بازار

صفر تا صد هزینه سفر به تایلند

تخمین هزینه سفر به تایلند برای کسانی که قصد سفر به این مقصد جذاب را دارند از ضروریات است. تایلند با داشتن طبیعت استوایی بی‌نظیر، معابد دیدنی و جاذبه‌های فراوان، جزو مقاصد محبوب آسیایی در میان گردشگران است. واحد پول این کشور بات تایلند (THB) است و از مقاصد نسبتا گران برای ایرانیان محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید که هزینه سفر به تایلند چقدر است، ادامه مطلب را از دست ندهید؛ چرا که قصد داریم به بررسی این هزینه‌ها بپردازیم تا بتوانید بهترین برنامه‌ریزی را از نظر بودجه، برای سفرتان داشته باشید.

هزینه های کلی سفر به تایلند

بر اساس اطلاعاتی که از مسافران قبلی جمع‌آوری شده‌اند، شما باید برای یک روز در تایلند، به‌طور متوسط، حدود 81 دلار هزینه کنید. این هزینه شامل 17 دلار برای خوردوخوراک، 12 دلار برای حمل‌ونقل محلی و 70 دلار برای محل اقامت می‌شود. به‌عبارتی، هزینه سفر یک هفته‌ای به تایلند، برای دو نفر، به‌طور متوسط ​​1138 دلار خواهد بود. این هزینه شامل محل اقامت، غذا، حمل‌ونقل محلی و گشت‌وگذار می‌شود. در تور تایلند تابستان این هزینه‌ها کمی پایین‌تر خواهند رفت؛ چراکه گردشگران در این فصل به واسطه آب‌وهوای بارانی و مرطوب کمتر به تایلند سفر می‌کنند.

هزینه ویزا در سفر به تایلند

اولین کاری که برای سفر به تایلند باید انجام دهید، اخذ ویزای توریستی این کشور است. این ویزا حدود 60 روز اعتبار دارد و صدور آن بین 4 تا 7 روز کاری طول می‌کشد. در حال حاضر، هزینه ویزای توریستی تایلند، 54 تا 64 دلار است. ناگفته نماند که یکی دیگر از هزینه‌ها، هزینه مربوط به عوارض خروج از کشور است که در سال 1403، برای:

  • اولین سفر عادی۵۲۰ هزار تومان
  • دومین سفر عادی ۷۸۰ هزار تومان

و سفرهای بعدی، ۱ میلیون و ۴۰ هزار تومان خواهد شد.

هزینه پرواز به تایلند

هزینه سفر به تایلند با هواپیما از ایران، بسته به زمان سفر، نوع ایرلاین و کلاس پروازی متفاوت است. به‌طور کلی، هزینه بلیط سفر به تایلند در حالت معمولی بین 18 تا 23 میلیون تومان متغیر خواهد بود. البته در صورتی که بلیط‌های لحظه‌ آخری را رزرو کنید، این قیمت حتی تا حدود 60 میلیون تومان هم افزایش می‌یابد. پیشنهاد می‌کنیم بلیط خود را چند ماه قبل از سفر رزرو کنید تا از تخفیفات و قیمت‌های مناسب بهره‌مند شوید.

هزینه اقامت در سفر به تایلند

هزینه اقامت در سفر به تایلند

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که هزینه محل اقامت در تور پوکت و تایلند به عواملی مانند نوع هتل، شهر محل اقامت، زمان سفر و امکانات ارائه‌شده توسط هتل بستگی دارد. میانگین قیمت هتل در تایلند بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده از 8 هزرا و 141 هتل، حدود 33 دلار برای یک شب است. این قیمت برای هتل‌های لوکس و درجه یک، به 85 دلار برای یک شب افزایش می‌یابد. به‌طور کلی، میانگین قیمت یک هتل برای 3 روز در تایلند، برای هر نفر، 98 دلار و برای یک هفته، حدود 230 دلار خواهد شد.

هزینه غذا در سفر به تایلند

در حالی که قیمت وعده‌های غذایی در تایلند بسته به عواملی مانند عادات غذایی و سلیقه شما، می‌تواند متفاوت باشد، متوسط ​​هزینه غذا در این کشور 17 دلار در روز است. بر اساس هزینه‌های خوردوخوراک به‌دست‌آمده از مسافران قبلی، یک وعده غذایی متوسط ​​در تایلند، حدود 6.66 دلار برای هر نفر هزینه دارد. ناگفته نماند که قیمت غذاهای خیابانی و فست‌فودها در مقایسه با رستوران‌ها، ارزان‌تر خواهد بود.

هزینه حمل و نقل در تایلند

یکی از هزینه های سفر تایلند، مربوط به حمل‌ونقل محلی در این کشور است. هزینه تاکسی در این کشور به‌طور قابل توجهی بیشتر از حمل‌ونقل عمومی است. به‌طور متوسط، شما برای حمل‌ونقل محلی در تایلند، باید روزانه حدود 12 دلار در نظر بگیرید. در تایلند روش‌های حمل‌ونقل مختلفی وجود دارند، نظیر:

  • تاکسی
  • تاکسی موتوری
  • حمل‌ونقل ریلی
  • توک توک
  • مترو MRT
  • حمل‌ونقل دریایی

کرایه تاکسی در تایلند حدود 1 دلار است و برای هر کیلومتر، 0.05 دلار افزایش می‌یابد. توک توک‌ها (وسایل نقلیه سه چرخ) بین 2 تا 4 دلار کرایه می‌گیرند. کرایه اتوبوس‌ها تنها 0.1 دلار هستند که در مقایسه با تاکسی و توک توک، بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ترند. کرایه حمل‌ونقل ریلی، بسته به مسافت از 0.4 تا 1.5 دلار متغیر است و متروهای MRT بین 0.4 تا 1 دلار کرایه می‌گیرند. کرایه مربوط به حمل‌ونقل آبی هم حدود 0.5 دلار خواهد شد.

هزینه تفریحات در سفر به تایلند

هزینه تفریحات در سفر به تایلند

اگر راهنمای سفر به تایلند را مطالعه کرده باشید، از تفریحات جذاب آن برای گردشگران مطلع هستید. سرگرمی‌ها و فعالیت‌ها در تایلند معمولا به‌طور متوسط ​​​​18 دلار برای هر نفر در روز هزینه دارند. این هزینه شامل هزینه‌های پرداخت‌شده برای بلیط ورودی به موزه‌ها و جاذبه‌ها، تورهای روزانه و سایر هزینه‌های گشت‌وگذار می‌شود. در زیر هزینه برخی از تفریحات تایلند را در اختیارتان می‌گذاریم:

  • زیپ‌لاین: 28 ت 53 دلار
  • والیبال ساحلی: 4 تا 7 دلار
  • بازدید از جنگل فیل‌ها: 28 تا 70 دلار
  • پارک آبی آنداماندا پوکت: 49 دلار
  • پارک موضوعی جادویی کارناوال در تایلند: 89 دلار
  • قایق‌رانی در خلیج فانگ نگا: 99 دلار
  • غواصی در خلیج مایا: 25 تا 55 دلار
  • تور خصوصی بازدید از معابد بانکوک: شروع قیمت از 58 دلار
  • تفریحات آبی جزیره پاتونگ: 18 تا 53 دلار
  • گشت‌وگذار در جزیره جیمز باند: 35 تا 60 دلار

هزینه تماس و اینترنت در سفر به تایلند

هنگام سفر به تایلند، شما به یک سیم‌کارت محلی نیاز پیدا خواهید کرد. برای گردشگران دو نوع سیم‌کارت وجود دارد: سیم‌کارت‌های فیزیکی و eSIM که در میان گردشگران محبوب‌تر است. قیمت سیم‌کارت‌های موجود در تایلند، بر اساس هر اپراتور تلفن همراه متفاوت است که در جدول زیر آن‌ها را ارائه می‌دهیم.

نوع سیم‌کارت دیتا اعتبار قیمت
سیم‌کارت فیزیکی، اپراتور dtac دیتا و تماس نامحدود 8 روز 13 دلار
سیم‌کارت فیزیکی، اپراتور AIS 15 گیگابایت دیتا، سوشال مدیای رایگان،

15 بات اعتبار تماس

8 روز 8.6 دلار
eSIM، اپراتور dtac نامحدود 8 روز 8.9 دلار
eSIM، اپراتور AIS 15 گیگابایت با حداکثر سرعت و نامحدود با سرعت 384 کیلوبایت در ثانیه 8 روز 9.9 دلار

هزینه تور تایلند

بدون شک هزینه سفر به تایلند با تور در مقایسه با هزینه سفر به تایلند بدون تور بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. در حال حاضر، قیمت تور تایلند برای 7 شب، بین 40 تا 45 میلیون تومان است؛ البته هزینه تور هم به عواملی مانند آژانس انتخابی و زمان سفر بستگی دارد. با رزرو تور تایلند، شما می‌توانید به‌راحتی و بدون دردسر، سفر کنید؛ چرا که تورها شامل خدماتی مانند بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما، رزور هتل، ترانسفر فرودگاهی، گشت شهری، خدمات ویزا و بیمه مسافرتی می‌شوند.

در صورتی که بخواهید بدون رزرو تور و به‌صورت شخصی به تایلند سفر کنید، هزینه سفر یک هفته ای به تایلند شامل، محل اقامت، خوردوخوراک و حمل‌ونقل، حدود 569 دلار، معادل تقریبی 34 میلیون تومان برای هر نفر می‌شود. به این هزینه باید هزینه ویزا، بلیط، بیمه و دردسرهای رزرو بلیط، هتل، اخذ ویزا و… را هم اضافه کنید. پس به‌طور کلی، راحت‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش سفر به تایلند، رزرو تور تایلند است.

ارزانترین زمان سفر به تایلند

تایلند بین مناطق وسیعی از خشکی و آب واقع شده است، به همین دلیل تحت‌تاثیر بادهای موسمی تابستان و زمستان قرار دارد. آب‌وهوای تایلند شامل 6 ماه بارندگی در فصل مرطوب، 3 ماه نسیم خشک و خنک در طول زمستان و 3 ماه گرما در تابستان است. میانگین دمای تایلند بین 18 تا 38 درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

بهترین زمان برای سفر به تایلند را می‌توان در فصل خنک و خشک بین نوامبر و اوایل آوریل، خصوصا نوامبر تا فوریه دانست که دمای هوا بین 29 تا 34 درجه سانتی‌گراد متغیر است. مسلما این ماه‌ها که مصادف با آبان و آذر می‌شوند، گران‌ترین زمان برای سفر به تایلند هستند. ارزان‌ترین زمان سفر به تایلند از ماه می تا اکتبر، خصوصا آگوست است؛ زمانی که گردشگری در پایین‌ترین حد خود قرار دارد و اغلب، قیمت‌های اقامت، پروازها و تفریحات کمتر هستند.

با این تفاسیر، اگر قصد دارید سفر اقتصادی‌تری به تایلند داشته باشید، بهتر است فصول بهار و تابستان را انتخاب کنید. در آبان و آذر قیمت تورها در مقایسه با بهار و تابستان، حداقل 50 درصد افزایش خواهند داشت. تورهای بهار و تابستان تایلند در حال حاضر، همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، بین 40 تا 45 میلیون تومان هستند که در فصول پرگردشگر، قیمت‌ آن‌ها تا حداقل 50 درصد افزایش می‌یابند.

هزینه های سفر به تایلند را با تورهای مهرپرواز کمتر کنید

تایلند یکی از مقاصد پرطرفدار و جذاب در میان گردشگران و خصوصا ایرانیان است. یکی از بخش‌های مهمی که پیش از سفر باید در نظر گرفت، تخمین هزینه‌ها و تامین بودجه مورد نیاز برای سفرتان است. گرچه، خرید تور تایلند یکی از راه‌هایی است که به واسطه آن می‌توانید کمترین مبلغ را برای سفر به تایلند بپردازید. سفر با تور نه تنها از هزینه‌هایتان کم می‌کند، بلکه می‌توانید با بهترین امکانات اقامتی و بهترین خدمات تور از تمام جاذبه‌های دیدنی تایلند بازدید کنید و تجربه‌ای به شدت جذاب برای خود بسازید.

آژانس هواپیمایی مهرپرواز از سال 1390 در خدمت گردشگران عزیز ایرانی است تا با ارتباطی مؤثر با هتل‌داران و مدیران گردشگری در نقاط مختلف دنیا، مسیر توریسم را در ایران هموار سازد. پس اگر به دیدن شهرها و کشورهای جدید علاقه دارید و جزء کسانی هستید که همیشه چمدانی حاضروآماده برای سفر دارند، فرصت را از دست ندهید و برای رزرو تورهای خارجی به www.mehrparvaz.com مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا