بازار

افزایش بازدید یوتیوب با این 6 ترفند کاربردی

همان‌طور که احتمالاً شما نیز می‌دانید؛ یوتیوب به عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های سوشال مدیا در دنیا شناخته می‌شود که این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا در کنار پرداختن به علاقه خود، از این شبکه پرطرف‌دار درآمد هم داشته باشند. اما هم‌زمان با افزایش تعداد تولید‌کنندگان محتوا در یوتیوب،‌ رقابت برای دیده شدن در این شبکه نیز افزایش پیدا کرده و کاربران نیاز دارند تا از روش‌های مختلفی برای افزایش بازدیدهای خود در این پلتفرم استفاده کنند.

در مطلب امروز علاوه بر معرفی چندین روش کاربردی برای افزایش بازدید ویدئوها در یوتیوب، استفاده از خدمات گوگل ادز بدین منظور را نیز برای شما تشریح کرده و به شما توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید از این پلتفرم در جهت رشد کانال یوتیوب خود استفاده کنید.

گوگل ادز به عنوان پلتفرم تبلیغاتی گوگل شناخته می‌شود که در آن کاربران در ازای پرداخت مبلغی مشخص، تبلیغات خود را به طیف گسترده‌ای از کاربران نشان می‌دهند. تبلیغات در یوتیوب یکی از گزینه‌های تبلیغاتی گوگل ادز بوده که با استفاده از آن شما می‌توانید ویدئوهای کانال خود را به تعداد زیادی از مخاطبان هدف نشان دهید. توجه داشته باشید که برای سفارش این تبلیغات، شما نیاز به ساخت اکانت گوگل ادز داشته تا بتوانید از مزیت‌های گسترده این پلتفرم استفاده کنید.

افزایش بازدید یوتیوب

شاید به‌ نظر برسد گسترش فعالیت‌های بازاریابی و کسب‌وکار در یوتیوب به دلیل مشکلات دسترسی به آن سخت باشد اما در واقع این‌طور نیست. برای ارتقا یا افزایش بازدید یوتیوب ابتدا باید در نظر داشته باشید که با بیش ‌از یک میلیارد و نیم کاربر ماهانه این پلتفرم، سهم بازدید ویدئوهای شما در این ‌میان چقدر‌ است؟ درصورتی‌که کاربرد اصولی قابلیت‌های یوتیوب و روش‌ها و ترفندهای صحیح آپلود ویدئو را بدانید خیلی سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنید در این فضا رشد خواهید کرد.

بدون ‌تردید بازاریابی ویدیویی یا به عبارتی ویدیو مارکتینگ یکی از مناسب ترین روش های شناخته شدن در فضای مجازی است. اولین دلیلش مسلما جذابتر بودن محتوای ویدیویی و انیمیشن نسبت به سایر انواع محتواست و دلیل دوم به بی حوصلگی مخاطبان فضای اینترنت برای مطالعه مطالب متنی برمی گردد. ویدیوها در فضای آنلاین و شبکه های اجتماعی خیلی سریع تر دیده شده و دست به دست می شوند.

در این فرصت قصد داریم تبلیغات در YouTube را معرفی کرده و شیوه های افزایش بازدید یوتیوب را به شما بیاموزیم.

1. تبلیغات در یوتیوب

یکی از بهترین مسیرها برای بهتر دیده شدن و افزایش بازدید یوتیوب، تبلیغات در یوتیوب (YouTube Ads) است. البته که این روش می‌تواند راه کاری موقت باشد ولی در مواقعی برای افرادی که از لحاظ زمانی دوست دارند سرعت بیشتری داشته باشند، می‌تواند راه کاری معقول باشد.

با کمک قابلیت‌های جدیدی که در این پلتفرم برای پیگیری ویدیوها به وجود آمده است، فرصت مناسبی برای بازگشت سرمایه خواهید داشت. نکته قابل توجه این است که تبلیغات در YouTube با سبک تبلیغات کلیکی (PPC) خیلی متفاوت است. حتی نحوه برگزاری کمپین‌ها در این فضا شکل دیگری دارد.

Increase YouTube views with these 6 practical tricks

در این روش گزینه‌ها و قابلیت‌های جدید و متعددی برای افزایش بازدید یوتیوب پیش روی شما قرار دارد. تنها باید آگاهی کافی برای استفاده از این ابزارها در جهت تبلیغات در این شبکه اجتماعی داشته باشید.

خوشبختانه شرکت Google در ژانویه 2017 تحولاتی در سیستم تبلیغات کلیکی خود ایجاد کرد که صاحبان کسب و کار بتوانند به مخاطبان و بینندگان بیشتری در YouTube دسترسی داشته باشند. به ویژه این موضوع در مورد کاربران موبایلی صدق می کند که 50% مخاطبان YouTube را به خود اختصاص می دهند.

در این قالب تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با توجه به تاریخچه جستجوهای کاربران و پیگیری رفتار آنها در جستجوها، ویدئوهای جذاب تری مرتبط با نیاز کاربران تولید کنند. اکنون بازاریابی در یوتیوب شکل پیچیده تری به خود گرفته است. به طوری که اگر فردی به تازگی کالا یا خدماتی را جستجو کرده باشد و ویدیوی شما موضوعی مرتبط با آن موضوع داشته باشد احتمال اینکه تا پایان ویدیو را تماشا کند و به وبسایت تبلیغ کننده برود بیشتر می شود.

2. برای یک کلیدواژه/عنوان ویدئو بسازید

ممکن است واضح به نظر برسد، اما ساختن ویدئو برای یک تک موضوع/کلیدواژه، بهترین راه برای افزایش ترافیک و جلب مخاطب است. بسیاری از افرادی که از اقدامات اصلی برای بهبود سئو ناآگاه هستند، این مرحله را نادیده می گیرند.

اما اگر می خواهید ویدئو های شما حداکثر میزان بازدید کننده را داشته باشند، اجرای این راهکار ضروری است. سعی کنید با استفاده از ابزاری برای یافتن کلیدواژه ها مانند KeywordTool.io، که مختص یوتیوب است، در زمینه تخصصی خود، به دنبال کلیدواژه هایی که بیش از همه جستجو شده اند باشید.

3. برای بهبود عملکرد کانال یوتیوب با مخاطبین خود تعامل داشته باشید

از این واقعیت نباید غافل شد که یوتیوب یک کانال اجتماعی است و به همین خاطر نیازمند تعاملات اجتماعی است. اگر شما صرفا ویدئو هایی قرار می دهید بدون اینکه کاربر را ترغیب کنید که نظر خود را ثبت کند، فرصت استفاده از این موقعیت را از دست خواهید داد. این فعالیت برای بهبود عملکرد کانال یوتیوب به عنوان یک امر ضروری در نظر گرفته می‌شود.

Increase YouTube views with these 6 practical tricks

یوتیوب به کانال هایی که میزان تعامل بالایی دارند، از جمله مدت زمان کلی گذرانده شده در کانال، مدت زمان تماشا ویدئو ها، تعداد لایک ها و دیس لایک ها، و از همه مهم تر کامنت ها، پاداش می دهد. سعی کنید به تمام نظراتی که درج می شوند پاسخ دهید (در صورت امکان).

4. فرمت محتوا های با کیفیت موجود خود را تغییر دهید

قطعا آسان ترین راه برای بهبود عملکرد کانال یوتیوب، ایجاد محتوا های عالی است. اما لازم نیست این محتوا را از صفر ایجاد کنید. برخی از بهترین ویدئو های شما می توانند از محتوا های جذاب، با ارزش، کاربردی و عملی که پیش از این ایجاد کرده اید، به وجود بیایند.

بسیاری از مردم به خاطر یافتن پاسخ سوالات خود یا دیدن کلیپ های آموزشی به یوتیوب می آیند، بنابراین محتوایی که بتواند مشکلات را رفع کند، بهترین گزینه است. به مطالبی که مخاطب تعامل بالایی با آن داشته است مراجعه کنید و به این مسئله فکر کنید که چگونه می توانید آن ها را به ویدئو هایی جذاب تبدیل کنید.

5. برند شوید

خب پس محتوای شما عالی است. اما آیا خود کانال شما هم از لحاظ بصری جذاب است؟ اگر می خواهید بازدیدکنندگان کانال یوتیوب شما را جدی بگیرند و در کانال شما عضو شوند، باید حرفه ای به نظر بیایید.

وقتی کانال خود را تبدیل به برند کنید، کاربران به سرعت محتوای شما را می شناسند. اگر یک بلاگ یا وبسایت دارید، حتما از طراحی خاصی استفاده کرده اید تا خود را از سایرین متمایز کنید، بنابراین برای کانال یوتیوب خود نیز از این طراحی خاص که مختص شما است، باید استفاده کنید.

علاوه بر اینکه سعی می کنید از لحاظ بصری متمایز باشید، فراموش نکنید که URL کوتاه شده وبسایت خود را نیز در در قسمت عنوان کانال خود قرار دهید – و یک شرح حال جالب نیز در مورد اینکه کی هستید و ویدئو های شما در چه مورد هستند نیز بنویسید.

6. بازدیدکنندگان را مجاب به عضویت کنید

یکی از راه هایی که می توانید مطمئن باشید که بازدیدکنندگان از کانال شما خوششان آمده و با آن ارتباط برقرار کرده اند، زمانی است که برای دیدن پست های جدید تر عضو کانال شما می شوند. در هر ویدئویی که آپلود می کنید از بینندگان بخواهید تا در کانال شما عضو شوند، و با اعضای فعلی خود تعامل داشته باشید.(می توانید لیست اعضاء خود را در اینجا ببینید).

هیچ گاه برای بدست آوردن عضو هزینه نکنید. چرا که این کار تنها باعث پایین آمدن میزان تعامل کانال شما می شود و در دراز مدت به اعتبار اکانت شما آسیب می زند. به یاد داشته باشید، اگر از بینندگان خود نخواهید که در کانال شما عضو شوند، ممکن است فالوور هایی با پتانسیل بالا را از دست بدهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا