بازار

چگونه سگ خود را سرگرم کنیم؟

اگر عاشق زندگی در کنار سگ‌ها هستید و مسئولیت نگهداری از این فرشته‌ها را برعهده دارید، قطعا نیاز دارید تا در خصوص نحوه سرگرم کردن سگ اطلاعات کسب کنید. زندگی در کنار سگ‌ها تنها به مراقبت و نگهداری از آن ها ختم نمی‌شود؛ بلکه ضرورت سرگرم کردن سگ و مراقبت از او بر عهده سرپرست است. شما باید هوشمندانه از سگ‌ها مراقبت کنید و به بهترین شکل ممکن برای رسیدگی به‌ آن‌ها برنامه ریزی نمایید. سگ‌ها با توجه به توان و انرژی که دارند، نیاز به ساعات مختلفی برای سرگرمی خواهند داشت.

اگر شما نیز عاشق سرگرم کردن سگ‌ها هستید و می‌خواهید در این خصوص اطلاعات کسب کنید، همراه ما باشید.

چرا سگ ها نیاز به سرگرمی دارند؟

بسیاری از افراد تصورشان از سگ‌ها، همین حیوانات بی پناهی است که با قلاده و طناب به جایی محدود می‌شوند و تمام ساعات زندگی‌شان به همین شکل سپری می‌شود! اما بهتر است بدانید چنین سبکی از نگهداری تنها مختص حیوان آزاری است! سگ‌ها موجودات بسیار فعال و اجتماعی هستند، به همین دلیل باید حتما نسبت به مراقبت و نگهداری از آن‌ها هوشمندانه اقدام کنید. سگ‌های شما باید در فضای مناسبی نگهداری شوند و برای تخلیه انرژی آن‌ها زمان و امکانات مشخصی اختصاص دهید. زمانی که سگ مرتب تخلیه انرژی شود، امکان فرمان پذیری او افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند. سلامت ذهنی و آرامش روانی سگ‌ها نیز وابسته به همین بازی و سرگرمی است.

مزایای سرگرم کردن سگ

شما با آگاهی از مزایای سرگرم کردن سگ‌ها، می‌توانید با جدیت بیشتری در این حوزه اقدام کنید. سرگرم کردن سگ مزایای بسیاری دارد که قطعا سرپرست پت با آگاهی از آن می‌تواند اقدام درستی در این راستا انجام دهد.

  1. تخلیه انرژی: سگ‌ها انرژی بدنی بالایی دارند، به همین دلیل برای کنترل آن‌ها و مدیریت رفتارشان نیاز به تخلیه انرژی خواهند داشت. شما باید با تخلیه انرژی، روند آموزش اصولی و کنترل عملکردشان را برعهده بگیرید.

  2. بهبود سلامت جسمی: زمانی که سگ در زمان خودش تخلیه انرژی شود و تمرکز بالایی برای فعالیت‌های روزانه داشته باشد، قطعا سطح بهتری از سلامتی را تجربه می‌کند. سلامت روانی سگ‌ها در کنار سلامت فیزیکی آن‌ها در گرو همین کار است.

  3. تحریک ذهنی: زمانی که برای سرگرم کردن سگ‌ها برنامه مشخصی را در پیش بگیرید، ذهن سگ دچار چالش می‌شود و به مرور با تحریکات ذهنی می‌توانید ذهن سگ را مدیریت کنید. سگ‌ها به تحریک ذهنی نیاز دارند تا خیلی بهتر است قبل رفتار درست و هوش بالایی را ارائه کنند.

  4. کاهش استرس و اضطراب: شاید جالب باشد که بدانید سرگرم کردن سگ، به‌خصوص زمانی که تنها است، موجب می‌شود تا نگرانی و اضطراب او کاهش یابد. شما می‌توانید به راحتی از همین طریق نسبت به مدیریت عملکرد سگ اقدام کنید.

  5. تقویت ارتباط: سرگرم کردن سگ‌ها موجب می‌شود تا بتوانید نسبت به تقویت ارتباط خودتان و سگ اقدام کنید. به این ترتیب می‌توانید با خیال آسوده سگ‌ها را مدیریت کرده و ارتباطی مستحکم داشته باشید. این اقدام موجب می‌شود تا فرمان پذیری سگ نیز چند برابر شود.

چگونه سگ خود را سرگرم کنیم؟

چگونه سگ خود را سرگرم کنیم؟

تا اینجا متوجه اهمیت سرگرم کردن سگ‌ها شده‌اید؛ لازم است بدانید که سگ‌ها معمولا از طریق روش‌های بسیار ساده و کاربردی سرگرم می‌شوند. به همین دلیل لازم است تا روش‌های مورد نیاز برای این کار را بدانید.

1. بازی با اسباب‌ بازی‌

یکی از بهترین روش‌ها برای سرگرم کردن سگ‌های دلبندتان می‌توانید از اسباب بازی کمک بگیرید. استفاده از اسباب بازی‌های مختلف که برای سرگرمی سگ‌ها ساخته شده‌اند، بهترین روش برای ایجاد سرگرمی مناسب است. این اسباب بازی‌ها می‌توانند در انواع مختلفی خریداری شوند. شناخت اسباب بازی‌های مخصوص کمک می‌کند تا بتوانید یک انتخاب عالی داشته باشید.

قیمت و خرید اسباب بازی سگ

  • اسباب ‌بازی‌های تشویقی دار: این نوع اسباب ‌بازی‌ها بهترین گزینه برای سگ‌های خوش خوراک هستند. این تشویقی‌ها با دارا بودن فضای مناسب جهت قرار دادن تشویقی، پت را به بازی کردن و تحرک تشویق می‌کنند و یک سرگرمی عالی برای او می‌سازند. شما می‌توانید با خوراکی‌های موردعلاقه سگ، این اسباب بازی‌ها را پر کرده و به مدت طولانی برای سگ سرگرمی ایجاد کنید.

  • پازل‌های مخصوص سگ: یکی از جذاب‌ترین اسباب ازی های مخصوص سگ، همین پازل‌هایی است که به خوبی توسط هوش سگ قابل حل هستند. شما می‌توانید با خرید این نوع اسباب بازی، ساعت‌های زیادی سگتان را سرگرم کنید.

  • بازی‌های کششی: بازی‌های کششی یا بکش بکش یکی از بازی‌های سرگرم‌ کننده و مورد علاقه برای سگ‌ها محسوب می‌شود. این فرشته‌های مهربان همیشه به دنبال یک طناب یا وسیله‌ای هستند که در دهان گذاشته و با تعامل سرپرست خودشان، ساعت‌های زیادی را بازی کنند. این بازی کششی موجب تقویت عضلات شده و بدن سگ را برای زندگی سلامت خودش آماده می‌کند. یادتان باشد که بازی‌های این‌چنینی باید هوشمندانه و با دقت بالا انجام شود تا هیچ آسیبی به سگ وارد نگردد.

  • اسباب ‌بازی‌های جویدنی: شما می‌توانید برای تقویت دندان و فک همراه با جرم گیری دندان‌ها، یک برنامه ریزی هوشمندانه انجام دهید. بازی های جویدنی به خوبی امکانی را فراهم می‌کنند تا سگ‌ها دندان‌شان را تمیز کرده و ساعاتی را همراه با تخلیه انرژی سرگرم باشند. به این ترتیب می‌توانید با خیال آسوده یک شرایط مطلوب را تجربه کنید.

چگونه سگ خود را سرگرم کنیم؟

2. فعالیت‌های خارج از خانه

گشت و گذار برای سگ‌ها ضروری است. یکی از راه های تخلیه انرژی روحی و جسمی سگ، گردش و بویایی است. زمانی که سگ‌ها در محیطی خارج از خانه حضور دارند، همه چیز برای‌شان جذاب است و در زمان پیاده روی حس بویایی آن‌ها همچنان فعال است. این ورزش نه تنها به بهبود شرایط جسمی سگ، بلکه به افزایش سطح کیفی فرمان پذیری سرپرست نیز کمک می‌کند. شما می‌توانید با بازی پرتاب توپ، سگ‌تان را سرگرم کنید. این بازی رایج نه‌تنها به تخلیه انرژی سگ کمک می‌کند، بلکه تمرکز و توجه او را نیز تقویت می‌کند. شما می‌توانید توپ یا هر وسیله‌ای را پرتاب کنید و منتظر سگتان بمانید تا آن را بازگرداند. اگر سگتان مثل گلدن رتریور عاشق آب تنی است، قطعا آب بازی یک ورزش جذاب برای او خواهد بود. به این ترتیب میتوانید در زمان‌هایی که خارج از خانه هستید، با کمک آب بازی یک سرگرمی عالی ایجاد کنید.

3. آموزش دستورات جدید

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید یادگیری دستورات و تمرین‌های جدید در سگ‌ها یک سرگرمی جذاب است. آن‌ها عاشق آموزش هستند و فرمان پذیری بعد مهم این ماجرا است. شما میتوانید با تمرینات روتین و استفاده از روش‌های عالی در این مسیر، سگ‌ها را به سمت و سوی سرگرمی با آموزش برده و نتیجه‌ای عالی مشاهده نمایید.

4. بازی‌های جستجو

سگ‌ها حس بویایی بسیار قوی دارند، به همین دلیل لازم است تا بازی‌هایی برای تقویت آن انجام دهید. این بازی‌ها ضمن تقویت بویایی می‌توانند ساعت‌ها سگ را به چالش کشیده و یک سرگرمی جذاب ایجاد کنند. در این بازی کافی است خوراکی مدنظر را به سگ داده تا آشنا شود، پس از آن سگ را در یک اتاق قرار دهید و خوراکی‌ها را تکه تکه کرده و در نواحی مختلف قرار دهید. پس از این کار از سگ بخواهید تا خوراکی‌ها را پیدا کرده و هر بار تایید کلامی ارائه کنید تا این بازی کم کم در لیست سرگرمی های همیشگی قرار گیرد.

5. بازی با سایر سگ‌ها

اگر سگ شما اجتماعی است و بازی کردن با سایرین را دوست دارد، بهترین کار استفاده از این ترفند برای سرگرمی او است. شما میتوانید با سگ‌های هم سایز سگ‌تان برنامه ریزی کنید و یک محوطه امن برای بازی ترتیب دهید. پس از این مرحله می‌توانید همراه با سرپرست سایر سگ‌ها به تعامل با آن‌ها بپردازید و تخلیه انرژی اساسی ترتیب دهید.

6. استفاده از لوازم سرگرمی خلاقانه

اگر اسباب ‌بازی خاصی در اختیار ندارید، می‌توانید از وسایل ساده خانگی برای سرگرم کردن سگ خود استفاده کنید. سگ‌ها معمولا با اسباب بازی‌های این‌چنینی زمان بیشتری بازی می‌کنند و واکنش‌های جذابی دارند. شما میتوانید با کمک این اسباب بازی‌ها حس و حال خوبی را منتقل نمایید. اسباب بازی هایی مثل جعبه مقوایی، پتو پارچه یا بطری های آب همگی میتوانند با کمی خلاقیت تبدیل به سرگرمی محبوب سگ‌ها شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا