لپ تاپ
موضوعات داغ

تفاوت بین لپ تاپ های تجاری و سایر لپ تاپ ها در چیست؟

اگر در حال خرید یک لپ تاپ جدید بوده اید، تفاوت قیمت بین یک لپ تاپ تجاری و معمولی باید توجه شما را جلب کرده باشد. اما دقیقاً چه چیزی لپ‌تاپ‌های تجاری را گران‌تر می‌کند و آیا ارزش هزینه‌های اضافی را دارند؟ بیایید تفاوت‌های کلیدی را برای کمک به تصمیم‌گیری درست برای خرید توضیح دهیم.

امنیت: خصوصی نگه داشتن کسب و کار

حرفه‌ای‌هایی که از لپ‌تاپ‌های تجاری استفاده می‌کنند، داده‌های حساس شرکت روی دستگاه‌های خود دارند و هدف سازنده این است که به حفظ امنیت داده‌ها تا حد امکان کمک کند. به همین دلیل است که هر لپ‌تاپ تجاری که ارزشش را دارد، دارای امنیت بیومتریک به شکل اسکنر اثر انگشت یا تشخیص چهره از طریق Windows Hello است .

برخی از لپ‌تاپ‌های فوجیتسو حتی دارای اسکنر رگ کف دست هستند که ایمن‌ترین نوع امنیت بیومتریک است. سایر لپ‌تاپ‌های رده بالا دارای یک اسکنر فیزیکی کارت هوشمند هستند که می‌توانید از آن برای باز کردن قفل دستگاه استفاده کنید.

رمزگذاری درایو یکی دیگر از ویژگی‌های امنیتی برجسته است که عمدتاً در لپ‌تاپ‌های تجاری یافت می‌شود، اگرچه اکنون در انواع دیگر لپ‌تاپ‌ها نیز رایج‌تر است. با کمک یک تراشه داخلی TPM (ماژول پلتفرم مورد اعتماد) ، Windows BitLocker می‌تواند داده‌های درایو شما را رمزگذاری کند و به طور کامل از آن در برابر مزاحمان محافظت کند، حتی اگر لپ‌تاپ شما دزدیده شود.

پس از ورود به سیستم، همچنان می‌توانید به راحتی به داده‌های رمزگذاری شده دسترسی داشته باشید. ویندوز 11 حداقل به یک TPM مدرن نیاز دارد، بنابراین این ویژگی‌های رمزگذاری در لپ‌تاپ‌هایی که برای کار با ویندوز 11 یا جدیدتر طراحی شده‌اند، جهانی شده‌اند.

آخرین ویژگی امنیتی برجسته که معمولاً در لپ‌تاپ‌های تجاری یافت می‌شود، اسلات امنیتی Kensington است . این یک شکاف بر روی لپ تاپ شما است که در آن باید یک کلید فیزیکی برای باز کردن قفل و استفاده از لپ تاپ وارد کنید. اگرچه از مد افتاده است، اما برخی از لپ‌تاپ‌ها هنوز K-Slot یا لوازم جانبی اختصاصی برای فعال کردن آن دارند.

هزینه: کیف پول خود را آماده کنید

لپ‌تاپ‌های تجاری در مقایسه با لپ‌تاپ‌های مصرف‌کننده قیمت بالایی دارند، زیرا امنیت بهبود یافته، کنترل کیفیت، و ویژگی‌های اضافی همگی برای یکپارچه‌سازی هزینه دارند. هزینه های بخش تولید به سرعت افزایش می یابد و در نتیجه لپ تاپ گران تر می شود.

در حالی که می‌توانید لپ‌تاپ‌های ویندوزی و کروم‌بوک‌های معمولی را با قیمت کمتر از ۱۵۰ دلار پیدا کنید، لپ‌تاپ‌های تجاری مناسب از حدود ۵۰۰ دلار شروع می‌شوند. اگر یک مدل سازمانی با فناوری پیشرفته می‌خواهید، قیمت آن نزدیک به 2000 دلار است.

تفاوت بین لپ تاپ های تجاری و سایر لپ تاپ ها

عملکرد و ویژگی ها: بهره وری خود را به حداکثر برسانید

من مقدمه این را با گفتن اینکه لپ تاپ های تجاری لزوما سریعتر از لپ تاپ های مصرفی نیستند، بیان می کنم. لپ تاپ های تجاری تولید انبوه برای استفاده سازمانی با لپ تاپ های معمولی قابل مقایسه هستند.

با این حال، یک زیرمجموعه از لپ‌تاپ‌های تجاری بسیار قدرتمند به نام «لپ‌تاپ‌های ایستگاه کاری» وجود دارد. لپ‌تاپ‌های ایستگاه کاری از نظر عملکرد با لپ‌تاپ‌های گیمینگ رده بالا قابل مقایسه هستند، حتی گاهی اوقات از آنها بهتر عمل می‌کنند. به لطف CPU و GPU قدرتمندتر و رم بیشتر، لپ‌تاپ‌های ایستگاه کاری در انجام وظایف متعدد و اجرای برنامه‌های بهره‌وری سخت مانند DaVinci Resolve و AutoCAD مشکلی ندارند.

این لپ‌تاپ‌های ایستگاه کاری اغلب از قطعات مخصوص ایستگاه کاری (مانند CPU‌های Xeon یا Quadro GPU) استفاده می‌کنند که با پایداری، درایورها و پشتیبانی پس از فروش بهتر همراه هستند.

لپ‌تاپ‌های تجاری همچنین تاکید زیادی بر دوربین‌های وب HD و میکروفون‌های حذف نویز برای تماس‌های کاری بی‌وقفه دارند. ویژگی های دیگری که می توانید انتظار داشته باشید عبارتند از صفحه کلید با کیفیت بالاتر، کارت خوان هوشمند، درگاه های USB بیشتر و اسلات SD و سیم کارت.

عمر باتری: انرژی در طول روز کاری شما

سخت افزار پرقدرت در یک لپ تاپ تجاری معمولاً با یک باتری بزرگتر یا با کیفیت بالاتر جفت می شود. لپ‌تاپ‌های تجاری به حرفه‌ای‌هایی پاسخ می‌دهند که ممکن است مجبور شوند تا هشت ساعت بدون شارژ از لپ‌تاپ‌های خود استفاده کنند، بنابراین سازنده نمی‌تواند با انداختن باتری با کیفیت پایین‌تر، ارزان‌تر از آن‌ها استفاده کند.

یک مثال عالی Lenovo ThinkPad X1 Carbon است که می‌تواند یک روز کاری کامل را پشت سر بگذارد، البته اگر حالت ذخیره انرژی را روشن کنید . اگر از راه دور کار می‌کنید یا سفرهای کاری مکرر انجام می‌دهید، عالی است – بهره‌وری شما به وجود یک پریز برق کاربردی در هواپیما بستگی ندارد.

دوام: ساخته شده برای یک دهه

لپ تاپ های تجاری علاوه بر داشتن ویژگی های بیشتر و عمر باتری بهتر، به گونه ای ساخته شده اند که عمر طولانی تری داشته باشند. به هر حال، بخش خوبی از لپ‌تاپ‌های تجاری به جای خرید مستقیم، توسط شرکت‌ها ارائه می‌شوند. این شرکت ها لپ تاپ ها را سرمایه گذاری و دارایی شرکتی می دانند که می تواند از یک کاربر به کاربر دیگر منتقل شود و بعداً فروخته شود. یک نمونه افسانه ای از این سری لپ تاپ های ThinkPad است .

همچنین، لپ‌تاپ‌های تجاری با فن‌های بزرگ‌تر و سینک‌های حرارتی خنک‌کننده بهتری دارند. دمای پایین تر به طول عمر بیشتر برای CPU و باتری شما تبدیل می شود، زیرا قرار گرفتن در معرض گرما طولانی مدت این قطعات را فرسوده می کند.

در نتیجه، لپ‌تاپ‌های تجاری کمی ضخیم‌تر و حجیم‌تر هستند. و از آنجایی که آنها با استفاده از مواد درجه یک ساخته شده اند و پوسته بیرونی ضخیم تری دارند، در برابر آسیب فیزیکی مقاوم تر خواهند بود.

نرم افزار: Windows Pro برای کاربران قدرتمند

یکی از نشانه های لپ تاپ تجاری، نرم افزار است. لپ‌تاپ‌های تجاری به جای نسخه Home با ویندوز 11 پرو همراه هستند. همانطور که در بالا توضیح داده شد، یک تفاوت قابل توجه با ویندوز پرو ، رمزگذاری درایو BitLocker است. همچنین از پشتیبانی مشتری بهتر و ویژگی‌های اضافی مانند Windows Sandbox برخوردار می‌شوید، که به شما امکان می‌دهد یک فایل یا برنامه مشکوک را در یک محیط دسک‌تاپ مجازی بدون به خطر انداختن ایمنی دستگاه خود باز کنید.

تفاوت بارز دیگر نرم افزار از پیش نصب شده است. لپ‌تاپ‌های تجاری شهرت دیرینه‌ای دارند که با حداقل یا بدون bloatware عرضه می‌شوند.

آن را با لپ تاپ های مصرفی مملو از bloatware مقایسه کنید که باید به صورت دستی آن را حذف کنید . دلیلش این است که سازنده لپ‌تاپ را تا حد امکان ارزان‌تر به شما می‌فروشد و می‌خواهد از طریق اشتراک در برنامه‌های اختصاصی خود و قراردادهای مشارکت با شرکت‌های نرم‌افزار ، پول بیشتری از جیب شما استخراج کند.

طراحی: ترکیب با جمعیت

شما نمی خواهید به دلایل اشتباه در طول یک جلسه کاری، از جمله انتخاب لپ تاپ خود، متمایز شوید. اگر با یک لپ‌تاپ رنگارنگ مجهز به RGB با یک اژدها در پشت ظاهر شوید، جدی گرفته نمی‌شوید. به همین دلیل است که لپ‌تاپ‌های تجاری دارای طراحی زیبا و خاکستری هستند و چیزی جز لوگوی سازنده در پشت آن وجود ندارد.

What is the difference between business laptops and other laptops

گارانتی: در دراز مدت در پول خود صرفه جویی کنید

اگرچه پوشش دقیق گارانتی و طول آن تا حد زیادی به سیاست سازنده بستگی دارد، استاندارد صنعتی برای لپ تاپ های معمولی یک سال است. شما می توانید یک تمدید گارانتی بخرید ، اما اگر یک مدل ارزان قیمت باشد، همیشه از نظر مالی منطقی نیست. این را نمی توان در مورد لپ تاپ های تجاری نیز گفت.

از آنجایی که لپ‌تاپ‌های تجاری هزینه بیشتری دارند، می‌توانید ضمانت‌نامه طولانی‌تری را با تخفیف یا رایگان دریافت کنید – تا سه سال یا حتی بیشتر. به عنوان مثال، برخی از لپ‌تاپ‌های HP Dragonfly و Dell Latitude دارای سه سال ضمانت استاندارد هستند. اما این به هیچ وجه یک قانون نیست، بنابراین قبل از خرید با خرده فروش چک کنید. اگر لپ‌تاپ طبق برنامه کار نمی‌کند، می‌توانید آن را به صورت رایگان در بازه زمانی تعمیر یا تعویض کنید، بنابراین در جریان کار شما اختلال ایجاد نمی‌کند.

آیا به یک لپ تاپ تجاری نیاز دارید؟

اگر لپ‌تاپ شما ابزاری حیاتی است که برای کسب درآمد از آن استفاده می‌کنید، یا اگر برای امنیت داده‌ها ارزش قائل هستید، منطقی است که کمی بیشتر برای یک لپ‌تاپ تجاری‌محور خرج کنید. به لطف کیفیت کلی و دوام بهتر، دستگاهی خواهید داشت که می توانید به آن اعتماد کنید. آخرین چیزی که در یک سفر کاری می خواهید این است که به طور موقت دسترسی به داده های حیاتی را از دست بدهید زیرا لپ تاپ ارزان قیمت شما تصمیم گرفت آن را ترک کند. اما اگر فقط به یک لپ‌تاپ اولیه برای مرور وب، فیلم و کارهای سبک گاه به گاه نیاز دارید، منطقی است که در پول خود صرفه‌جویی کنید و یک لپ‌تاپ ارزان‌تر مصرف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا