بازار

مرکز فروش دستگاه دوخت پلاستیک در تهران | دستگاه دوخت پلاستیک از کجا بخریم؟

یکی از مهم ترین مراحل تولید قبل از عرضه محصولات به بازار، بسته بندی است. یک محصول با بسته بندی مناسب می تواند در حفظ سلامت فیزیکی، تازگی، کیفیت، رعایت اصول بهداشتی و … نقش کلیدی داشته باشد. محصولی که بسته بندی مناسب داشته باشد طبیعتا بیشتر نظر مشتریان را جلب کرده و باعث افزایش فروش بیشتر خواهد شد. تجهیزات بسته بندی بسیار متنوعی در بازار موجود هستند اما یکی از پرفروش ترین آن ها دستگاه دوخت پلاستیک می باشد. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص انتخاب بهترین دستگاه دوخت پلاستیک با قیمت مناسب و مرکز فروش آن در تهران صحبت کنیم.

 

منظور از دستگاه دوخت پلاستیک چیست؟

به بیانی ساده، دستگاه دوخت پلاستیک یا پرس پلاستیک، وسیله ای است که به کمک آن می توان دهانه پلاستیک، نایلون و هر جنس دوخت پذیری را پلمپ و بسته بندی کرد. این دستگاه یک ابزار برقی بوده و از طریق المنت و گرمایشی که ایجاد می کند منجر به پرس کردن پلاستیک می شود. دستگاه دوخت پلاستیک در انواع مدل های مختلف دستگاه دوخت پلاستیک خانگی و صنعتی تقسیم بندی می شود. هدف از بکارگیری دستگاه دوخت پلاستیک، استفاده در بسته بندی محصول نهایی است.

 

معرفی دستگاه دوخت پلاستیک خانگی و کاربرد آن

دستگاه دوخت پلاست خانگی، در واقع، ساده ترین شکل دستگاه دوخت پلاستیک یا نایلون است. این دستگاه شبیه به منگنه بوده بطوریکه با با پایین آوردن فک بالایی و نگه داشتن آن در حد چند ثانیه، می تواند به خوبی سر پلاستیک را پرس کند. این دستگاه به نوعی دوخت لحظه ای یا Impluse Sealer است، بدین معنی که می تواند به صورت آنی و لحظه ای و با کمک ترانس و المنت سیمی که بر روی دستگاه سوار شده است پرس را انجام دهد. خرید دستگاه دوخت پلاستیک خانگی با اطمینان بیشتر به صورت آنلاین از فروشگاه مه باران و یا حضوری در تهران امکان پذیر است.

 

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی چیست؟

دستگاه دوخت پدالی، مدل بهینه شده و صنعتی شده دستگاه دوخت پلاستیک است، به این نحو که فرآیند پرس و بسته بندی به کمک پدالی که در بخش زیرین دستگاه وجود دارد و از طریق پا کنترل می شود انجام می پذیرد. جهت خرید دستگاه دوخت پلاستیک مناسب در ابتدا لازم است تا جنس و نوع بسته بندی مشخص باشد، چرا که تنوع دستگاه دوخت پلاستیک صنعتی زیاد است. دستگاه دوخت پلاستیک پدالی در دو مدل اصلی دوخت دائم داغ یا حرارت دائم و دوخت تایمردار لحظه ای تولید می شوند.

 

کاربرد دستگاه دوخت پلاستیک پدالی

از دستگاه دوخت پلاستیک صنعتی برای کاربردهای مختلفی می توان استفاده کرد؛ از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسته بندی نان
  • بسته بندی ذغال
  • بسته بندی لوازم یدکی خودرو، یراق آلات و …
  • بسته بندی قند و شکر
  • بسته بندی حبوبات
  • بسته بندی مایعات در لبنیات
  • بسته بندی مرغ
  • بسته بندی قهوه
  • بسته بندی مواد پودری از قبیل پودر شوینده و …

 

کدام نوع از پلاستیک ها با کمک دستگاه دوخت پلاستیک پدالی قابلیت پرس را دارند؟

از دستگاه دوخت پدالی می توان برای جنس های مختلفی همچون نایلون، پلی اتیلن، پلی استر، نایلکس، لمینت، پلاستیک، سلفون، متالایزر، پاکت کرافت، باکس پوچ، اسپان باند و هر نوع جنس دوخت پذیری استفاده کرد. جهت انتخاب دستگاه متناسب با نوع بسته بندی لازم است تا کارشناسان فروشگاه مه باران تماس حاصل فرمایید.

 

دستگاه دوخت پدالی پلاستیک دائم داغ

این دستگاه دارای سیستمی به اصطلاح کوره ای بوده و دارای دو فک از جنس چدن با روکش تفلونی است. البته امکان تولید فک از جنس برنج نیز ممکن بوده و به درخواست مشتری تولید می شود. این فک ها از طریق المنت های میله ای بسیار با دوام که از طریق سیستم دیمر و ولتمتر جریان برق آن کنترل می شود داغ شده و پرس را انجام می دهد. قبل از شروع دستگاه می بایست 10 دقیقه صبر کرد تا فک ها داغ شوند. دستگاه دوخت پدالی دائم داغ دارای ولتمتر مجهز به نمایشگری است که درجه حرارت مورد نظر را می توان بر روی آن تنظیم کرد. این دستگاه قادر است تا دوخت بسیار زیبای 5خط یا سوزنی-شطرنجی را بر روی محصولاتی همچون سلفون، متالایزر، فویل، آلومینیوم، OPP، کرافت و پلی استر ایجاد کند. سیستمی که بر روی این دستگاه پیاده شده، پرس کردن پلاستیک، نایلکس و نایلون را نمی تواند به درستی پرس کند؛ از اینرو دستگاه دوخت پفکی به هیچ عنوان برای نایلون که به حرارت مستقیم حساس است مناسب نمی باشد. این دستگاه ها در ابعادی با فک 25 سانتی متر تا 60 سانتی متر به صورت استاندارد قابلیت تولید را دارند.

 

دستگاه دوخت پلاستیک صنعتی مدل خطی و شطرنجی-سوزنی

این دستگاه جزو سیستم حرارت دائم بوده و دارای فکی با طرح دوخت 5 خط و یا سوزنی-شطرنجی است. البته شاید تعداد خط های روی فک به 7 عدد نیز برسد ولی اصطلاحا به این طرح، دوخت پفکی یا دوخت خطی و یا دوخت 5خط می گویند. علاوه بر آن، یک طرح دوخت دیگری تحت عنوان دوخت سوزنی-شطرنجی وجود دارد که طرح دوخت چهارخانه ای دارد و به آن دوخت شطرنجی یا دوخت سوزنی می گویند. پهنای دوخت در این سیستم معادل 15 میلی متر است.

 

مزایای استفاده از دستگاه دوخت پفکی یا شطرنجی

 

مزایای استفاده از دستگاه دوخت پفکی یا شطرنجی

  1. عمر و استحکام بالا
  2. استهلاک و خرابی بسیار پایین
  3. طرح دوخت جذاب و عام پسند
  4. ایجاد آب بندی کامل محصولات
  5. قابلیت پرس چند هزار بسته بدون محدودیت در تعداد بسته بندی
  6. دارای میز کار قابل تنظیم برای محصولاتی با ارتفاع مختلف
  7. دارای ولتمتر و نمایشگر دما جهت تنظیم دقیق دما و کنترل بهتر دمای گرم شدن المنت های میله ای
  8. بکارگیری از المنت های میله ای که به ندرت دچار خرابی می شوند.
  9. عملکرد فوق العاده بر روی سلفون، متالایزر، فویل و آلومینیوم

 

مزایای استفاده از دستگاه دوخت پفکی یا شطرنجی

 

روش استفاده از دستگاه دوخت پلاستیک پدالی 5خط یا شطرنجی

طرز کار دستگاه دوخت پدالی دائم داغ بسیار ساده بوده و فقط کافی است تا در ابتدا چند باری را آزمون و خطا انجام داد. در این دستگاه ابتدا با توجه جنس بسته بندی و ضخامت مربوطه، دستگاه را روشن کرده و دما را بر روی 80 تا 100 درجه سانتیگراد قرار داده می شود. اندکی صبر کرده تا المنت های میله ای نصب شده در داخل فک های تفلونی، آن ها را داغ کرده و سپس با گذشت 10 دقیقه می توان نسبت به پرس کردن اقدام کرد. در این مرحله کافی است تا دهانه سلفون یا متالایزر را بین دو تا فک قرار داده و سپس با فشردن پدال پا در عرض 2-3 ثانیه پرس را انجام داد.

 

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی تایمردار لحظه ای

این دستگاه جزو دستگاه هایی است که ضریب خطا ندارد و کاربر می تواند به راحتی و در عرض چند ثانیه به صورت لحظه ای پرس کند. دستگاه دوخت لحظه ای دارای ترانس بوده و قادر است هر نوع پلاستیکی را با ضخامت های مختلف را پرس و پلمپ کند. جریان برق از طریق ترانس و میکروسوییچی که بر سر مسیر قرار گرفته است کنترل شده و المنت سیمی را گرم می کند. بر روی المنت نیز پارچه یا روکشی از جنس نسوز قرار گرفته و از تماس مستقیم حرارت به پلاستیک و نایلون جلوگیری می کند. دستگاه دوخت پدالی لحظه ای در انواع و ابعاد مختلفی با فک 30 سانتی متر تا 300 سانتی متری تولید می شود. تعداد دوخت و پهنای دوخت آن نیز بسته به سفارش و نیاز مشتری میتواند از تک خط یا دوخط 2 تا 8 میلی متر متغییر باشد.

 

طرز استفاده از دستگاه دوخت پلاستیک پدالی تایمردار لحظه ای

آموزش دستگاه دوخت پلاستیک تایمردار لحظه ای بسیار ساده بوده و فقط کافی است تا با توجه به ضخامت پلاستیک مورد نظر، تایم دستگاه را بر روی آن مدت زمان دلخواه تنظیم کرده و سپس با قرار دادن دهانه پلاستیک بین فک ها و همچنین فشردن پدال پا، چند ثانیه ای را صبوری کرده و پدال پا رها می شود. پرس انجام شده به صورت یک خط صاف و ساده ای بوده که به طور کامل آب بندی شده است. لذا از این دستگاه می توان برای بسته بندی مایعات، مواد پودری و … استفاده کرد.

 

قیمت دستگاه دوخت پلاستیک صنعتی پدالی چقدر است؟

بدیهی است قیمت دستگاه دوخت پلاستیک بسته به نوع سیستم بکار رفته، ابعاد دستگاه، تعداد دوخت و … بستگی دارد اما به طور کلی دستگاه های دوخت پدالی آنقدر ارزان قیمت و کاربردی هستند بطوریکه هر واحد کارگاهی و نیمه صنعتی می تواند به راحتی آن را خرید کرد. با توجه به نواسانات قیمتی، جهت اطلاع از قیمت محصولات دوخت پلاستیک می توانید با مراجعه به وبسایت «مه باران» نسبت به مشاهده قیمت روز دستگاه ها مطلع شد.

 

فروش دستگاه دوخت پلاستیک در تهران

فروشگاه تخصصی مه باران این امکان را به مشتری می دهد تا به صورت حضوری و یا مجازی (آنلاین) انواع دستگاه های بسته بندی را با بهترین مارک دستگاه دوخت پلاستیک و با قیمتی مناسب تقدیم مشتریان نماید. جهت مشاوره تخصصی رایگان و همچنین ثبت دستگاه سفارشی می توانید با شماره تلفن های 09190983409 – 09190983486 تماس حاصل فرمایید.

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا