بازار

معرفی مجموعه دقیق صنعت اوپاتان

ابزار دقیق اندازه‌گیری یکی از ارکان هر سیستم فرآیندی در صنایع بزرگ و کوچک هستند. دقیق صنعت اوپاتان یکی از بزرگترین مراجع تهیه و تامین انواع تجهیزات ابزار دقیق و فعال در بزارهای جهانی است. با توجه به اینکه این ابزارها برای کنترل پارامترهای گوناگون به کار می‌روند باید از دقت و کیفیت مطلوبی برخوردار باشند تا از هزینه‌های مالی و خطرات جانی جلوگیری کنند.

در این مطلب ما بهترین ابزار دقیق موجود در بازار داخلی را معرفی می‌کنیم و در ادامه آن توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توانید خرید ایمنی در این بازار داشته باشید تا در دام کلاهبرداران و سودجویان نیفتید.

اهمیت ابزار دقیق

از یک مخزن آب کوچک در یک تاسیسات آب خانگی گرفته تا خطوط لوله یک صنعت تولیدی و پالایشگاهی بزرگ، همه و همه نیازمند کنترل فشار و دمای سیال هستند. این اندازه‌گیری توسط تجهیزات ابزار دقیق نظیر گیج فشار و گیج دما انجام می‌پذیرد. علاوه بر آن تجهیزات جانبی دیگری نظیر پرشر سوییچ و ترانسمیتر نیز در کنار این ادوات، جهت کنترل فرآیند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عدم کنترل یک خط فرآیندی چه بزرگ و چه کوچک، منجر به توقف خط تولید و یا منجر به حوادث جبران ناپذیری برای نیروی انسانی و تجهیزات دیگر می‌شود. فلذا یک سیستم کنترلی دقیق با استفاده از تجهیزات خوب، هم اطمینان و اعتماد از تولید پایدار و با کیفیت را فراهم می‌آورد و هم از هزینه‌های احتمالی، جلوگیری می‌کند. علاوه بر آن، محیط آرام و به دور از خطرهای شکست خطوط، نشت گاز سمی و یا انفجار، برای کارکنان فرآهم می‌شود.

دقت و برند

در تمامی صنایع، از جمله صنایع شیمیایی، غذایی، پزشکی و دارویی، نفت و گاز، پالایشگاهی و …، استفاده از ابزار دقیق و سیستم کنترلی یک ضرورت محسوب می‌شود. اساسا بدون وجود یک سیسم کنترلی هیچ مجموعه‌ای اجازه تولید نخواهد داشت. از آنجایی که دقت در این ابزار حرف اول را می‌زند، باید ابزاری با دقت مناسب برای آن در نظر گرفته شود.

همواره یک ابزار با دقت بسیار بالا برای هر فرآیندی مطلوب نیست و این اساسا نیاز به کارشناسی و کار تخصصی دارد. اما چیزی که واضح است این است که باید به صحت کارکردی این ابزار بتوان اعتماد کرد. در نتیجه قبل از انتخاب هر پارامتر تخصصی، ما باید از یک برند معتبر و شناخته شده برای این ابزار استفاده کنیم تا سلامت تولید و جان کارکنان خود را به خطر نیندازیم.

با نگاهی به بازار داخلی ابزار دقیق امروز، میتوان دریافت کرد که با وجود تعدد برندهای مختلف، تنها چند برند مورد اعتماد صنایع بزرگ داخلی و خارجی، در داخل کشور در دسترس هستند. معتبرترین این برندها را در ادامه ما برای شما دسته بندی کرده ایم:

  • ویکا: این برند آلمانی یکی از معتبرترین و بزرگترین تولید کننده‌های تجهیزات دقیق فشار و دما در در جهان است. تجهیزات دقیق این شرکت دارای استانداردهای کیفیت و محیط زیست ISO9001 و ISO14001 هستند.
  • پکنز: یکی از ابزار با کیفیتی که در داخل کشور می‌توان یافت، تجهیزات شرکت پکنز است. این برند ترکیه‌ای با استفاده از دانش متخصصان اروپایی خود توانسته است سهم قابل توجهی از مصرف صنایع در خاورمیانه را تصاحب کند.
  • زیمنس: امکان ندارد شما یک شخص درگیر با تجهیزات صنعتی باشید و نام زیمنس به گوشتان نخورده باشد. زیمنس آلمان، بزرگترین شرکت تولیدی اروپاست که از تراشه‌های کوچک الترونیکی گرفته تا تجهیزات لجستیک و ترابری نظیر لوکوموتیو را تولید می‌کند. ابزار دقیق نیز یکی از تولیدهای موفق این شرکت است که توانسته است اعتماد صنایع را جلب کند.

به غیر از موارد فوق، برندهای دیگری نظیر روزمونت آمریکا، هاوزر سوییس نیز از شرکت‌های تولیدی خوشنام موجود در بازار این حوزه هستند که عملکرد موفقی در ابزار دقیق و صنایع داشته‌اند.

اعتماد و خرید

تا به اینجا توضیح داده شد که چرا باید یک برند معتبر برای ابزار اندازه گیری انتخاب شود اما با وجود اینکه شما برای حفظ سلامت اپراتور و تجهیزات خود اقدام به خرید یک برند معتبر می کنید، همچنان نمی‌توانید یک خرید ایمن داشته باشید. چرا؟

همانطور که می‌دانید با وجود اشخاص سودجو در بازار، یک چالش بزرگ برای مصرف کنندگان، اطمینان از صحت اصل بودن تجهیزات است. این حق یک مشتری است که در قبال هزینه‌ای که پرداخت می‌کند، جنس مورد نظر خود را به دور از حواشی تامین نماید. برای رهایی از این چالش، یک وارد کننده معتبر که بتواند تامین پایداری در ابزار داشته باشد، قطعا می‌تواند شما را از دردسر این چالش مصون بدارد و امنیت صنعت شما را تضمین نماید.

با وجود تمامی تحریم‌ها و شرایط نا مطلوب، به لطف شرکت‌های موفق داخلی، ما همچنان دسترسی به تجهیزات خوب در حوزه ابزار دقیق را داریم. دقیق صنعت اوپاتان یکی از معتبرترین مجموعه‌های تامین قطعات و تجهیزات در داخل کشور است که با بیش از 25 سال سابقه کاری موفق توانسته‌است جایگاه ویژه‌ای در بین مشتریان داخلی پیدا کند.

دقیق صنعت اوپاتان

از جمله مشتریان و خریداران بزرگ این شرکت می‌توان شرکت‌های مجتمع گاز پارس جنوبی و شرکت پالایش نفت آبادان را نام برد که بزرگترین شرکت‌های گازی و پالایشگاهی ایران محسوب می‌شوند. همچنین صنایع بزرگ فولادی نظیر شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان، مجتمع فولاد میانه از دیگر مشتریان و خریداران تجهیزات ابزار دقیق این شرکت هستند.

خوش نامی و اعتبار دقیق صنعت اوپاتان در تامین قطعات منجر به این شده‌ که علاوه برآن، شرکت‌های تولیدی بزرگی همچون ایران خودرو نیز مشتریان ابزار دقیق این شرکت باشند. چرا که هر مجموعه‌ی موفقی به دنبال بهترین قطعات در مناسب‌ترین قیمت است.

تمامی برندهای معتبر معرفی شده نظیر ویکا آلمان، زیمنس، پکنز، روزمونت و … در تمامی مدل‌های مورد مصرفی صنایع، در انبار این شرکت موجود است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دقیق صنعت اوپاتان به معرفی کامل تمامی محصولات این شرکت دسترسی داشته باشید. علاوه بر آن متخصصان و کارشناسان این مجموعه آماده‌اند تا در خصوص تمامی ابزار موجود بسته به کاربرد و مصرف، شما را راهنمایی کنند.

جمع بندی:

در طی این مطلب نگاهی اجمالی به اهمیت ابزار دقیق در صنایع مختلف داشتیم. همانطور که اشاره شد این ابزار اطمینان و اعتماد سیستم‌های کنترلی فرآیند را برای ما فرآهم می‌آورند. توضیح داده شد که چرا باید در انتخاب یک ابزار دقیق حساس بود و کدام برندها و شرکت‌های تولیدکننده دارای اعتبار خوبی در میان مصرف کنندگان هستند. در نهایت این مطلب چگونگی خرید و اعتماد به یک فروشنده در این حوزه را بررسی کردیم؛ تا شما بتوانید در ازای هزینه‌ای که برای خرید یک برند خوب می‌پردازید، کالای غیر اصل دریافت نکنید؛ چرا که یک کالای غیر اصل قطعا می‌تواند تمامی خطوط فرآیندی و تجهیزات شما را مستهلک نماید و جان کارکنان را به خطر اندازد.

خرید هاست

نوشته های مشابه

19 دیدگاه

  1. ممنون از سایت خوبتون که انقدر دقیق هستن معرفی هاتون. برای این کسب و کار هم آرزوی موفقیت دارم.

  2. خیلی مجموعه کاملی هستن. امیدوارم هرروز بیشتر و بیشتر از صنعت و صنعتگران حمایت بشه.ممنون از سایت خوبتون

  3. خداقوت به شما و مجموعه دقیق صنعت اوپاتان امیدوارم یک روز شرایط برای صنعت و کسب و کارها بهتر بشه و تحریمی اذیت نکنه.

  4. لذت بردم از خوندن دست آورداشون. موفق باشند و ممنون از سایت خوب شما با این معرفی شیرین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا