بازار

هوش مصنوعی copilot و فعالسازی Copilot ویندوز، آیفون و اندروید

مایکروسافت کوپایلت (Microsoft Copilot) چیست ؟ یک قابلیت جدید و منحصر به فرد است که مایکروسافت در آپدیت بزرگ ویندوز 11 به سیستم عامل خود اضافه کرده است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که یک دستیار هوشمند در کنار خود داشته باشید و از امکاناتش برای انجام کارهای عمومی، تخصصی و حتی خلاقانه استفاده کنید.

فعالسازی Copilot در ویندوز، آیفون و اندروید

هوش مصنوعی Microsoft Copilot یک دستیار هوش مصنوعی به حساب می‌آید که هدف اصلی آن کمک به کاربران در حل بسیاری از کارهای ساده همچون نوشتن ایمیل، ایجاد تصاویر، ارائه خلاصه و غیره است. همانطور که توسط XDA گزارش شده است، مایکروسافت بی سر و صدا برنامه Copilot را در فروشگاه Play و App Store منتشر کرده است. در این مطلب قصد داریم نحوه فعالسازی کوپایلوت در ویندوز، اندروید و آیفون شما را راهنمایی کنیم.

اشتراک copilot pro

هوش مصنوعی Copilot چیست؟

مایکروسافت کوپایلت (Microsoft Copilot) یک پروژه مشترک بین مایکروسافت و OpenAI محسوب می‌شود. شرکت OpenAI در حوزه توسعه نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی مشغول به فعالیت است و در سال‌های اخیر با معرفی Chat GPT توانسته است تا در میان کاربران به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. پروژه ChatGPT با استفاده از مدل‌های زبانی مبتنی بر یادگیری عمیق و هوش مصنوعی، به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار کمک می‌کند تا به‌راحتی کد بنویسند و پروژه‌های خود را سریع‌تر تکمیل نمایند.

هوش مصنوعی مایکروسافت کوپایلت در واقع یکی از مدل‌های زبانی ایجاد شده توسط OpenAI به شمار می‌رود که با استفاده از یادگیری عمیق (Deep Learning) و تحلیل الگو (Algorithm Analysis)، به کاربران کمک خواهد کرد تا با ورودی دادن توضیحات در مورد کدی که قصد دارند آن را بنویسند، کد موردنظر را خلق نمایند. این سیستم با تحلیل متن و شناخت نحوه استفاده از زبان برنامه‌نویسی، به کاربران ایده‌هایی برای کدنویسی و تکمیل پروژه‌های خود ارائه خواهد داد.

همچنین از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد کوپایلت می‌توان به پشتیبانی بیش از ۳۰ زبان برنامه‌نویسی، امکان تولید کد برای پروژه در محیط‌های وب، دسکتاپ، موبایل و همچنین تشخیص خطا و نیز پیشنهاد بهترین راهکار برای خطا‌های کدنویسی اشاره داشت. در واقع هدف اصلی این پروژه، کمک به توسعه‌دهندگان در تسریع فرایند تولید نرم‌افزار و افزایش بهره‌وری آن‌ها به شمار می‌رود. با استفاده از این سیستم، توسعه‌دهندگان می‌توانند به‌صورت سریع و بهینه‌تر کد بنویسند و پروژه‌های خود را به طور سریع‌تر تکمیل نمایند.

مزایای استفاده از کوپایلوت

همانطور که اشاره کردیم، هوش مصنوعی کوپایلت یک ابزار تولید کد است که توسط GitHub و OpenAI توسعه داده شد. این ابزار برای طیف گسترده‌ای از کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صرفه جویی در زمان

کوپایلت به برنامه نویسان کمک می‌کند تا کد مورد نظر خود را سریع‌تر و با تلاش کمتری بنویسند. این تکنولوژی برای برنامه نویسان در هر سطحی  سودمند خواهد بود.

افزایش بهره وری

هوش مصنوعی کوپایلوت به برنامه نویسان کمک خواهد کرد تا از وقت خود به طور موثرتری استفاده کنند. این امر به آن‌ها اجازه می‌دهد تا روی جنبه‌های خلاقانه‌تر و چالش برانگیز در کار خود تمرکز داشته باشند.

بهبود کیفیت کدها

برنامه نویسان به کمک هوش مصنوعی کوپایلت قادر خواهند بود تا کدهای حرفه‌ای و باکیفیت بنویسند. به این دلیل که کوپایلت می‌تواند از میلیون‌ها خط کد موجود برای یادگیری الگوهای کدنویسی صحیح استفاده نماید.

توسعه نرم افزارها

از کوپایلت برای توسعه نرم افزار جدید یا بهبود نرم افزار موجود استفاده می‌گردد و این امر برای توسعه دهندگان بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود.

اشتراک copilot pro

مقایسه کوپایلوت و چت جی پی تی

بد نیست بدانید ChatGPT که شما در حال حاضر آن را می‌شناسید، ورژن‌های قبلی نیز دارد که به صورت عمومی در دسترس کاربران نبوده اند. ورژن 1 این همش مصنوعی در سال 2018، ورژن 2 در سال 2019، ورژن 3 آن در سال 2020 و ورژن 3.5 در سال 2022 معرفی گردید. تا به اینجا هیچ کدام از این ورژن ها در دسترس عموم قرار داشتند و تنها برنامه نویس‌ها با پرداخت هزینه می‌توانستند از API آن استفاده نمایند. اما در اواخر سال 2022 ورژن جدید ChatGPT معرفی شد که دو تفاوت اصلی داشت.

تفاوت اول رایگان بود و تفاوت دوم و مهم، در دسترس همه مردم جهان قرار داشت. کاربران می‌توانند با رابط کاربری به راحتی از ChatGPT استفاده نمایند. به کمک چت جی پی تی بسیاری از سوالات خود را می‌توانید بپرسید. اما کوپایلوت یک هوش مصنوعی تخصصی است که برای کاربردهایی نظیر برنامه‌نویسی ساخته شده است. این همش مصنوعی به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا کدهای خود را به صورت حرفه‌ای تری بنویسند.

اشتراک copilot pro

راهنمای روش‌های فعال سازی کوپایلوت در ویندوز ۱۱

ویندوز Windows Copilot به‌نوعی همان پنجره‌ی Bing Chat مرورگر اج بوده که با Shell ویندوز ترکیب شده است تا توانایی اجرای دستور‌های در سطح سیستم‌عامل را به‌دست بیاورد و یکپارچگی بیشتری با رابط کاربری ویندوز برقرار نماید.

1. برای دسترسی به مایکروسافت کوپایلت باید به آخرین نسخه ویندوز 11 آپدیت کنید. برای این کار، می‌توانید آخرین ورژن این سیستم‌عامل را از وبسایت های معتبر دانلود کنید و هم اینکه با مراجعه به منوی Settings > Windows Update و کلیک بر روی Check for Updates، آخرین شماره در دسترس ویندوز 11 را نصب کنید.

2. سپس روی دکمه Get Started کلیک کنید و با لینک کردن اکانت مایکروسافت خود، Dev Channel را انتخاب نموده و Continue را بزنید. سپس مراحل گفته شده را که بسیار ساده هستند دنبال کرده و در نهایت از شما خواسته می‌شود که سیستم خود را ری‌استارت کنید. پس از ورود مجدد به ویندوز، مجدداً به بخش Windows Update بروید و روی Check for Updates کلیک کنید. پس از راه‌اندازی مجدد، باید مراحل زیر را اجرا کنید.

3. در قسمت بالایی و سمت چپ نرم‌افزار گزینه Select Build را مشاهده می‌کنید. روی آن کلیک کرده و 23493.1000 را انتخاب کنید.

4. در بخش بالایی روی گزینه Manually Change a Feature کلیک نمایید.

5. حال به دنبال شماره 44774629 باشید. سپس روی گزینه Perform Action کلیک و در نهایت روی Activate Feature کلیک کنید. با انتخاب Close این پنجره را ببندید.

6. سپس مراحل گفته شده را برای شماره‌های 44850061، 44776738، 42105254، 41655236 نیز انجام دهید.

7. به مرورگر مایکروسافت اج رفته، سپس با کلیک بر روی سه نقطه روی Help and Feedback بزنید و About Microsoft Edge را انتخاب کنید. در این بخش مطمئن شوید که مرورگر شما به آخرین نسخه بروزرسانی شده باشد.

8. سپس کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود را ری‌استارت کنید. ممکن است نیاز باشد تا این کار را ۲ الی ۳ بار نیز پشت سر هم انجام دهید.

9. بعد از اتمام مراحل گفته شده، Windows Copilot را با کلیدهای ترکیبی Windows + C را روی کامپیوتر خود اجرا کنید.

طریقه فعال سازی کوپایلوت در آیفون و اندروید

پس‌ از دانلود و نصب کوپایلت روی گوشی آیفون و اندروید خود، مراحل زیر را انجام دهید:

1. برنامه‌ی کوپایلت را باز کنید و جهت پذیرش شرایط استفاده، روی Continue ضربه بزنید.

2. پس‌ از مشاهده‌ی پنجره‌ی بازشو برای ارائه‌ی مجوز موقعیت مکانی، گزینه‌ی مدنظر خود را انتخاب کنید.

3. حال گزینه‌ی Use GPT-4 را در صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن کوپایلت در حالت فعال قرار دهید.

4.  در این مرحله، می‌توانید با ضربه روی نماد میکروفون در پایین صفحه، با چت‌بات هوش مصنوعی کوپایلت صحبت نمایید. البته باید اشاره کنیم که قبل‌ از شروع‌ کار باید دسترسی اپلیکیشن به میکروفون را تایید کنید.

5.  در صورت تمایل، می‌توانید درخواست‌های خود را با تایپ متن به کوپایلت ارائه کنید و برای این کار باید روی نماد کیبورد در گوشه‌ سمت‌راست پایین صفحه ضربه بزنید. در نهایت هم می‌توانید برای تعامل با چت‌بات مایکروسافت از تصاویر استفاده کنید و برای این کار باید روی نماد دوربین ضربه بزنید.

6. برای شروع مکالمه‌ جدید با چت‌بات هوش مصنوعی کوپایلت روی نماد New Topic که در گوشه‌ سمت‌چپ پایین صفحه قرار دارد، ضربه بزنید.

لازم به ذکر است برای استفاده‌ از همه‌ی ویژگی‌های کوپایلت در دستگاه خود، باید وارد حساب کاربری مایکروسافت شوید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا تصاویری که قبلاً با چت‌بات ساخته‌اید، مشاهده و در صورت نیاز آن‌ها را دانلود نمایید.و برای این کار نیاز است تا اشتراک پرمیوم مایکروسافت کوپایلت خود را فعال کنید، برای فعال سازی می توانید از لینک خرید اکانت کوپایلت پرو( copilot) استفاده نمایید و حساب پرمیوم خود را با مناسبترین قیمت فعال کنید.

جمع بندی

چت ربات مایکروسافت کوپایلت که قبلا با نام بینگ چت هم شناخته می شد، اکنون به عنوان یک اپلیکیشن اندروید در دسترس همه قرار دارد. بنابراین، اگر یک دستگاه ویندوز، آیفون یا اندرویدی دارید، دیگر نیازی به استفاده از نسخه وب آن ندارید. در این مطلب نحوه شروع کار با اپلیکیشن Copilot در دستگاه اندروید، ویندوز و آیفون را به شما توضیح دادیم.

منبع : سایت خرید اشتراک اکانت های پرمیوم خارجی و ایرانی  اکانت فور آل

https://account4all.ir/

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا