بازار

بهترین اپلیکیشن ترجمه انگلیسی به فارسی

برای آشنایی شما با بهترین مترجم فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی، قصد داریم در ادامه بررسی اجمالی روی این برنامه ها داشته باشیم و بدون تردید می توانید با مطالعه این مطالب انتخاب درستی داشته باشید. امروزه اکثر دانشجویان و مترجمان و البته در اکثر رشته ها و کارها مسئله ترجمه کاربرد بسیار زیادی دارد و باید به شیوه ای اصولی انجام بگیرد.

اما از آن جایی که دنیای اینترنت و اپلیکیشن های گوناگون در زمینه های مختلف به کمک انسان آمده اند، در این زمینه نیز می توان با این برنامه‌ها کار ترجمه را انجام داد. پس تا انتها با ما بمانید و این مطالب را مطالعه بفرمایید. جا دارد که از کارشناسان مجرب تشکر ویژه داشته باشیم.

معرفی بهترین مترجم های فارسی به انگلیسی

اصولا ترجمه فارسی به انگلیسی قدری مشکل تر می باشد و بسیاری از دانشجویان و حتی مترجمان ترجیح می دهند که با استفاده از اپلیکیشن ها و برنامه های اینترنتی این کار را در مدت زمان کوتاهی انجام دهند. انگلیسی یکی از یهترین و رایج ترین زبان های بین المللی است و در سر تا سر دنیا کاربرد زیادی دارد و افراد زیادی این زبان را برای برقراری ارتباط با دنیا انتخاب می نمایند.

برنامه های زیادی را می توان یافت که در زمینه ترجمه به ما کمک می کنند که بتوان متن های ساده و تخصصی را ترجمه نمود. کافی است برنامه مورد نظر را در گوشی دانلود و مورد استفاده قرار داد. در ادامه با معرفی بهترین ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی با این برنامه‌ ها بیش تر آشنا خواهید شد.

گوگل ترنسلیت چیست؟

یکی از برنامه ها و بهترین مترجم فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی، گوگل ترنسلیت است که کار با آن بسیار ساده می باشد. این برنامه کاملا رایگان است و برای استفاده از آن نیازی نیست هیچ گونه مبلغی پرداخت شود.

best English to Farsi translation application

برنامه گوگل ترنسلیت بیش تر از صد زبان را پشتیبانی خواهد کرد و می توان گفت کار بسیاری از افراد را راحت ساخته است. با این برنامه حتی می توان از حالت صوتی نیز استفاده نمود و متن ترجمه شده را کپی کرده و یا این که آن را به اشتراک گذاشت. نکته مهم دیگر این است که برنامه نسخه تحت وب و اپلیکیشن را دارد.

اما باید گفت که این برنامه نیز مانند سایر برنامه ها در کنار فواید، معایبی نیز دارد. متن های ترجمه شده توسط این برنامه گاهی غلط گرامری دارد و ترجمه ارائه شده دارای مفهوم مشخصی نیست و از اصطلاح های درست در آن استفاده نمی شود.

گفتنی است که برنامه ترگمان نسبت به گوگل ترنسلیت قدری نوین تر و به روز تر است و آپدیت های زیادی دارد و پس از آن خود را به گوگل ترنسلیت رسانده است. قابلیت های این برنامه مترجم فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی شبیه به گوگل ترنسلیت است و زبان های مختلفی را پشتیبانی می کند.

همچنین این برنامه ترجمه نیز از هر دو نسخه وب و اپلیکیشن پشتیبانی خواهد کرد. یکی از مزیت های این برنامه معرفی آن به عنوان بهترین مترجم آنلاین ایرانی می باشد. پشتیبانی از حالت صوتی نیز از دیگر مزیت های برنامه ترگمان می باشد. همچنین می توان متن ترجمه شده را در همان برنامه ویرایش نمود و امکان کپی کردن ترجمه نیز وجود دارد.

البته این برنامه معایبی نیز دارد که مهم‌ترین آن ها این است که برای ترجمه انگلیسی به فارسی زیاد مناسب نیست و البته دلیل این امر ترجمه نکردن اصطلاح ها و واژه هایی است که دارای چند معنی می باشند. همچنین این برنامه نسخه iOS ندارد و افرادی که آیفون دارند باید از نسخه تحت وب آن استفاده نمایند.

بهترین اپلیکیشن ترجمه انگلیسی به فارسی

برای این که بتوان ترجمه بسیار خوب و روان داشت باید این حرفه را بلد بود و در صورتی که آشنایی با این حرفه در میان نباشد، باید از یک مترجم خوب کمک گرفته شود. اصولا دانشجویان نیاز دارند که متن های مختلف تخصصی را به خوبی ترجمه نمایند.

اما بدون تردید همیشه نمی توان از این چنین افرادی بهره گرفت و البته که دنیای امروز، دنیای اینترنت و گسترش آن در تمام زمینه ها و جنبه های زندگی محسوب می شود. ترجمه در تمام زمینه ها بسیار ضروری و کاربردی می باشد و بدون تردید این فرایند نمی تواند کار راحتی باشد

اما امروزه توسط اینترنت این مشکل ها برطرف گشته و سایت های مختلفی این کار را انجام می دهند. برای این که بتوانید انتخاب درستی در این زمینه داشته باشید، چند اپلیکیشن مترجم فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

گوگل ترنسلیت

در قسمت قبل برای ترجمه متن های فارسی به انگلیسی به این برنامه اشاره شد و توضیحات زیادی نیز در اختیار شما قرار داده شد. گفتنی است که توانایی این برنامه به نوع متن و البته زبان آن بستگی زیادی دارد اما با تمام وجود یکی از بهترین اپلیکیشن ها برای ترجمه محسوب می شود.

گفتنی است که این برنامه، ترجمه زبان های مختلف را به صورت کاملا هوشمند انجام می دهد و بیش تر از صد زبان را پشتیبانی می کند. در این برنامه قابلیت های مختلفی وجود دارد که از آن جمله می توان به اشتراک گذاری متن های ترجمه شده، گوش‌دادن به آن ها، کپی کردن و تاریخچه متن های ترجمه اشاره نمود.

همچنین این اپلیکیشن به صورت رایگان خدمات خود را به کاربران ارائه می دهد. اما در کنار این توضیحات باید گفت که این اپلیکیشن گاهی از نظر گرامری مشکلاتی دارد و در برخی از زبان های خاص ترجمه های نامفهومی را ارائه می دهد.

مترجم یاندکس

یکی از بهترین ها در زمینه مترجم فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی، مترجم یاندکس است که در سطح بالایی قرار دارد و کاربران می توانند از آن برای ترجمه متن های مختلف، وب سایت ها و حتی تصاویر هم استفاده نمایند. عملکرد این برنامه بسیار سریع است و می تواند چندین زبان را ترجمه نماید و می توان از آن برای یادگیری زبان های جدید استفاده نمود.

این پلتفرم امکان این را دارد که ترجمه های اشتباه را به صورت خودکار صحیح نماید و این امکان را برای کاربران به وجود می آورد که با یک دکمه زبان را تغییر دهند. در این اپلیکیشن غلط گیر گرامری و همچنین غلط گیر املایی وجود دارد. نکته مهم دیگر این است که ورودی متن را تا حداکثر ده هزار کاراکتر پشتیبانی می کند.

اپلیکیشن مترجم بینگ

در راستای معرفی بهترین مترجم فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی، مترجم بینگ را مورد بررسی قرار می دهیم. این برنامه تحت پشتیبانی مایکروسافت قرار دارد و این توانایی را دارد که ترجمه آنلاین را ارائه دهد. شما این فرصت را دارید که در این برنامه قبل از ترجمه زبان مبدا متن را بدانید.

best English to Farsi translation application

از دیگر ویژگی های این اپلیکیشن این است که می توان متن ترجمه شده را در کلیپ بورد کپی کرده و در سیستم عامل های دیگر مورد استفاده قرار داد. از این برنامه می توان برای ترجمه های فوری نیز استفاده نمود. اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که از بسیاری از زبان ها پشتیبانی نخواهد کرد.

برنامه مترجم reverso

این برنامه مترجم توانایی این را دارد که به صورت کاملا خودکار متن ها را از یک زبان به زبان دیگر ترجمه نماید. این برنامه دارای کیبورد مجازی می باشد و کاربران این امکان را دارند که متن های ترجمه شده را گوش دهند. در این اپلیکیشن ویژگی غلط گیر املایی متن وجود دارد و همچنین برای اکثر زبان ها تلفظ صوتی ارائه می دهد.

پلتفرم ترجمه Translate dict

در این برنامه ترجمه حدود ۵۱ زبان وجود دارد و می توان پس از وارد نمودن متن و انتخاب زبان مورد نظر، ترجمه را در اختیار داشت. در صورت تمایل به شنیدن متن ترجمه شده فقط کافی است که دکمه صدا را کلیک کرد.

ترجمه های حرفه ای و با کیفیت بسیار بالا در این اپلیکیشن با پرداخت هزینه انجام می گیرد. نا گفته نماند که برای برخی از زبان‌ ها ترجمه بسیار دقیقی انجام نمی شود.

برنامه ترجمه My Memory

در ادامه معرفی بهترین مترجم فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی، گسترده ترین و حرفه ای ترین برنامه مترجم را به شما معرفی می کنیم که میلیاردها کلمه را در خود جای داده است. این ترجمه ها کاملا قابل اعتماد هستند و طی امنیت کامل صورت می گیرد و ترجمه ها کاملا سریع و به روز هستند.

اپلیکیشن مترجم Babylon Translator

در این برنامه توانایی ترجمه بیش تر از ۷۵ زبان در دنیا وجود دارد و سایتی عالی با ترجمه های کاملا دقیق می باشد و می توان برای ترجمه های حرفه ای نیز از آن استفاده نمود. کاربرای می توانند برای ترجمه مدارک رسمی خود از آن استفاده نمایند.

مترجم آنلاین انگلیسی به فارسی

یکی از این برنامه‌ های مترجم فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی، گوگل ترنسلیت است که در قسمت های قبل کاملا توضیح داده شده است. دانشجویان این برنامه را زیاد مورد استفاده قرار می دهند و می توان گفت که از نرم افزارهای مورد علاقه کاربران می باشد.

در این برنامه از حدود ۱۰۳ زبان در سر تا سر دنیا پشتیبانی خواهد شد. توجه داشته باشید که برای استفاده از این برنامه حتما باید از اینترنت استفاده نمود. از دیگر برنامه های آنلاین مترجم انگلیسی برنامه “fast Dic” است که دارای دامنه لغات بسیار گسترده ای می باشد و کاربرد هر واژه را در جمله نشان می دهد.

این اپلیکیشن را می توان به صورت آفلاین نیز مورد استفاده قرار داد. برنامه دیگر ترجمه برنامه “Arcus Dictionary” است که برای ترجمه متن های انگلیسی به فارسی کاربرد زیادی دارد و از سرعت بسیار بالایی برخوردار می باشد. کار با این اپلیکیشن بسیار ساده بوده و می توان در مدت زمان کوتاهی کار ترجمه را انجام داد.

برنامه دیگر، اپلیکیشن “SayHi” می باشد که در واقع آن را در رتبه بهترین ها قرار می هند و قابلیت ترجمه صوتی را نیز دارد. از این برنامه می توان برای مسافرت های خارجی مورد استفاده قرار داد. در این پلتفرم بیش از صد زبان در دنیا پوشش داده می شود و می توان لهجه های مختلف زبانی را فرا گرفت و برنامه‌های صوتی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

برنامه دیگر iTranslate است که هم به صورت متنی و هم به صورت صوتی استفاده می شود و صد زبان را پوشش می دهد. در این برنامه بیش تر از ۲۵۰ هزار واژه بارگذاری شده است و می توان از قابلیت صوتی آن در سفر های خارجی استفاده نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا