بازار

آیا تاجیکستان ویزا می‌خواهد

سفر به تاجیکستان، این کشور کوهستانی زیبا در آسیای میانه، از دیرباز مورد توجه ایرانی‌ها بوده است. اشتراکات فرهنگی و زبان مشترک در کنار طبیعت زیبا و جاذبه‌های دیدنی پرشمار کشور تاجیکستان به محبوبیت این مقصد مسافرتی متفاوت کمک می‌کنند. از کوهستان‌های زیبا تا مرتفع‌ترین شهر آسیا مرغاب، از بزرگراه اعجاب‌انگیز پامیر تا آب‌تنی در اسکندرکول و گشت‌و‌گذار در دره زیبای واخان یا چشیدن لذیذترین طعم‌های محلی در پنجکنت، در این کشور همه چیز فراهم است تا شما یک سفر بی‌نظیر را تجربه کنید. کافیست چمدان‌ها را ببندید، ویزای تاجیکستان را بگیرید و حرکت کنید.

همه چیز درباره ویزای تاجیکستان از شرایط تا هزینه‌ها

سوال همیشگی این است که آیا برای این سفر به ویزا نیاز دارید؟ بله، برای سفر به کشور تاجیکستان و گشت‌و‌گذار در دیدنی‌های منحصربه‌فرد آن به ویزای توریستی این کشور احتیاج دارید. البته خوشبختانه تاجیکستان یکی از کشورهایی است که در مورد صدور ویزا به ایرانی‌ها سخت‌گیری نمی‌کند یا درواقع گرفتن ویزای این کشور کار سخت و پیچیده‌ای نیست. پس نگران این قسمت سفر نباشید؛ به‌خصوص اگر از طریق آژانس‌های معتبر مسافرتی اقدام می‌کنید. ویزای تاجیکستان را می‌توانید به دو شکل الکترونیک و لیبل‌دار دریافت کنید که منظور همان برچسبی است که در سفارت به پاسپورت شما اضافه می‌شود. اعتبار این ویزا 60 روز است و قبل از اتمام آن موظف به ترک خاک این کشور هستید، در غیر این‌صورت جریمه خواهید شد.

برای دریافت ویزای لیبل این کشور به انگشت‌نگاری و حضور در محل سفارت تاجیکستان در تهران نیاز دارید. بنابراین باید وقت سفارت بگیرید، مدارک لازم را طبق آخرین تغییرات سفارت آماده و فرم‌های درخواست ویزا را پر کنید تا در زمان مراجعه به سفارت ارائه دهید. همچنین برای دریافت ویزای الکترونیک می‌توانید از طریق آژانس‌های مسافرتی اقدام کنید. مدت اعتبار ویزای توریستی تاجیکستان دو ماه است و این ویزا قابل تمدید نیست؛ بنابراین در صورت اتمام تاریخ ویزا باید مجددا برای دریافت ویزای جدید اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا

همان‌طور که حتما می‌دانید ویزای توریستی تاجیکستان هم مانند سایر کشورها تنها به منظور سفر و تفریح به این کشور صادر می‌شود و با این ویزا اجازه کار یا اقامت طولانی نخواهید داشت. برای دریافت ویزای نوع لیبل‌ تاجیکستان به این مدارک نیاز دارید؛

  • اصل گذرنامه یا پاسپورت متقاضی ویزا با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ ورود و حداقل دو صفحه خالی

  • تکمیل فرم درخواست ویزای تاجیکستان که شامل مشخصات فردی مانند آدرس، شماره تماس، شغل و… است

  • عکس 4*6 با پس‌زمینه سفید جدید

  • حضور متقاضی بابت انگشت‌نگاری در سفارت تاجیکستان

  • پرداخت 105 دلار هزینه ویزا

همچنین برای متقاضیانی که درخواست ویزای الکترونیک تاجیکستان را دارند هم این مدارک مورد نیاز است:

  • اسکن گذرنامه یا پاسپورت متقاضی با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ ورود که حداقل دو صفحه خالی بدون مهر و خط‌خوردگی داشته باشد

  • تکمیل فرم درخواست ویزای تاجیکستان

  • اسکن عکس 4*6 با پس‌زمینه سفید جدید

  • پرداخت 120 دلار هزینه صدور ویزا

پس‌از ارائه مدارک مورد نیاز و مراحل قانونی، معمولا ویزای توریستی این کشور به‌سرعت صادر می‌شود. ریجکت‌شدن ویزای تاجیکستان به‌ندرت اتفاق می‌افتد که می‌تواند دلایل مختلفی مانند سابقه ریجکتی در دریافت ویزای این کشور، ارائه مدارک ناقص یا نامعتبر، سوابق کیفری متقاضی، بارگذاری اشتباه اطلاعات و مواردی از این دست باشد.

آیا تاجیکستان ویزا می‌خواهد

نکاتی که باید در مورد ویزای تاجیکستان بدانید

ویزای تاجیکستان را هم مانند بیشتر ویزاهای توریستی می‌توانید، به‌صورت تک ورود یا چندبار ورود درخواست کنید. همچنین امکان درخواست ویزای دوبار ورود را در ویزای مدل لیبل‌ تاجیکستان دارید. برای دریافت این ویزا به ارائه ویزای کشور دوم نیاز دارید؛ بنابراین ابتدا ویزای کشور مقصد دوم را دریافت کنید تا بتوانید به سفارت تاجیکستان ارائه دهید و ویزای دوبار ورود بگیرید.

بهتر است گرفتن ویزا را به مراحل آخر برنامه‌ریزی سفر موکول نکنید. برای انجام امور ویزا از زمان درخواست تا مرحله نهایی 30 روز را پیش‌بینی کرده و با احتساب این زمان برای ویزا اقدام کنید. در عوض بعد از انگشت‌نگاری صدور ویزای لیبل تقریبا زمانی از شما نمی‌گیرد و بلافاصله صادر می‌شود. اعتبار ویزای تاجیکستان لیبل 45 روز و اعتبار ویزای الکترونیک این کشور 60 روز است. همچنین به‌یاد داشته باشید که برای دریافت ویزای توریستی تاجیکستان افراد زیر 16 سال به اجازه رسمی والدین نیاز دارند.

همان‌طور که می‌بینید برای سفر به تاجیکستان، بام جهان و کشف زیبایی‌های خیره‌کننده و باورنکردنی این کشور و دریافت ویزای این کشور مراحل سختی را در پیش ندارید.

بااین‌حال برای ساده‌کردن این مسیر می‌توانید از آژانس‌های مسافرتی معتبر کمک بگیرید تا زمان بیشتری را برای برنامه‌ریزی سفر و تحقیق در مورد دیدنی‌ها و غذاهایی بگذارید که در این سفر باید ببینید و امتحان کنید.

آیا تاجیکستان ویزا می‌خواهد

ویزای توریستی تاجیکستان و سفر بام جهان با فلای تودی

ویزای توریستی تاجیکستان پرطرفدارترین ویزای این کشور است و بهترین راه اخذ این ویزا به‌صورت آنلاین و از طریق فلای تودی انجام می‌شود. برای سفر به این کشور از ایران یا هر نقطه‌ای از جهان کافی است به وب سایت فلای تودی سر بزنید و فرم درخواست ویزا را به‌صورت آنلاین تکمیل و ارسال کنید. همچنین برای درخواست ویزا به‌صورت لیبل هم می‌توانید اصل مدارک مورد نیاز که در سایت سفارت به‌صورت دقیق نوشته می‌شود را آماده و به فلای تودی ارسال کنید.

با این روش می‌توانید در زمان و هزینه‌های اخذ ویزا صرف‌جویی کنید. برای دریافت ویزا تاجیکستان از طریق فلای تودی، قبل از هر چیز با کارشناسان فلای‌تودی تماس بگیرید. پس‌از دریافت نوبت، آدرس ایمیل یا شماره واتساپ به شما اختصاص داده می‌شود تا مدارک خود را از طریق یکی از این دو روش ایمیل یا شماره واتس‌آپ برای کارشناسان بخش ویزا ارسال کنید. در کوتاه‌ترین زمان مدارک شما توسط تیم متخصص فلای تودی بررسی می‌شوند و پس‌از اعلام شرایط دریافت ویزای این کشور، به یکی از روش‌های الکترونیک یا لیبل مراحل درخواست ویزا و درخواست وقت سفارت برای شما انجام می‌شود.

این مراحل معمولا دو سه روز کاری طول می‌کشد و گزارش آن در هر مرحله به شما داده می‌شود. فلای تودی تلاش می‌کند تا شما راحت سفر کنید و خاطرات به‌یادماندنی بسازید. با همه این تعاریف تاجیکستان کشوری است که از هر لحاظ ارزش دیدن را دارد و یک مقصد گردشگری زیبا با جاذبه‌های متعدد و هزینه مناسب است. برای سفر به این کشور مرتفع زیبا همین حالا با فلای تودی تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا