بازار

استعلام پوشش اینترنت فیبر نوری : 5 روش مختلف

برای استعلام پوشش اینترنت فیبر نوری کار دشواری در پیش ندارید

اینترنت فیبر نوری یک اینترنت بسیار سریع به شمار می‌آید که به بهترین شکل نیازهای کاربران را برطرف می‌‌کند. اما مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که برخی از مناطق کشور همچنان توانایی پشتیبانی از اینترنت فیبر نوری را ندارند. با توجه به این موضوع، شناخت مناطقی که تحت پوشش این اینترنت هستند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چندین روش برای استعلام پوشش فیبر نوری وجود دارند که در این مطلب آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

اینترنت فیبر نوری چیست؟

اینترنت فیبر نوری (fiber-optic internet) که معمولا به نام اینترنت فیبر نیز آن را می‌شناسند در واقع نوعی اتصال پهنای باند به شمار می‌آید. این اینترنت قابلیت این را دارد که با کم‌ترین تاخیر، به سرعتی معادل 940 مگابایت در ثانیه نیز برسد. برای به‌کارگیری این فناوری از کابل فیبر نوری استفاده می‌شود. جالب است بدانید اینترنت فیبر نوری به طرز شگفت‌انگیزی می‌تواند اطلاعات را با سرعت نزدیک به 70 درصد سرعت نور، ارسال کند.

علاوه بر این، کابل‌های فیبر نوری مقاومت بسیار زیادی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف دارند و همین موضوع موجب می‌شود که قطعی اینترنت تا حد زیادی کاهش پیدا کند. بنابراین این روزها بسیاری از مردم منتظر اینترنت فیبر نوری و استفاده از خدمات آن هستند.

روش استعلام پوشش فیبر نوری

چطور استعلام پوشش فیبر نوری بگیریم؟

اگر با با اینترنت فیبر نوری آشنایی داشته باشید، حتما این سوال به ذهن شما رسیده که چگونه می‌توان استعلام پوشش اینترنت فیبر نوری گرفت؟ استعلام مناطق تحت پوشش اینترنت فیبر نوری در واقع این قابلیت را به شما می‌دهد تا متوجه شوید که آیا استان، شهر یا حتی روستای شما تحت پوشش این اینترنت فوق‌العاده قوی قرار دارد یا خیر؟

شبکه فیبر نوری را می‌توان به عنوان یک فناوری ارتباطات مدرن معرفی کرد که با استفاده از کابل‌های نوری فرآیند انتقال پایدار و سریع داده‌ها را انجام می‌دهد. روش‌هایی برای استعلام پوشش فیبر نوری وجود دارند که در ادامه برخی از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

  1. با شماره 2020
  2. استعلام از مخابرات
  3. استعلام آنلاین
  4. به سایت‌های اطلاعاتی مراجعه کنید
  5. به باکس فیبر نوری منطقه خود توجه کنید

اول: با شماره 2020 تماس بگیرید

مطمئن‌ترین، سریع‌ترین و البته آسان‌ترین راه برای استعلام اینترنت فیبر نوری تماس با شماره 2020 است. شما می‌توانید با شماره ثابتی که قصد دارید اینترنت فیبر نوری را برای آن سفارش دهید، با شماره تلفن 2020 تماس بگیرید. علاوه بر این می‌توانید با گوشی موبایل خودتان با این شماره تماس گرفته و با کارشناسان صحبت کنید و به این روش استعلام بگیرید.

دوم : از مخابرات استعلام بگیرید

از دیگر روش‌های استعلام پوشش فیبر نوری می‌توان از مراجعه به مخابرات نام برد. در واقع شما باید به مرکز مخابرات شهر یا منطقه خودتان بروید و استعلام پوشش اینترنت فیبر نوری را از مخابرات بگیرید. علاوه بر این می‌توانید درباره شرایط دریافت این اینترنت جذاب برای خط تلفن ثابت خود اطلاعات کسب کنید.

سوم: به سایت‌های اطلاعاتی مراجعه کنید

امکان دارد برخی از بخش‌های منطقه یا شهر شما همچنان تحت پوشش اینترنت فیبر نوری نبوده و یا در حال راه‌اندازی این سرویس باشند. در حقیقت اگر منطقه شما از پوشش فیبر نوری برخوردار نیست، در مخابرات می‌توانید ثبت‌نام و درخواست اینترنت فیبر نوری را انجام داده تا در اولین فرصت از اینترنت فیبر نوری بهره‌مند شوید. برخی از وبلاگ‌ها و سایت‌هایی که در زمینه ارتباطات و اینترنت فعالیت دارند، اطلاعات مختلفی را در مورد مناطق تحت پوشش اینترنت فیبر نوری ارائه می‌کنند. شما می‌توانید با یک سرچ ساده از این موضوع اطلاعات به دست بیاورید. این روش بسیار سریع و کاربردی است.

برای راحتی حال شما در یکی از صفحات شرکت برنا بررسی کاملی در زمینه معرفی شهرهای تحت پوشش فیبر نوری پرداخته شده است.

چهارم: به صورت آنلاین استعلام بگیرید

برخی از مجموعه‌هایی که ارائه‌دهنده خدمات کامپیوتری هستند، به کاربران ابزارهای آنلاینی می‌دهند که به کمک آن‌ها بتوانند فرآیند استعلام پوشش اینترنت فیبر نوری را انجام دهند. شما می‌توانید با استفاده از این بازار و یا به ورود به سایت‌های مختلفی که این مجموعه‌ها در اختیار شما گذاشته‌اند، آدرس و کدپستی منطقه مد نظر خود را وارد کنید و ببینید که آیا منطقه مربوطه از پوشش اینترنت فیبر نوری برخوردار است یا خیر. این یکی از بهترین روش‌ها برای استعلام پوشش اینترنت فیبر نوری به شمار می‌آید.

پنجم: به باکس فیبر نوری منطقه خود توجه کنید

همانطور که اشاره شد نیازی نیست نگران استعلام پوشش اینترنت فیبر نوری باشید، چرا که روش‌‌های زیادی برای این کار وجود دارند. یکی از دیگر روش‌های پرکاربرد برای آگاهی از پوشش این اینترنت، دقت به باکس فیبر نوری منطقه خودتان است. اگر منطقه شما دارای باکس فیبر نوری باشد، به راحتی می‌توانید متوجه شوید که منطقه شما تحت پوشش اینترنت فیبر نوری قرار دارد یا هنوز این اینترنت به منطقه زندگی یا کار شما نرسیده است.

پوشش فیبر نوری در کشور

همه به زودی از خدمات اینترنت فیبر نوری برخوردار خواهند شد

اگر بعد از استعلام به این نتیجه رسیدید که هنوز هم منطقه شما تحت پوشش فیبر نوری قرار نگرفته است و با این حال تمایل دارید از خدمات فیبر نوری استفاده کنید می‌توانید ثبت نام خود را انجام دهید تا در نوبت دریافت خدمات اینترنت فیبر نوری قرار بگیرید.

اینکه چقدر زمان می‌برد تا منطقه‌ای شرایط لازم برای استفاده از اینترنت فیبر نوری را داشته باشد، به نزدیک بودن منطقه مربوطه به زیرساخت فعلی شبکه و مناطق تحت پوشش این اینترنت وابسته است. اما مطمئن باشید که منطقه شما هم به زودی تحت پوشش اینترنت فیبر نوری قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا