بازار

مارماریس بریم یا کوش آداسی؟

مارماریس و کوش آداسی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه هستند و سالانه بازدیدکنندگان بسیاری دارند. سواحل زیبا، تفریح‌های آبی هیجان‌انگیز، طبیعت روح‌نواز و جاذبه‌های تاریخی تماشایی، از دلایل اصلی محبوبیت مارماریس و کوش آداسی به شمار می‌روند. حالا مارماریس بهتر است یا کوش آداسی؟ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟ برای انتخاب بین این شهر باید جنبه‌های مختلفی مانند موقعیت جغرافیایی، آب‌وهوا، هزینه سفر و جاذبه‌های گردشگری آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم. برای پیدا کردن پاسخ سوال «مارماریس یا کوش آداسی؟»، کافی است چند دقیقه از وقت خود را صرف مطالعه مطلب زیر کنید.

مقایسه هزینه سفر به مارماریس و کوش آداسی

هزینه سفر شامل مبلغی است که بابت بلیط، اقامت، غذا، تفریحات، گردش در مکان‌های دیدنی و تردد در شهر صرف می‌کنید. حالا هزینه سفر به مارماریس بیشتر است یا کوش آداسی؟ پیش از سفر به کوش آداسی باید بدانید که این شهر هیچ فرودگاهی ندارد؛ در نتیجه برای رسیدن به مارماریس باید به نزدیک‌ترین فرودگاه این شهر مثلا فرودگاه عدنان مندرس ازمیر یا فرودگاه دالامان رفته و سپس با پرداخت هزینه ترانسفر به شهر مارماریس برسید . برای طی کردن مسیری 90 دقیقه‌ای از فرودگاه ازمیر تا مارماریس متناسب با نوع ترانسفر (تاکسی یا اتوبوس) هزینه‌ای حدود 200 تا 1500 لیر را باید بپردازید. نکته مهم دیگر اینکه اگرچه در هر دو شهر می‌توانید هتل‌های گران تا اقامتگاه‌های ارزان را پیدا کنید، اما به طور کل هتل‌های مارماریس لوکس‌تر است و میانگین هزینه اقامت بالاتری در مقایسه با کوش آداسی به همراه دارد.  از این رو هزینه سفر به مارماریس اندکی بیشتر از کوش آداسی است. در مجموع، هزینه سفر به کوش آداسی و مارماریس بستگی به نوع اقامتگاه، تعداد روزها و زمان سفر دارد. در هر دو شهر می‌توان سفری لاکچری یا اقتصادی را تجربه کنید.

البته با خرید تورهای خارجی از آژانس‌های مسافرتی معتبر می‌توانید هزینه‌های سفر خود را تا حد زیادی کاهش دهد؛ چراکه شما با پرداخت تنها هزینه تور، آن هم در برخی مسیرها با شرایط اقساطی،در شرایط قسطی دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های جانبی مانند ترانسفر فرودگاهی ندارید و به دلیل چارتری بودن پروازها هزینه رفت و آمد و بلیط هواپیما کمتری می‌پردازید. به علاوه می‌توانید برای بازدید از مکان‌های دیدنی داخل شهرها، تور گشت شهری با قیمت ارزان‌تری خریداری کنید. یکی دیگر از راه‌های کاهش هزینه‌های سفر خرید تور لحظه آخری مارماریس یا کوش آداسی است. این تورها اندکی از تورهای عادی ارزان‌تر است.

مقایسه موقعیت جغرافیای مارماریس و کوش آداسی

مارماریس در جنوب غرب ترکیه، همجوار دریای مدیترانه قرار گرفته است. این شهر ساحلی به دلیل طبیعت زیبا و همچنین نزدیکی به جزیره یونانی رودس، اهمیت بسیاری در منطقه دارد و از شهرهای مهم ترکیه به شمار می‌رود. سالانه گردشگران متعددی به مارماریس سفر می‌کنند.

کوش آداسی از شهرهای غربی ترکیه، واقع در استان آیدین است. این جزیره زیبا در مجاورت دریای اژه قرار دارد و به جزایر یونانی ساموس نزدیک است. به همین دلیل سالانه گردشگران متعددی را به خود جذب می‌کند. هر دو شهر مارماریس و کوش آداسی، موقعیت جغرافیایی مشابهی دارند و از پربازدیدترین شهرهای ترکیه به شمار می‌روند.

آب و هوای مارماریس بهتره یا کوش آداسی

آب‌وهوا از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب مقصد سفر است. مارماریس و کوش آداسی در نزدیکی دریا قرار گرفته‌اند و آب‌وهوای مدیترانه‌ای دارند. میزان بارندگی در هر دو شهر مشابه است و اغلب روزهای سال را دربرمی‌گیرد. اوایل بهار و پاییز و اواخر تابستان، بهترین زمان برای سفر به مارماریس یا کوش آداسی است. در این بازه‌های زمانی، میزان بارندگی و درجه حرارت در این دو شهر کم می‌شود و هوا در بهترین حالت خود قرار دارد.

مقایسه جاهای دیدنی مارماریس و کوش آداسی

جاهای دیدنی و تفریحی مارماریس و کوش آداسی کم نیستند. این دو شهر طبیعت فوق‌العاده زیبا و تاریخچه‌ای غنی دارند. سواحل آن‌ها نیز مکان‌های مناسبی برای تفریح و خوش‌گذرانی محسوب می‌شوند. در ادامه برخی از مشهورترین اماکن تاریخی، تفریحی و سواحل مارماریس و کوش آداسی را نام خواهیم برد.

  • جاهای دیدنی و تفریحی مارماریس: از جمله مشهورترین جاهای دیدنی مارماریس می‌توان به شهر تاریخی دالیان، قلعه و موزه مارماریس، آرامگاه صخره‌ای ساریان، غار نیمارا، روستای بیبر، دهکده تورگوت، منطقه گونوسک، تنگه فیک، جزیره کلئوپاترا، ساحل ایچملر، ساحل ترنج، ساحل کیزکومو، ساحل بهشت، ساحل لاکپشت‌ها، پارک دلفین، پارک آبی آکوا دریم، پارک آبی آتلانتیس و تفریحات رایج در این شهر نیز شامل ورزش‌های آبی مانند شنا، قایق‌سواری و غواصی است.
  • جاهای دیدنی و تفریحی کوش آداسی: از جمله  بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی می‌توان به جزیره کبوتر، شهر باستانی پیرنه، شهر باستانی افسوس، شبه جزیزه دیلک، معبد دیدیما، شهر بندری میلتوس، خانه حضرت مریم، غار کاراجا، روستای کیرازلی، ساحل بانوان، ساحل سبز، ساحل کاراسو، ساحل لانگ، پارک آبی آدالند، پارک آبی آکوا فانتزی، پارک آبی آتلانتیس آکوا، و تفریح‌های مشهور شهر شامل تفریحات آبی مانند قایق‌سواری، غواصی و جت اسکی است.

مارماریس و کوش آداسی هر دو سرسبز و زیبا هستند و جاذبه‌های تاریخی و تفریحی متعددی دارند. البته طرفداران سواحل مارماریس بیشتر از سواحل کوش آداسی است. از طرف دیگر، آثار باستانی کوش آداسی بازدیدکنندگان بیشتری از جاذبه‌های تاریخی مارماریس دارند. در این بخش، انتخاب بین مارماریس و کوش آداسی، کاملا بستگی به سلیقه شما دارد.

مارماریس بریم یا کوش آداسی

مقایسه غذا در دو شهر مارماریس و کوش آداسی

اگر می‌خواهید به سوال مارماریس بهتره یا کوش آداسی بعد از مقایسه غذاهای این دو شهر پاسخ بدهید، باید گفت به هر کدام از شهرهای ترکیه سفر کنید، قطعا تجربه خوبی از رستوران‌گردی خواهید داشت؛ به این دلیل که غذاهای سنتی ترکیه کاملا مناسب ذائقه ایرانی‌ها است. دونر کباب، آدانا کباب، شیش کباب، لاهماجون، پیده، بورک، دلمه و کوفته خام از مشهورترین غذاهای ترکیه محسوب می‌شوند.

البته غذاهای دریایی شهرهای ساحلی همچون مارماریس و کوش آداسی نیز طرفداران بسیاری دارند. در سفر به هر یک از این شهرها حتما ماهی کباب را امتحان کنید. به دلیل نزدیکی کوش آداسی و مارماریس به کشور یونان، شانس چشیدن طعم غذاهای یونانی در رستوران‌های ترکی را نیز خواهید داشت. کیفیت رستوران‌ها و قیمت غذا در مارماریس و کوش آداسی تقریبا یکسان است.

خرید در مارماریس بهتر است یا کوش آداسی

اغلب گردشگران ایرانی برای خرید به استانبول مراجعه می‌کنند؛ اما بازارها و مراکز خرید مارماریس و کوش آداسی نیز مکان خوبی برای خرید لباس و سوغاتی هستند. البته مراکز خرید کوش آداسی ظاهر مدرن‌تری در مقایسه با مراکز خرید مارماریس دارند.

مرکز خرید نستل مارینا، مرکز خرید تانساش، بازار بزرگ و چهارشنبه بازار ایچملر از بهترین و مشهورترین مراکز خرید مارماریس به شمار می‌روند. اگر به‌دنبال جواهرات پرزرق‌برق، لوازم چرمی باکیفیت و فرش‌ها و تابلو فرش‌های زیبا می‌گردید، بازارهای ماریس بهترین مکان برای خرید این اقلام هستند.

در لیست بهترین مراکز خرید کوش آداسی نیز باید  به بازار بزرگ، مرکز خرید آکدوگان، مرکز خرید سوکه، مرکز خرید اسکالا نوا و مرکز خرید AVM اشاره کرد. بهترین کیف‌ها، کفش‌ها و لباس‌ها از برندهای جهانی و ترک در این مراکز و بازارها موجود هستند.

سفر به مارماریس یا کوش آداسی با آژانس مسافرتی شباویز

سفر به مارماریس یا کوش آداسی با آژانس مسافرتی شباویز

در این مطلب دو شهر پرطرفدار ترکیه را از جنبه‌های مختلفی همچون موقعیت جغرافیایی، آب‌وهوا، جاذبه‌های گردشگری و هزینه‌های سفر با یکدیگر مقایسه کردیم. هر دو شهر مارماریس و کوش آداسی طبیعت خارق‌العاده‌ای دارند و مکان‌های ایده‌آلی برای سفر هستند.

 

بعد از اینکه تصمیم خود را گرفته و انتخاب خود را قطعی کردید، برای اینکه سفری امن، ارزان و برنامه ریزی شده پیش رو داشته باشید، پیشنهاد ما به شما خرید تور کوش آداسی یا مارماریس از آژانس مسافرتی معتبر شباویز است. شباویز با سابقه درخشان در برگزاری تورهای خارجی به خصوص در مسیر ترکیه توانسته اعتبار زیادی را در میان علاقه مندان به سفر کسب کند. این شرکت که با هدف ارائه بهترین خدمات به مسافران شکل گرفته، در برخی مسیرها اقدام به برگزاری تورهای قسطی کرده است تا شما عزیزان بتوانید با حداقل بودجه به سفری ایده آل بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا