بازار

شرکت perkinelmer

PerkinElmer یک شرکت بزرگ بین‌المللی است که از سال 1937 تا امروز، تجهیزات فراوانی را تولید کرده و با تولیدات خود جهان را به جای سالم‌تری تبدیل کرده است. پرکین المر در حقیقت به یک رهبر پیشرو در زمینه‌های مختلف از جمله تشخیص، علوم زیستی، مواد غذایی، محیط زیست و آزمایش‌های صنعتی تبدیل شده است. این شرکت که دفتر مرکزی آن در ماساچوست امریکاست، در بیش از 150 کشور مختلف فعالیت دارد و هزاران نفر را در سراسر جهان به استخدام خود در آورده است.

در ادامه می‌خواهیم بیشتر در مورد حوزه‌های فعالیت شرکت PerkinElmer صحبت کنیم. در صورتی که تمایل دارید تا بیشتر در مورد این غول تجهیزات اطلاعات داشته باشید، با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

محصولات و فناوری ها

پرکین المر طیف گسترده‌ای از محصولات و فن‌آوری‌های طراحی‌شده برای پاسخ‌گویی به نیازهای متنوع مشتریان خود را تولید می‌کند. این محصولات را می‌توان در چند حوزه‌ی اصلی دسته‌بندی کرد:

  1. تشخیص
  2. علوم زیستی
  3. آزمایشگاهی
  4. مواد غذایی
  5. تست‌های صنعتی

در ادامه به صورت جزئی‌تر به هرکدام از این زمینه‌ها می‌پردازیم.

حوزه‌ی تشخیص

حوزه‌ی تشخیص، شاید یکی از جدی‌ترین حوزه‌های فعالیت برند پرکین باشد. در نظر داشته باشید که بسیاری از دستاوردهای علمی امروزی توسط ابزارهایی به دست آمده که در این حوزه ساخته شده‌اند. تجهیزات حوزه‌ی تشخیص برند پرکین المر شامل موارد زیر می‌شود:

  • تشخیص بالینی: شامل ابزارها و سنجش‌هایی برای آزمایش بیماری‌های عفونی، غربالگری قبل از تولد و تشخیص سرطان است.
  • ژنومیکس: ابزارهایی برای استخراج DNA/RNA، تهیه‌ی نمونه‌ی توالی‌یابی نسل بعدی (NGS) و آنالیز ریزآرایه.
  • تشخیص مولکولی: فناوری‌هایی برای تشخیص شرایط ژنتیکی، عفونی و مرتبط با سرطان.

شرکت perkinelmer

علوم زیستی

زمینه‌ی علوم زیستی (Life Science) مورد دیگری است که کمپانی پرکین در آن به تولید محصول و خدمات پرداخته است.

  • سیستم‌های تصویربرداری: غربال‌گری با محتوای بالا، تصویربرداری بالینی و محلول‌های تصویربرداری مولکولی.
  • ابزارهای تشخیص: خوانندگان سنجش ایمونوسوربنت متصل به آنزیم (ELISA)، صفحه‌خوان‌ها و پلت‌فرم‌های تشخیص چند‌حالته.
  • معرف‌ها و سنجش‌ها: انواع معرف‌ها برای سنجش‌های بیوشیمیایی و مبتنی بر سلول.

مواد غذایی و آزمایش‌های زیست‌محیطی

این مورد در حقیقت حیاتی‌ترین بخش در تجهیزات اندازه‌گیری است. هر موجود زنده با توجه به طبیعت خودش، روزانه مقداری آب و غذا مصرف کرده و همچنین نیاز به تنفس خوب دارد. هر کدام از این موارد ابتدایی اگر دچار اختلال شود، منجر به بروز آسیب‌های جدی در جوامع می‌گردد.

یکی از مشکلات جدی که جوامع، به‌خصوص بعد از صنعتی‌شدن بیش از حد به آن مبتلا شدند، موضوع وجود آلاینده‌ها در محصولات غذایی است. این آلاینده‌ها از مسیرهای مختلفی می‌توانند وارد چرخه‌ی غذایی انسان (یا سایر موجودات) شوند. مثلا یکی از معضلات کارخانه‌جات بزرگ، مشکل دفع زباله‌ها و شیرابه‌های آلوده است. حال در نظر داشته باشید که اگر تجهیزات اندازه‌گیری سموم در مواد غذایی وجود نداشته باشد، افراد بدون دانستن محتویات غذایی، روزانه مقداری زیادی سم وارد بدن خود می‌کنند.

برخی از تجهیزات آزمایشگاهی مربوطه باید در خود مراکز صنعتی مستقر باشد؛ اما برخی دیگر در دسترس شرکت‌های کنترل‌کننده‌ی محیط زیست است تا همواره این مراکز تولید آلودگی را بررسی کنند.

در زیر سه دسته‌ی اصلی تجهیزات پرکین المر در مورد مواد غذایی را مشاهده می‌نمایید:

  • تشخیص آلودگی: ابزارهای تشخیص آفت‌کش‌ها، مایکوتوکسین‌ها، فلزات سنگین و سایر آلاینده‌ها در نمونه‌های غذایی و محیطی.
  • تجزیه و تحلیل تغذیه: سیستم‌ها تجزیه و تحلیل محتوای غذایی در غذاها و نوشیدنی‌ها.
  • آب و کیفیت هوا: ابزارهای پایش و آنالیز کیفیت آب و هوا.

تجهیزات آزمایشگاهی

همان‌طور که قبلا در مقاله‌ی برندهای معتبر تجهیزات آزمایشگاهی گفتیم، PerkinElmer یکی از رهبران در میان تولیدکنندگان تجهیزات آزمایشگاهی است. این بدان معناست که این شرکت با استخدام دانشمندان بزرگ از سراسر دنیا، همواره استانداردهای جدیدتر و دقیق‌تری را در موضوعات علمی تولید می‌کند. البته در نظر داشته باشید که در این مقاله تنها به بخش مختصری از محصولات پرداخته شده است. دستگاه‌های آزمایشگاهی برند PerkinElmer به شرح زیر هستند:

  • سیستم‌های کروماتوگرافی: سیستم‌های کروماتوگرافی گازی (GC) و کروماتوگرافی مایع (LC) برای جداسازی و آنالیز مخلوط‌های پیچیده.
  • طیف سنجی جرمی: ابزاری برای شناسایی و کمی‌سازی مولکول‌ها بر اساس نسبت جرم به بار آن‌ها.
  • طیف سنجی اتمی: تکنیک‌هایی مانند جذب اتمی (AA)، طیف سنجی نشر نوری پلاسما جفت شده القایی (ICP-OES) و طیف سنجی جرمی پلاسما جفت شده القایی (ICP-MS) برای تجزیه و تحلیل عنصری.
  • طیف سنجی مولکولی: ابزارهایی مانند تبدیل فوریه فروسرخ (FTIR)، طیف سنج‌های مرئی فرابنفش (UV-Vis) و طیف سنج‌های فلورسانس برای آنالیز مولکولی.

تست صنعتی

  • مشخصه‌ی مواد: راه حل‌هایی برای آنالیز پلیمرها، داروها و مواد دیگر.
  • آنالیز حرارتی: کالریمتری اسکن تفاضلی (DSC)، آنالیز حرارتی وزن‌سنجی (TGA) و تکنیک‌های دیگر برای مطالعه‌ی خواص مواد در دماهای مختلف.

شرکت perkinelmer

تا اینجای مطلب به بررسی محصولات و دسته‌بندی‌های برند PerkinElmer پرداختیم. در ادامه می‌خواهیم بیشتر در مورد خدماتی که این شرکت ارائه می‌دهد، صحبت کنیم.

خدمات PerkinElmer چیست؟

پیش از صحبت در مورد خدمات اصلی این کمپانی، در نظر داشته باشید که متاسفانه موارد گفته‌شده، شامل حال مصرف‌کنندگان داخل ایران نمی‌شود. این موضوع از یک سو به دلیل افزایش بیش از اندازه‌ی نرخ دلار و از سوی دیگر تحت تاثیر تحریم‌های ایران است. با این حال، دانستن این موارد از جهاتی می‌تواند مفید باشد. زیرا در مقاطعی از زمان، مثلا حد فاصل سال 94 تا 98، برخی از این شرکت‌های خارجی به مشتریان ایرانی خدمات می‌دادند.

PerkinElmer محصولات خود را با مجموعه‌ی وسیعی از خدمات ارائه می‌کند. در نظر داشته باشید که ترکیب محصولات و این خدمات عالی پرکین، یک ترکیب قدرتمند است که در نهایت مشتریان به سختی می‌توانند برندی را غیر از این برند انتخاب نمایند. این خدمات شامل موارد زیر می‌شود:

پشتیبانی فنی و آموزش

  • پشتیبانی فنی کامل و جامع شامل نصب، نگهداری و تعمیر فوری دستگاه‌ها در صورت نیاز.
  • برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاهی برای مصرف‌کنندگان تجهیزات پرکین المر. ذکر این نکته ضروری است که آموختن کار با دستگاه توسط خود تولیدکننده، مزایای بی‌شماری دارد. زیرا تولیدکننده خودش بهتر از هر شخص دیگر نقاط قوت و ضعف دستگاه را می‌شناسد.

راه حل‌های سفارشی

هر چند که در سراسر جهان، بسیاری از آزمایش‌ها و تست‌ها به صورت مشخص و با الگوهای یکسان انجام می‌شود؛ با این حال، در جهانی زندگی می‌کنیم که روز به روز نیازهای جدیدی خلق می‌شود. به عنوان مثال، اندازه‌گیری آفلاتوکسین در یک ماده‌ی غذایی مانند ذرت، یکی از آنالیزهای مرسوم است که روش‌های آن نیز مشخص است. اما در مورد بیماری‌های جدید و منشا آن‌ها، به طور طبیعی کار با آزمون و خطا پیش می‌رود. بنابراین، در اینجا نیاز به طراحی متدهای جدید تست و تحلیل داریم.

پرکین المر به عنوان یکی از پیشروهای صنعت آزمایشگاهی، همواره این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده و در صورت نیاز برایشان متد‌های جدید ایجاد می‌کند. در نظر داشته باشید که ارائه‌ی متد جدید به معنای تعویض دستگاه نیست؛ بلکه با استفاده از همان امکانات قبلی، شیوه‌های آنالیز را متناسب با نیازهای مجموعه تنظیم می‌کند.

در زیر به ذکر برخی موارد Method Development می‌پردازیم:

  • توسعه‌ی سنجش‌ها، معرف‌ها و پیکربندی‌های ابزار سفارشی برای برآوردن نیازهای تحقیقاتی یا آزمایشی خاص.
  • همکاری با مشتریان برای طراحی گردش کار و پروتکل‌های متناسب.

خدمات آزمایشگاهی

  • خدمات پژوهشی قرارداد، از جمله کشف نشان‌گرهای زیستی، تجزیه و تحلیل ژنومی و غربال‌گری با توان بالا.
  • خدمات برون‌سپاری آزمایشگاهی برای مدیریت و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مشتریان، حصول اطمینان از انطباق و کارایی.

نرم‌افزار و انفورماتیک

  • نرم‌افزار مدیریت و تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته برای ساده‌سازی گردش کار و افزایش یک‌پارچگی داده‌ها.
  • راه حل‌های یک‌پارچه برای اتصال و اتوماسیون ابزارها و فرآیندهای آزمایشگاهی.

تاریخچه‌ی PerkinElmer

این شرکت در ابتدا با پیشرفت‌های خود در فناوری نوری به شهرت رسید. در طول جنگ جهانی دوم، پرکین المر با ساخت اپتیک‌های دقیق برای کاربردهای نظامی به تلاش‌های جنگی امریکا کمک اساسی کرد. پس از جنگ، این شرکت به توسعه‌ی ابزارهای تحلیلی، از جمله اسپکتروفتومترها پرداخت.

در دهه‌های 1960 و 1970، PerkinElmer مجموعه‌ی خود را از طریق خریدهای استراتژیک و توسعه‌ی داخلی گسترش داد. این شرکت در زمینه‌هایی مانند کروماتوگرافی گازی و طیف سنجی مادون قرمز سرمایه‌گذاری کرد که در نهایت این پیشرفت‌ها موقعیت آن را به عنوان یک رهبر در تجهیزات آزمایشگاهی مستحکم کرد.

پس از آن پرکین المر به نوآوری ادامه داد و فناوری‌های جدید را برای کاربردهای صنعتی و علمی توسعه داد. لازم به ذکر است که در دهه 1980 این شرکت با ارائه‌ی ابزار دقیق برای تعیین توالی DNA، باعث تحول در تجهیزات و به طور کل علم ژنتیک شد.

شرکت در دهه‌ی 1990 و اوایل دهه‌ی 2000 شاهد تغییرات قابل توجهی بود. در سال 1999، پرکین-المر بخش ابزارهای تحلیلی خود را با تمرکز بیشتر بر علوم زیستی و تشخیص واگذار کرد و بخش باقی‌مانده از شرکت که شامل مشاغل علوم زیستی و تشخیصی می‌شد، به PerkinElmer, Inc تغییر نام داد.

در قرن بیست و یکم، PerkinElmer از طریق خرید و مشارکت استراتژیک به رشد خود ادامه داد و توانایی‌های خود را در زمینه‌هایی مانند غربالگری ژنتیکی، تجزیه و تحلیل محیطی و ایمنی مواد غذایی افزایش داد. این شرکت همچنین در خط مقدم تلاش‌ها برای مبارزه با چالش‌های بهداشت جهانی از جمله ارائه‌ی راه‌حل‌هایی برای غربالگری نوزادان و تشخیص بیماری‌های عفونی بوده است.

جمع‌بندی

در این مطلب به طور خلاصه به مجموعه‌ی خدمات و محصولات کمپانی بزرگ PerkinElmer پرداختیم. همان‌گونه که بالاتر به آن اشاره کردیم، این شرکت در بیش از 150 کشور دنیا دفتر دارد؛ بنابراین ذکر این نکته ضروری است که امکان بیان تمام خدمات و محصولات این شرکت در یک مقاله‌ی کوتاه کاری شدنی نیست. با این حال، پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی این برند مشهور دارید، به وبسایت رسمی Perkinelmer سری زده تا به صورت دقیق‌تر با محصولات و خدماتش آشنا شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا