بازار

معرفی پرفروش ترین گوشی های سال 1402| کاوش در دنیای فناوری موبایل

خرید یک گوشی جدید با تمام ویژگی‌های مورد نیاز، یک قدم بزرگ و یک تصمیم چالش برانگیز است. احتمالا برای شما نیز پیش آمده است که در این دنیای متنوع برندها و مدل‌های بازار موبایل دچار شک و سردرگمی شوید. امروزه شرکت‌های سرشناس حوزه فناوری مانند سامسونگ، اپل ، شیائومی و سایر تولیدکنندگان برای حفظ جایگاه و اثبات برتری خود با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این شرکت‌ها هر ساله با رونمایی از محصولات جدید با کارایی‌های به روز باعث شگفتی مخاطبان می‌شوند. می‌توان گفت که در این دنیای پر رقابت تنها راه انتخاب صحیح، بالا بردن دانش و آگاهی در این زمینه است. یکی از مهمترین راه‌های افزایش آگاهی، بررسی مداوم اخبار جدید از طریق رسانه‌های اجتماعی است. همچنین وبسایت‌های خبری فناوری موبایل به عنوان یکی از بهترین مراجع اطلاع رسانی شناخته می‌شوند. به همین منظور مجله فناوری اینفوفون در این مقاله به بررسی پرفروش‌ترین گوشی‌های سال 1402 می‌پردازد. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

تحلیل بازار با نگاهی به جزئیات کلیدی گوشی های برتر

بازار تلفن‌های هوشمند طبق گزارش کارشناسان دارای روند صعودی قوی و پایداری است. با ورود هوش مصنوعی و ابزارهای استفاده از آن در قالب اپلیکیشن‌های مختلف رقابت میان شرکت‌های سازنده روز به روز در حال افزایش است. آن‌ها در تلاش هستند تا با ارتقاء رابط کاربری، سهولت استفاده از این برنامه‌ها و ابزارها را برای مخاطبان فراهم کنند. یکی دیگر از مواردی که باعث رشد این بازار شده است سیستم 5G یا نسل پنجم پهنای باند تلفن همراه است. این سیستم جدید سرعت دانلود و آپلود بسیار بالایی دارد. بنابراین ظهور فناوری هایی همچون AI و 5G باعث شد تا شرکت ها و کارآفرینان تمام توان خود را برای خلق محصولات جدیدتر به کار ببرند. بر اساس آخرین گزارش های سال 2023، پنج شرکت برتر در زمینه تولید و فروش گوشی های هوشمند عبارت اند از:

  • Apple
  • Samsung
  • Xiaomi
  • Transsion
  • OPPO (includes OnePlus)

در این میان سه شرکت اپل، سامسونگ و شیائومی در بازار موبایل ایران شناخته شده‌تر هستند. همان طور که انتظار میرفت اپل در صدر جدول قرار دارد. علت محبوبیت گوشی های اپل چه چیزی می‌تواند باشد؟

اینکه یک گوشی در لیست برترین‌ها قرار بگیرد به چند فاکتور اصلی بستگی دارد. این فاکتورها شامل میزان ارسال به کشورهای دیگر، سهم بازار و رشد سالانه هستند. شرکت اپل درسال 2023 بیشترین درصد را در همه فاکتورها از آن خود کرده است. این نشان دهنده سطح محبوبیت و کارایی بالای گوشی‌های این برند قدرتمند است. پس از آن شرکت سامسونگ در رتبه دوم قرار می‌گیرد. از حق نگذریم سری‌های جدید گوشی‌های سامسونگ از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. حتی در برخی از موارد از رقیب خود یعنی اپل پیشی می‌گیرند. به عنوان مثال مدل هایی همچون سامسونگ گلکسی اس 23 با داشتن cpu قدرتمند و دوربین فوق حرفه‌ای با بهترین ‌های موجود در بازار رقابت می‌کند.

چگونه گوشی ایده آل خود را انتخاب کنیم؟

طبیعتا برای اینکه منطقی‌ترین تصمیم ممکن را برای خرید گوشی مورد نظرتان گرفته باشید، بهتر است تا به نکاتی کلیدی توجه کنید. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا به بررسی بخش‌هایی که یک گوشی را از دیگری متمایز می‌کند بپردازیم. پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان معمولا به طور کلی یا حداقل چند مورد از این فاکتور ها را به بهترین شکل در بر می‌گیرند.

فاکتورهایی که باید قبل از خرید تلفن همراه جدید مورد نظر قرار بگیرند عبارت اند از:

  1. صفحه نمایشگر: هر چه کیفیت صفحه نمایشگر مانند وضوح، رنگ‌ها و میزان روشنایی بالاتر باشد، مخاطبان تجربه کاربری بهتری خواهند داشت.
  2. عمر باتری: این ویژگی بسیار حائز اهمیت است. زیرا هر چقدر عمر باتری بیشتر باشد، کاربر امکان استفاده طولانی‌تری خواهد داشت.
  3. حجم ذخیره سازی: گوشی‌هایی با حافظه داخلی بالاتر عملکرد بهتر و سریع‌تری دارند.
  4. امنیت: گوشی‌هایی که امنیت بالایی دارند از مقاومت قابل توجهی در برابر بدافزارها برخوردارند. همچنین این گوشی ها از به روزرسانی‌های جدید پشتیبانی می‌کنند.
  5. جنس بدنه: یک عامل بسیار مهم به خصوص برای افرادی که مکررا گوشی خود را به زمین می‌اندازند.
  6. پردازنده: شاید مهم‌ترین وجه تمایز تلفن‌های همراه در قدرت پردازنده آن‌ها باشد. قدرت کارکرد یک گوشی، سرعت اجرا برنامه‌ها و بسیاری از به روزرسانی‌ها به این عامل بستگی دارد.
  7. دوربین: اگر علاقه‌مند به فیلم برداری و عکاسی باشد قطعا این فاکتور برای شما از هرچیزی مهم‌تر خواهد بود.
  8. قیمت: اینکه تا چه اندازه میان قدرت عملکرد گوشی و قیمت نهایی آن تعادل برقرار است، اهمیت زیادی در تصمیم نهایی خواهد داشت.

بنابراین این فاکتورها تعیین کننده میزان فروش یک تلفن همراه و موفقیت شرکت‌های بزرگ هستند. طبق آمار و ارقام ارائه شده در سال 1402 سه گوشی در لیست پرفروش‌ترین و محبوب ترین ها قرار گرفتند. این سه ابر قدرت دنیای تکنولوژی یعنی آیفون 14 پرومکس، آیفون 14 پرو و گلکسی اس 23 اولترا نظر منتقدان و علاقه مندان بسیاری را به خود جلب کرده اند. اگر شما هم جز این علاقه مندان هستید با ما همرا باشید تا در ادامه به بررسی تخصصی این سه گوشی بپردازیم.

آیفون 14 پرومکس؛ فراتر از انتظار

شرکت اپل در در اواخر سال 2022 به انتظار هوادارن پاسخ داد و برگ برنده خود یعنی آیفون 14 پرومکس را رو کرد. همانطور که انتظار میرفت این گوشی به طرز شگفت‌انگیزی مورد استقبال قرار گرفت. به گونه ای که در نیمه اول سال 2023 شرکت اپل با فروشی بالغ بر 26.5 میلیون دلار مواجه شد. در واقع این گوشی ویژگی‌های مثبت زیادی دارد که با وجود قیمت بالا همچنان در صدر جدول پرفروش‌ترین‌ها قرار دارد.

Introducing the best selling phones of 1402

نمایشگر این گوشی با نرخ تازی 120 هرتز و رزولوشن 1290 در 2796 پیکسل، وضوح و کیفیت بسیار بالایی دارد. پردازنده به کار رفته در آن از بهترین نوع موجود در بازار یعنی A16 Bionic  است. پس اگر شما هم از علاقه‌مندان بازی‌هایی همچون پاپجی و کال آف دیوتی هستید، می‌توانید باخیال راحت به داشتن این گوشی فکر کنید. دوربین اصلی این گوشی شامل سه لنز متنوع با مشخصات 48/12/12 مگاپیکسل است. دوربین سلفی این گوشی نیز با مشخصات 12 مگاپیکسل، تصاویر بسیار با کیفیتی را ثبت می‌کند. گوشی‌های اپل به داشتن سیستم امنیتی بالا شناخته می‌شوند. آیفون 14 پرومکس هم از این قائده مستثنی نیست. وجود سیستم امنیتی تشخیص چهره در کنار اثر انگشت نمایانگر این ویژگی است.

این گوشی نسبت به سری‌های پیشین، پیشرفت خوبی در خصوص استحکام و جنس بدنه داشته است. همچنین تنوع بالا در ترکیب رم و حافظه داخلی باعث شده هر شخصی بنابر نیازی که دارد آن را انتخاب کند.

آیفون 14 پرو؛ رقیبی قدرتمند

آیفون 14 پرو طبق آخرین گزارش های انجام شده در رتبه دوم پرفروش‌ترین گوشی‌ها قرار گرفته است. طراحی این گوشی بسیار کاربرپسند بوده و حس خوبی را القا می‌کند. به لطف وجود شیشه‌های گلوریا گلس در دو بخش پشتی و جلویی، این گوشی از هر گونه ضربات احتمالی و خط و خش در امان است. صفحه نمایشگر آیفون 14 پرو با رزولوشن 1179در 2556 پیکسل، خروجی بسیار با کیفیتی ارائه می‌دهد. ظرفیت باتری این گوشی چیزی معادل با 3200 میلی‌آمپر است و کاربر می‌تواند در مدت کوتاهی گوشی خود را شارژ کند. ویژگی‌های دوربین اصلی این گوشی نیز مشابه با آیفون 14 پرومکس بوده و تصاویر را با کیفیتی عالی ثبت می‌کند. سیستم پردازنده قدرتمند این گوشی یعنی Apple A16 Bionic باعث شده تا برنامه‌ها و بازی‌های حجیم به بهترین نحو ممکن اجرا شوند. آیفون 14 پرو با سیستم عامل iOS 16 روانه بازار شد. این سیستم عامل پیشرفت قابل توجهی در بسیاری از برنامه‌ها مانند iMessage و  Lock Screen نسبت به نسخه‌های پیشین خود کرده است. همانطور که انتظار می‌رفت این گوشی در نیمه اول سال با فروشی 21 میلیون دلاری پس از آیفون 14 پرومکس در لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفت.

گلکسی اس 23 اولترا؛ برگ برنده سامسونگ

کمی پس از ورود آیفون 14 پرومکس به دنیای فناوری، یکی از شاهکارهای سامسونگ یعنی گلکسی اس 23 اولترا روانه بازار شد. شرکت سامسونگ پس از اپل در جایگاه دوم از لحاظ محبوبیت قرار دارد. رقابت تنگاتنگ این دو شرکت بزرگ همیشه زبان زد بوده است. گوشی گلکسی اس 23 اولترا با طراحی ارگونومیک بسیار خوش دست بوده و کار کردن با آن راحت است. از طرفی به کار بردن شیشه Gorilla Glass Victus 2 در هر دو بخش جلویی و پشتی استحکام بالایی به آن بخشیده است. صفحه نمایش این گوشی از نوع AMOLED 2X بوده که با نرخ نوسازی 120 هرتز تصاویر را به گونه‌ای گرم و روشن نشان می‌دهد. ظرفیت باتری اس 23 اولترا با 5000 میلی‌آمپر خروجی نسبت به آیفون 14 پرو و پرومکس بالاتر بوده و کاربران می‌توانند مدت زمان بیشتری را با گوشی خود سپری کنند. می‌توان گفت دوربین این گوشی یکی از بهترین های زمانه است. در بخش پشتی 4 لنز دوربین مختلف قرار گرفته تا علاقه مندان به عکاسی و فیلم‌برداری از آن بهره ببرند. قطعا همه افراد از داشتن یک دوربین 200 مگاپیکسلی لذت خواهند برد. همچنین این گوشی از سیستم پردازنده قدرتمندی بهره می‌برد. این پردازنده که با نام Snapdragon شناخته می‌شود از یک سیستم چند هسته ای بهره می‌برد. افزایش بهره وری، سرعت بالا و کیفیت گرافیکی مطلوب از جمله مزایای داشتن چنین پردازنده‌ای است.

Introducing the best selling phones of 1402

این گوشی در نیمه اول 2023 با فروشی بالغ بر 9.6 میلیون دلار از جایگاه خوبی برخوردار بوده است. اما همانطور که دیدید با وجود این ویژگی‌های برتر همچنان شرکت اپل پرچمدار پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان است. این نشان دهنده محبوبیت و جایگاه ویژه این برند نزد مخاطبان است.

آیفون 15 و ویژگی های آن

بر اساس تاریخچه و روند توسعه آیفون، می‌توانیم انتظار ویژگی‌هایی مانند بهبود در عملکرد پردازنده، بهبود در دوربین‌ها و افزودن ویژگی‌های جدید در نرم‌افزارهای سیستمی و قابلیت‌های دیگر را داشته باشیم.

با توجه به الگوی اپل در ارائه نسخه‌های جدید آیفون، احتمالاً آیفون 15 با بهبودهایی در طراحی، صفحه نمایش، عمر باتری و احتمالاً فناوری‌های جدیدی مانند شبکه‌های ارتباطی 5G، افزایش کارایی دوربین و بهبودهای در تکنولوژی صفحه نمایش عرضه خواهد شد. همچنین، قابلیت‌های هوش مصنوعی و امنیتی نیز می‌توانند از دیگر ویژگی‌های مهم آیفون 15 باشند.

در این مطلب به بررسی ویژگی‌های آیفون 15 می‌پردازیم:

  1. طراحی:
    • آیفون 15 و آیفون 15 پلاس با صفحه نمایش XDR Super Retina و ابعاد ۶.۱ و ۶.۷ اینچ در دسترس هستند.
    • حاشیه‌های کمتر از آیفون‌های پایه ۱۴ و لبه‌های گرد و شیشه مات رونمایی شده‌اند.
  2. عملکرد:
    • از تراشه A16 Bionic برخوردار هستند که شامل ۶ هسته CPU، ۵ هسته GPU و ۱۶ هسته موتور عصبی است.
    • استفاده از تراشه نسل دوم Ultra-Wideband برای مکان‌یابی دقیق مواردی مانند AirTag ها.
  3. دوربین:
    • دوربین اصلی 48 مگاپیکسل با دیافراگم ۱.۶/f.
    • دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسل با زاویه دید ۱۲۰ درجه.
    • بهبود حالت پرتره و استفاده از موتور فوتونیک.
  4. رنگ:
    • آیفون 15 در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود.

جمع بندی

در انتها باید گفت که بررسی پرفروش‌ترین‌های سال می‌تواند به انتخاب نهایی مخاطبان برای خرید گوشی یک گوشی جدید کمک کند. اما نباید آن را به منزله تنها راه حل ممکن در نظر گرفت. بررسی جامع بر اساس نیاز و انتظار از یک تلفن همراه و دیدن همه جوانب از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین چنانچه قصد خرید یک گوشی جدید را دارید حتما قبل از اقدام در مورد آن به خوبی تحقیق کنید.
وبسایت اینفوفون اینجاست تا با بررسی جامع و دقیق ویژگی تلفن‌های همراه، خریدی مطمئن را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا