بازار

مقایسه حساب های معاملاتی بروکر آلپاری

یکی از کارگزاری‌هایی که در لیست بهترین بروکر فارکس قرار دارد؛ بروکر آلپاری می‌باشد. بروکر آلپاری که فعالیت خود را در سال 1998 میلادی آغاز کرده است. به‌دلیل سابقه فعالیت بالا در حوزه بازارهای مالی، دارای اعتبار مناسبی می‌باشد. هم‌چنین بروکر آلپاری در سال 2013 میلادی موفق شد، جایزه بهترین بروکر اروپا را از جشنواره International Finance Magazine Awards، دریافت کند. بروکر آلپاری دارای سایت و پشتیبانی فارسی می‌باشد و معامله‌گران ایرانی می‌توانند در این بروکر، حساب معاملاتی داشته باشند. هم‌چنین واریز و برداشت وجه در این بروکر به‌صورت ارز دیجیتال، ریالی و … برای معامله‌گران، امکان پذیر می‌باشد. آلپاری دارای مجوز از «سازمان خدمات بین‌المللی» موهلی است. در ادامه به معرفی و مقایسه حساب‌های معاملاتی این بروکر پرداخته خواهد شد.

حساب‌های معاملاتی بروکر آلپاری

. بروکر آلپاری، حساب‌های معاملاتی متنوعی را به معامله‌گران خود ارائه می‌دهد. Standard، ECN و Pro-ECN، حساب‌های معاملاتی ارائه شده در بروکر آلپاری می‌باشند. معامله‌گران می‌توانند حساب معاملاتی که متناسب با استراتژی شخصی‌شان می‌باشد را انتخاب کرده و در پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر 4 و 5 با دسترسی به این حساب‌‌ها، معاملات خود را در بازارهای مالی انجام دهند.

حساب معاملاتی Standard MT4 بروکر آلپاری

حساب معاملاتی استاندارد بروکر آلپاری در 2 پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 و 5 به معامله‌گران ارائه می‌شود. معامله‌گران در صورتیکه این حساب را در پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 انتخاب کنند؛ لازم است حداقل 20 دلار به حساب خود واریز داشته باشند. لوریجی که در این حساب ارائه می‌شود از 1:1 تا 1:1000 می‌باشد. معامله‌گران می‌توانند در این حساب، ارز یورو و یا دلار را به عنوان ارز پایه انتخاب کرده و از مارجین تأمینی 50 درصدی آلپاری استفاده کنند. هم‌چنین اجرای سفارشات در این حساب به‌صورت فوری (instant execution) بوده و استاپ اوت تعیین شده برای حساب استاندارد 20 درصد می‌باشد. یکی از مزیت‌های این حساب نداشتن کمیسیون برای معامله‌گران است و این نوع حساب، قابلیت‌های فوق‌العاده برای سوئینگ‌تریدرها دارد.

حساب معاملاتی Standard MT5 بروکر آلپاری

بروکر آلپاری که جزو لیست بهترین بروکر فارکس می‌باشد؛ در حساب استاندارد متاتریدر 5، شرایط مشابه با حساب استاندارد در پلتفرم متاتریدر 4 دارد. اما اگر معامله‌گران حساب استاندارد متاتریدر 5 را انتخاب کنند، می‌توانند به نمادهای معاملاتی بیشتر، از جمله سهام و ابزارهای معاملاتی پیشرفته‌تر دسترسی داشته باشند. هم‌چنین حداقل واریزی برای این حساب در پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5، معادل 100 دلار می‌باشد.

حساب معاملاتی ECN MT4 بروکر آلپاری

حساب معاملاتی ECN بروکر آلپاری در 2 پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 و 5 به معامله‌گران ارائه می‌شود. معامله‌گران در صورتیکه این حساب را در پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 انتخاب کنند؛ لازم است حداقل 300 دلار به حساب خود واریز داشته باشند. لوریجی که در این حساب ارائه می‌شود از 1:1 تا 1:3000 می‌باشد. معامله‌گران می‌توانند در این حساب، ارز یورو و یا دلار را به عنوان ارز پایه انتخاب کرده و از مارجین تأمینی 50 درصدی آلپاری استفاده کنند. هم‌چنین اجرای سفارشات در این حساب به‌صورت اجرای بازار (Market Execution) بوده و استاپ اوت تعیین شده برای این حساب 60 درصد می‌باشد. یکی از مزیت‌های این حساب نداشتن کمیسیون برای معامله‌گران است و این نوع حساب، قابلیت‌های فوق‌العاده برای معامله‌گران ماهر دارد.

حساب معاملاتی ECN MT5 بروکر آلپاری

یکی دیگر از حساب‌های معاملاتی ارائه شده در بهترین بروکر فارکس، حساب معاملاتی ECN در پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 می‌باشد. این حساب مناسب معامله‌گران روزانه (Daily Traders) بوده و اسپردهای تعیین شده در این حساب بسیار پایین است. حداقل واریزی برای حساب ECN، 500 دلار می‌باشد و لوریج ارائه شده در این حساب از 1:1 تا 1:3000 می‌باشد. معامله‌گران می‌توانند در این حساب، ارز یورو و یا دلار را به عنوان ارز پایه انتخاب کرده و از مارجین تأمینی 50 درصدی آلپاری استفاده کنند. هم‌چنین اجرای سفارشات در این حساب به‌صورت اجرای بازار (Market Execution) بوده و استاپ اوت تعیین شده برای این حساب 60 درصد می‌باشد. کمیسیونی که در حساب ECN از معامله‌گران گرفته می‌شود، 25 دلار به ازاء هر یک میلیون دلار ارزش اسمی معامله در فارکس، فلزات و CFDs می‌باشد و برای ارزهای دیجیتال به‌صورت 0.07 درصد از ارزش اسمی معامله روی رمزارزها تعیین شده است. معامله‌گران در این حساب به تمام نمادهای معاملاتی موجود، از جمله سهام و ابزارهای معاملاتی پیشرفته دسترسی خواهند داشت.

حساب معاملاتی Pro.ECN MT4 بروکر آلپاری

حساب معاملاتی Pro.ECN در پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4، آخرین حساب معاملاتی ارائه شده در بروکر آلپاری که جزو لیست بهترین بروکر فارکس است، می‌باشد. این حساب تنها در پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 به معامله‌گران ارائه می‌شود و اسپردهای تعیین شده در این حساب بسیار پایین است. حداقل واریزی برای حساب Pro.ECN ، 500 دلار می‌باشد و لوریج ارائه شده در این حساب از 1:1 تا 1:3000 می‌باشد. معامله‌گران می‌توانند در این حساب، ارز یورو و یا دلار را به عنوان ارز پایه انتخاب کرده و از مارجین تأمینی 50 درصدی آلپاری استفاده کنند. هم‌چنین اجرای سفارشات در این حساب به‌صورت اجرای بازار (Market Execution) بوده و استاپ اوت تعیین شده برای این حساب 60 درصد می‌باشد. کمیسیونی که در حساب Pro.ECN از معامله‌گران گرفته می‌شود، 25 دلار به ازاء هر یک میلیون دلار ارزش اسمی معامله در فارکس، فلزات و CFDs می‌باشد و برای ارزهای دیجیتال به‌صورت 0.07 درصد از ارزش اسمی معامله روی رمزارزها تعیین شده است.

جدول مقایسه حساب‌های معاملاتی بروکر آلپاری

حساب‌های معاملاتی Standard MT4 Standard MT5 ECN

MT4

ECN

MT5

Pro.ECN

MT4

ارز واریز USD, EUR USD, EUR USD, EUR USD, EUR USD, EUR
حداقل واریز 20 $ 100 $ 300 $ 500 $ 500 $
لوریج 1:1 – 1:1000 1:1 – 1:1000 1:1 – 1:3000 1:1 – 1:3000 1:1 – 1:3000
مارجین تأمینی 50 % 50 % 50 % 50 % 50 %
اجرای سفارشات اجرای فوری اجرای فوری اجرای بازار اجرای بازار اجرای بازار
استاپ اوت 20 % 20 % 60 % 60 % 60 %
کمیسیون ندارد ندارد ندارد دارد دارد

سخن پایانی

در این مقاله حساب‌های معاملاتی بروکر آلپاری که یکی از بهترین بروکرهای فارکس می‌باشد، بررسی و جزئیات این حساب‌ها با یک‌دیگر مقایسه شد اما به‌صورت کلی معامله‌گران بهتر است قبل از انتخاب هر بروکری، حساب‌های معاملاتی آن بروکر را بررسی و با یک‌دیگر مقایسه کنند و حساب معاملاتی متناسب با استراتژی معاملاتی که دارند را انتخاب کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا