لپ تاپ

نسل بعدی سرفیس های مایکروسافت با هوش مصنوعی همراهند

طبق گفته Windows Central، دستگاه‌های نسل بعدی سرفیس مایکروسافت با ویژگی‌های بی‌شمار هوش مصنوعی عرضه می‌شوند و به عنوان اولین رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی این شرکت به بازار خواهند رسید.

طبق گزارش‌ها، این مجموعه شامل سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ تاپ 6 خواهد بود که هر دو با NPU‌های نسل بعدی (واحدهای پردازش عصبی) عرضه می‌شوند و انتخابی از پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل و تراشه‌های سری X کوالکام هستند.

طبق گزارش‌ها، دستگاه‌های Surface با نام رمز «CADMUS» به‌صورت سفارشی برای نسخه بعدی ویندوز طراحی می‌شوند که انتظار می‌رود سال آینده عرضه شود. همچنین گفته شده که آنها بسیاری از ویژگی‌های نسل بعدی هوش مصنوعی را که بخشی از نسخه بعدی ویندوز خواهند بود، در خود جای دادند. یکی از ویژگی‌های جالبی که در این گزارش به آن اشاره شد، دکمه اختصاصی Copilot است که می‌توان آن را روی صفحه‌کلید سرفیس لپ‌تاپ 6 و لوازم جانبی Type Cover جدید برای سرفیس پرو 10 یافت.

نسل بعدی سرفیس های مایکروسافت با هوش مصنوعی همراهند

مایکروسافت انتظار دارد که خط تولید CADMUS با مک‌بوک‌های سیلیکونی اپل رقابت کند و عمر باتری، عملکرد و امنیت مشابهی را ارائه دهد. دو مورد از اولین رایانه‌های شخصی CADMUS، نسل بعدی سرفیس پرو و سرفیس لپ‌تاپ خواهند بود که می‌توانند چند ماه قبل از عرضه نسخه بعدی ویندوز (با نام رمز Hudson Valley) برای عموم معرفی شوند.

در کنار سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ تاپ 6، مایکروسافت همچنین در حال کار بر روی نسل بعدی Surface Laptop Go است که می‌تواند سال آینده نیز رونمایی شود. سپس نسل بعدی سرفیس لپ‌تاپ استودیو است که می‌تواند در سال 2025 عرضه شود. علاوه بر این، نسخه‌های تجاری سرفیس پرو و سرفیس لپ‌تاپ نیز در دست ساخت هستند، اما هنوز مشخص نیست که آیا این لپ‌تاپ‌ها هرگز دیده خواهند شد یا خیر.

باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه دقیق مایکروسافت برای رونمایی نسل بعدی دستگاه‌های سرفیس چیست. احتمالا بیشتر اطلاعات به حقیقت تبدیل شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا