بازار

مقایسه مدل های ایرپاد اپل

ایرپاد یکی از مدل‌های ایرفون‌های موجود در بازار است که توسط کمپانی اپل ساخته شده و بین کاربران این برند حسابی محبوب است. بیشتر افرادی که گوشی‌های اپل را می‌خرند برای گوش کردن به موسیقی از ایرپاد استفاده می‌کنند، هم به خاطر راحتی استفاده از آن، دیزاین خوب جعبه و کاربردپذیری گوشی‌ها، و البته امکانات خیلی زیاد ایرپاد.

اولین مدل‌های ایرپاد در سال ۲۰۱۸ وارد بازار گجت‌های دنیا شدند و حالا چند مدل از این وسیله با قیمت‌های مختلف وجود دارد که با توجه به استفاده خودتان و البته بودجه‌ در دسترس، می‌توانید یکی را انتخاب کنید. قیمت ایرپادها در حال حاضر از ۵ میلیون شروع شده و تا ۴۰ میلیون تومان هم بالا می‌رود. اگر به هر دلیلی پرداخت یک جای این مبلغ برایتان دشوار است، امکان خرید قسطی ایرپاد را هم دارید!‌ چطور؟ در این مطلب با هم می‌خوانیم.

چرا ایرپاد بخریم؟

اگر از گوشی‌های اندرویدی و مدل‌هایی غیر از اپل استفاده می‌کنید، احتمالا برند گوشی شما ایرپاد خودش را هم دارد. مثلا گوشی‌های شیائومی را می‌توانید با هدفون شیائومی متصل کنید و از صدای پادکست و موسیقی لذت ببرید. شیائومی هم قدرتمند است و هم خوش‌قیمت. در مورد برندهای دیگری مثل سامسونگ و هوآوی هم می‌توانیم همین را بگوییم. اما تجربه کاربری گوشی‌های اپل، با ایرپادهای آن تکمیل می‌شود. قبل از هرچیز باید بگوییم که کاربری این ایرپادها نسبت به دیگر مدل‌ها بسیار نرم و روان و سریع است. مثلا اگر با گوشی اپل خودتان ایرپاد هواوی یا هایلو استفاده کنید، باید چند ثانیه برای Pair کردن آن زمان بگذارید، اما ایرپاد اپل به محض بیرون آمدن از کیس با گوشی Pair می‌شود. در بعضی از مدل‌های آن شما امکان انتخاب بین سری‌های سیلیکونی مختلف را دارید، درِ کیس خیلی سخت باز می‌شود (در حالت ناخواسته) و همچنین بعضی از ایرپادها هم ضد آب هستند.

قابلیت حذف صدا یا Noise Cancelling در ایرپاد نسبت به برندهای دیگر بسیار بالاست و همین موضوع، صحبت کردن در مکالمات و گوش کردن به موسیقی را بسیار باکیفیت می‌کند.

انواع ایرپادها

مدل‌های اقتصادی ایرپاد

با وجود این که ایرپاد به صورت کلی -نسبت به برندهای دیگر- قیمت بالاتری دارد، اما همه ایرپادها یک قیمت ثابت ندارند، و می‌توانید با توجه به بودجه‌تان بین آن‌ها انتخاب کنید. در این قسمت چند مدل ایرپاد -نسبتا- اقتصادی را با هم بررسی می‌کنیم:

  • Airpods Second Gen: این ایرپادها اقتصادی‌ترین مدل‌های ایرپاد اپل هستند و در سال ۲۰۲۱، با کاهش قیمت نسل دوم وارد بازار شدند. در آن سال قیمت این مدل بین ۱۲۹ تا ۱۵۹ دلار بود که حالا به زیر ۱۰۰ دلار رسیده‌است. با وجود این که نسبت به دیگر مدل‌ها قدیمی هستند، کاربری آسان، عملکرد وایرلس فوق‌العاده و عمر بالای باتری در آن‌ها حفظ شده‌اند.
  • Airpods third gen with lightning charge case: این ایرپادها از نسل سوم اپل هستند و نسبت به مدل اولیه خود (که در سال ۲۰۱۹ بیرون آمد) عمر باتری‌شان بالاتر است. ایرپادهای نسل سوم با کابل لایتنینگ و مگ سیف شارژ می‌شوند، در برابر عرق و‌ آب کاملا مقاوم هستند و به راحتی با همه دیوایس‌های اپل Pair می‌شوند.

مدل‌های پرچمدار و خاص ایرپاد

حالا که مدل‌های اقتصادی ایرپاد را شناختیم، بیایید به سراغ مدل‌هایی برویم که کمی جدیدتر و خاص‌تر هستند. برای خرید این مدل‌ها باید هزینه بیشتری کنار بگذارید، و البته بعد از خرید از دیزاین خاص و امکانات کاملا به روزشان لذت ببرید:

  • Airpods Max: اگر به دنبال حس و حال خاص دهه هشتاد می‌گردید، این ایرپادها برای شما ایده آلند. در سال‌هایی که معنای هدفون یک دیوایس بزرگ روی گوش‌ها بود که از چند متری دیده می‌شد، کمتر کسی می‌توانست حدس بزند که روزی هدفون‌های ما بدون سیم به گوشی وصل می‌شوند و در چند ثانیه به آرشیو موسیقی تمام دنیا دسترسی خواهیم داشت. ایرپادز مکس دیزاینی مثال زدنی با گوشی‌های بزرگ دارد که در کنار رنگ‌های خاصش، آن را به یک مکمل برای استایل شما تبدیل کرده است. با وجود بزرگ بودن گوشی‌ها، وزن آن کاملا سبک و قابل حمل است و قابلیت حذف نویز، باعث شده که خیلی‌ها آن را به صورت روزمره و بیرون خانه هم استفاده کنند. قیمت این ایرپاد در بازار ایران حدود ۴۰ میلیون تومان است.
  • Apple Airpods Pro 2nd Gen: همان طور که از اسم این مدل مشخص است، با مدل پیشرفته ایرپادهای اپل روبرو هستیم. در نسل دو ایرپاد پرو، تراشه جدید H2 را داریم که عملکرد این هدفون را نسبت به مدل‌های قبلی ارتقا داده و شارژ‌ آن هم تنوع دارد؛ شما می‌توانید ایرپاد خودتان را با شارژر لایتنینگ، مگ سیف یا شارژر اپل واچ شارژ کنید.

عمر باتری در این سری ارتقا پیدا کرده و بلندمدت است، و همچنین اسپیکر روی کیس به شما اجازه می‌دهد که همیشه ایرپادتان را خیلی زود در فضای اطراف پیدا کنید. قیمت این ایرپاد در بازار ایران حدود ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان است.

بررسی مدل های ایرپاد

خرید اقساطی ایرپاد 

با شناخت این چند مدل ایرپاد، حالا احتمالا می‌دانید که هدفون مورد نظر شما در چه طیف قیمتی قرار دارد. اگر قصد خرید ایرپاد را دارید ولی به هر دلیلی نمی‌توانید مبلغ آن را یک جا بپردازید، ازکی‌وام این جاست تا خرید اقساطی ایرپاد را ممکن و البته آسان‌تر از همیشه کند!

ازکی‌وام یک پلتفرم اعطای اعتبار خرید است، که در آن می‌توانید وسایل مختلف را به صورت قسطی بخرید و بعد در ۱۸ ماه اقساط آن را بپردازید. کافی است در ازکی‌وام ثبت نام کنید و مدارکتان را بارگذاری کنید. بعد از بررسی و تایید مدارک، اعتبار به کیف پول شما واریز می‌شود و می‌توانید ایرپاد مورد علاقه خود را به صورت قسطی تهیه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا