لپ تاپ

هر آنچه باید درباره Apple M3 ، M3 Pro ، M3 Max ، M3 Ultra باید بدانید

اگر شایعات صحت داشته باشند، نسل بعدی مک‌بوک‌ها تراشه‌ی مشابه شایعه شده Apple M3 را در خود جای خواهند داد، ارتقای جدیدی که قول می‌دهد قدرت و عملکرد رایانه‌های اپل را افزایش دهد. و اکنون، به لطف نام‌نویس مشهور اپل، مارک گورمن، اولین نگاهی به مشخصات تراشه داریم تا ببینیم دقیقاً چقدر می‌توانیم انتظار افزایش داشته باشیم.

گورمن در آخرین خبرنامه Power On خود برای بلومبرگ، با استناد به گزارش های توسعه دهندگان، مشخصات تراشه های M3، M3 Pro، M3 Max و M3 Ultra اپل را به همراه مدل های جدید مک آن ها در آن پیدا می کند. مشخصات ممکن است در طول فرآیند تولید تغییر کند، بنابراین نسخه‌ای که مصرف‌کنندگان در اختیار دارند ممکن است با آنچه در داخل اپل آزمایش می‌کند متفاوت باشد.

در زیر می توانید خلاصه ای از هر نسخه از تراشه نسل بعدی اپل را بیابید. در گزارش خود، Gurman تعداد هسته‌های موجود در واحد پردازش گرافیکی و مرکزی هر تراشه و همچنین تعداد هسته‌ها را به عملکرد در مقابل کارایی اختصاص داده است. او همچنین هر تراشه را بین تنظیمات پایه و بالای آن تجزیه می کند.

مشخصات در این مدل های مک یافت شد
M3 8 CPU cores, 10 GPU cores Base MacBook Pro, 13-inch MacBook Air, 15-inch MacBook Air, Mac mini, iMac
M3 Pro (base configuration) 12 CPU cores (six performance and six efficiency), 18 GPU cores 14-inch MacBook Pro, 16-inch MacBook Pro, Mac mini
M3 Pro (top configuration) 14 CPU cores (eight performance and six efficiency), 20 GPU cores 14-inch MacBook Pro, 16-inch MacBook Pro, Mac mini
M3 Max (base configuration) 16 CPU cores (12 performance and four efficiency), 32 GPU cores 14-inch MacBook Pro, 16-inch MacBook Pro, Mac Studio
M3 Max (top configuration) 16 CPU cores (12 performance and four efficiency), 40 GPU cores 14-inch MacBook Pro, 16-inch MacBook Pro, Mac Studio
M3 Ultra (base configuration) 32 CPU cores (24 performance and eight efficiency), 64 GPU cores Mac Studio and Mac Pro
M3 Ultra (top configuration) 32 CPU cores (24 performance and eight efficiency), 80 GPU cores Mac Studio and Mac Pro

همراه با قدرت پردازش، تعداد گزینه های حافظه موجود می تواند با نسل بعدی مک های مجهز به M3 اپل تغییر کند. گورمن گفت: از مک بوک پروهایی که اپل در حال آزمایش آن‌ها هستند، نسخه‌های 36 و 48 گیگابایتی در گزارش‌های توسعه‌دهندگان فهرست شده‌اند. در حال حاضر، MacBook Pro فقط در پیکربندی‌های زیر موجود است: 16 گیگابایت، 32 گیگابایت، 64 گیگابایت و 96 گیگابایت.

بر اساس شایعات قبلی، تراشه M3 به جای فرآیند 5 نانومتری که برای تراشه های M1 و M2 اپل استفاده می شود، از فرآیند 3 نانومتری جدید شرکت تولید نیمه هادی تایوان استفاده خواهد کرد. در اوایل سال جاری، گورمن گزارش داد که ما احتمالاً اولین مک‌های مجهز به تراشه M3 را در ماه اکتبر خواهیم دید. با این حال، او می گوید که ما باید تا سال 2024 صبر کنیم تا اپل شروع به عرضه مک های مجهز به M3 Pro و M3 Max کند. در مورد M3 Ultra، خوب، شانس این است که انتظار طولانی تری خواهد داشت:

گورمن در آخرین خبرنامه خود گفت: «این احتمال وجود دارد که تراشه M3 Ultra تا پایان همان سال وارد بازار نشود.

بدیهی است که اپل هنوز به طور رسمی وجود تراشه M3 را تایید نکرده است، فعلاً باید همه اینها را با کمی نمک بپذیریم. اما اگر در حال حاضر صاحب یک مک‌بوک کم‌قدرت‌تر، مانند مک‌بوک پرو با M1 هستید و به فکر ارتقاء آن هستید، شاید تا رسیدن تراشه M3 از خرید مک‌بوک خودداری کنید.

به هر حال، رویداد سپتامبر اپل تنها چند هفته باقی مانده است و ما انتظار داریم آیفون 15، اپل واچ 9 و موارد دیگر را ببینیم که اپل روی آن کار می کند. اگر گزارش‌های مربوط به یک پنجره حمل‌ونقل در ماه اکتبر دقیق باشد، مک‌بوک‌های مجهز به M3 باید به‌زودی دنبال شوند. بنابراین بهتر است قبل از خرید مک‌بوک تا اکتبر منتظر بمانید – چه یکی از رایانه‌های جدید M3 باشد یا یک مدل موجود در فروش با بهترین معاملات مک‌بوک. در هر صورت، با صرف زمان برنده خواهید شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا