بازار

10 دروغ در مورد شارژ گوشی هوشمند که به شما گفته شده است

عمر باتری گوشی یکی از مهم ترین مواردی است که کاربران همیشه از آن شکایت دارند. این موضوعی است که هم طرفداران اندروید و هم iOS در مورد آن توافق دارند. برخی از منابع بیان می کنند که فقط قیمت شارژر سامسونگ، آیفون، شیائومی و … باید برای شما اهمیت داشته باشد. اما باید به شما بگویم که عادات شارژ کردن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. البته برخی از گفته هایی که در فضای مجازی در مورد شارژ گوشی می شنوید نیز دروغ هستند. ما در مرکز باتری تمام این موارد را بررسی کرده ایم و کار درست را به شما می گوییم تا انجام دهید.

دروغ شماره 1: شارژ کردن بیش از حد گوشی، باتری آن را خراب می کند

واقعیت: تعداد دفعاتی که باتری را شارژ می‌کنید، مهم نیست، بلکه مهم این است که باتری چقدر دیگر ظرفیت دارد.

چرخه شارژ باتری به ظرفیت آن بستگی دارد نه تعداد دفعاتی که شارژ شده است. اگر 50 درصد باتری 2000 میلی آمپر ساعتی را شارژ می کنید، برای اتمام یک چرخه، باید 1000 میلی آمپر ساعت دیگر شارژ شود.

گفته می شود، هر باتری یک چرخه عمر محدود دارد. این بدان معناست که حداکثر تعداد چرخه شارژی که می تواند قبل از مرگ نهایی خود طی کند وجود دارد. معمولاً این عدد هزاران بار است که نباید روی شما تأثیر بگذارد، زیرا تقریباً مطمئناً قبل از اینکه شاهد از بین رفتن باتری خود باشید، تلفن خود را با مدل جدیدتر تعویض خواهید کرد.

آرامش خود را حفظ کنید و گوشی خود را در صورت نیاز شارژ کنید.

دروغ شماره 2: هرگز گوشی خود را یک شبه شارژ نکنید

به طور گسترده ای اعتقاد بر این است که ترک شارژ گوشی شما از طریق شارژ بیش از حد به باتری آن آسیب می رساند. زمانی که گوشی‌ها قدیمی بودند، احتمالاً این درست است. اما گوشی‌های هوشمند معمولی شما این روزها این هوشمندی را دارد که تشخیص دهد باتری پر است و در نتیجه شارژ را متوقف کند.

مشکلی نیست که گوشی را شبانه به شارژ بزنید. با این وجود، همیشه این کار را انجام ندهید و هر چند وقت یک بار به آن استراحت دهید. به عنوان مثال آخر هفته‌ها اگر لازم نیست صبح گوشی شما فول شارژ باشد شبانه گوشی را به شارژ نزنید.

دروغ شماره 3: همیشه قبل از شارژ کردن، صبر کنید تا باتری شما به 0٪ کاهش یابد

شایعات حاکی از آن است که استفاده از گوشی تا زمانی که 30 درصد شود، سپس شارژ کردن آن باعث می شود باتری فکر کند که این یک 0 درصد جدید است و در نتیجه حداکثر ظرفیت آن در طول زمان کاهش می یابد.

زمان آن رسیده است که این تصور غلط را از ایده قدیمی باتری‌ها اصلاح کنیم. باتری لیتیوم یون مدرن در گوشی هوشمند شما هوشمندتر از فریب «اثر حافظه» است، زیرا دقیقاً می داند که حد بالا و پایین کجاست.

نگران زمان شارژ باتری نباشید. با این حال، برای سلامت باتری بهینه، ماهی یک بار تخلیه کامل را انجام دهید. جدای از آن، در واقع بهتر است شارژ گوشی را در محدوده بهینه 40٪ تا 80٪ نگه دارید.

دروغ شماره 4: سرما هرگز گوشی را اذیت نمی کند

گوشی شما مانند محدودیت های دمای بالا محدودیت های دمای پایین نیز دارد. ممکن است در سرمای شدید با خاموش شدن ناگهانی یا تخلیه سریع باتری آن مواجه شوید. قرار گرفتن طولانی مدت در دمای بسیار پایین حتی می تواند باتری را به طور کامل از بین ببرد.

اگرچه بیشتر باتری‌ها از نظر فنی می‌توانند حداقل تا 20- درجه سانتیگراد را تحمل کنند، دمای کمتر از 0 درجه سانتیگراد می‌تواند باعث شود تلفن شما احساس ناراحتی کند. فقط آن را در دمای اتاق نگه دارید.

شارژ گوشی هوشمند

دروغ شماره 5: اشکالی ندارد گوشی یدکی خود را با شارژ خالی نگه دارید

این کار را انجام ندهید. گوشی قدیمی سامسونگ یا آیفون خود را با شارژ صفر نگه ندارید زیرا ممکن است برای همیشه آسیب ببیند. در صورت صفر بودن شارژ باتری در حالت تخلیه عمیق می رود و ممکن است دیگر شارژ نشود. بنابراین دفعه بعد که می خواهید از آن استفاده کنید، ممکن است نتواند شارژ نگه دارد.

مطمئن شوید که گوشی شما 50 درصد شارژ دارد، سپس آن را خاموش کنید و در جایی بدون رطوبت و دور از گرما نگه دارید. اگر قرار است برای مدت طولانی خاموش بماند، هر شش ماه یکبار آن را بررسی کنید و دوباره تا 50 درصد شارژ کنید.

دروغ شماره 6: گرما به باتری شما آسیب نمی رساند

تخلیه همه باتری ها در گرما سریعتر می شود. بنابراین اگر گوشی خود را زیر نور خورشید رها کنید، بیش از حد داغ می شود و باتری آن ضعیف می شود. هرگز باتری ضعیف را در دمای بیش از 35 درجه سانتیگراد قرار ندهید.

چیزی را روی گوشی بیندازید تا مستقیماً در معرض نور خورشید قرار نگیرد. اگر گوشی شما در حال شارژ زیادی گرم می شود، قبل از شارژ کردن گوشی خود را از قاب آن خارج کنید. ممکن است هنگام شارژ کردن دستگاه شما سریع‌تر گرم شود، که می‌تواند منجر به داغ شدن بیش از حد و خراب شدن زودرس باتری شود.

دروغ شماره 7: قبل از استفاده از تلفن جدید خود باید باتری را کالیبره کنید

این یک دروغ بزرگ است. شما می توانید بلافاصله بعد از اینکه گوشی خود را از جعبه بیرون آوردید استفاده کنید. هیچ علمی وجود ندارد که این باور را تایید کند که تخلیه باتری گوشی جدید و سپس شارژ کامل آن، عمر باتری شما را به حداکثر می‌رساند. در واقع، باتری ها در لحظه خروج از کارخانه ها کالیبره شده اند.

تا به حال فکر کرده اید که چرا گوشی شما به این سرعت از 40 درصد به 0 درصد می رسد؟ انجام یک بار در ماه کالیبراسیون با استفاده از کد ریست باتری کافی است تا باتری سنج گوشی هوشمند شما شارژ صحیح را نشان دهد. برای احتیاط، می توانید دفترچه راهنمای تلفن خود را بخوانید تا مطمئن شوید که کار درستی را با باتری آن انجام می دهید.

دروغ شماره 8: اهمیتی ندارد از چه نوع شارژر با چه برندی استفاده می کنید

همیشه در انتخاب لوازم جانبی گوشی خود حساس باشید. اگر حاضرید مبلغ زیادی برای گوشی خود پرداخت کنید چرا حاضر نیستید لوازم جانبی با کیفیت تهیه کنید؟ اگر از شارژر موبایل ارزان قیمت و با برند نامشخص استفاده کنید بعدها مجبورید خرج های بیشتری کنید و باتری بخرید و یا حتی ممکن است به قیمت خراب شدن گوشی شما باشد.

همیشه به دنبال گواهینامه روی جعبه ها باشید تا مطمئن شوید که مهر تایید سازنده گوشی را دارند. این محصولات برای اطمینان از عملکرد آنها مطابق با استانداردهای سختگیرانه سازنده آزمایش شده اند. اگر گوشی سامسونگ دارید قیمت شارژر موبایل سامسونگ نباید برای شما اهمیت زیادی داشته باشد. پس از همان برند سامسونگ خریداری کنید زیرا برای این گوشی طراحی شده است.

شارژ گوشی هوشمند

دروغ شماره 9: تلفن شما نیازی به استراحت ندارد، آن را برای همیشه روشن بگذارید

احتمالاً در شش ماه گذشته گوشی به صورت دائم روشن نگه داشته اید. پس وقت آن رسیده به آن استراحت بدهید. خاموش کردن به گوشی فرصتی برای راه‌اندازی مجدد می‌دهد، مخصوصاً زمانی که برنامه‌های مضری در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و به‌طور مخفیانه شارژ باتری بیشتری را خالی می‌کنند.

لطف کنید و همین الان گوشی را خاموش کنید. فقط چند دقیقه طول می کشد تا تلفن شما دوباره روشن شود و دوباره کار کند و برای باتری شما مفید است. هیچ ضرری ندارد که هر چند وقت یک بار به گوشی خود کمی استراحت دهید.

دروغ شماره 10: شما نباید از گوشی خود در هنگام شارژ استفاده کنید

باز هم یک افسانه دیگر که باید به آن پرداخت. این احتمالاً ناشی از داستان هایی است که از کسی شنیده اید که کسی را می شناسد که تلفن سامسونگ او هنگام استفاده از آن منفجر شده است. این احتمالاً به دلیل استفاده از شارژر و باتری سامسونگ تقلبی بوده نه به دلیل خود شارژ شدن.

هر زمان که دوست دارید از گوشی استفاده کنید. تا زمانی که مراحل بالا را دنبال می کنید، واقعاً هیچ مشکلی برای گوشی شما وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا