ تاپ

لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج با چیپ مبتنی بر ARM در راه است

پیشتر گزارش داده بودیم که سامسونگ در حال کار بر روی لپ‌تاپ جدیدی بوده که متعلق به سری گلکسی بوک 4 است. برخلاف مدل‌های موجود در سری گلکسی بوک، گلکسی بوک 4 اج جدید از چیپ مبتنی بر Arm استفاده می‌کند و از تراشه اسنپدراگون X Elite کوالکام قدرت می‌گیرد.

کوالکام اعلام کرده است که تراشه‌های جدید مبتنی بر Arm آن‌ها می‌تواند در حدود «اواسط سال 2024» و همچنین ممکن است در این ماه عرضه شود. اکنون آخرین خبر این است که سامسونگ قصد دارد در ماه جاری از گلکسی بوک 4 اج رونمایی کند. به گفته منابع Sammobile، این شرکت می خواهد Galaxy Book 4 Edge را قبل از پایان ماه می معرفی کند. به نظر می رسد که سامسونگ می خواهد دستگاه جدید مبتنی بر Arm را به محض عرضه تراشه های جدید ارائه دهد.

لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج با چیپ مبتنی بر ARM در راه است

نامگذاری گلکسی بوک 4 اج و استفاده آن از تراشه مبتنی بر Arm قبلاً توسط لیست GeekBench که اوایل ماه جاری منتشر شد تأیید شده بود. همچنین می دانیم که لپ تاپ جدید دارای صفحه نمایش 14 اینچی، 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود و قیمتی در حدود 1800 یورو خواهد داشت.

هر دو بنچمارک که توسط لیست کوالکام و GeekBench از دستگاه های دارای تراشه نشان داده شده اند، عملکرد چشمگیر و کارایی انرژی را نشان می دهند. این می تواند به معنای بهبود قابل توجهی در عمر باتری باشد. با این حال، ذکر این نکته حائز اهمیت است که هنوز هیچ دستگاه تجاری با تراشه جدید موجود نیست و مشخص نبوده که آزمایش‌ها چگونه انجام شده است.

تفاوت در مدیریت انرژی یا راه حل خنک کننده قطعا می تواند بر اعداد تأثیر بگذارد. بنابراین، آن را شایعه بدانیم. برای کسانی که نمی دانند، Snapdragon X Elite به 12 هسته پردازشی کوالکام Oryon یکنواخت مجهز است که دو هسته آن فرکانس 4.3 گیگاهرتز و باقی با فرکانس 3.8 گیگاهرتز همراهند. برای گرافیک، یک پردازنده گرافیکی کوالکام Adreno تعبیه شده است.

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا