بازار
موضوعات داغ

چرا فروش اینترنتی ندارم؟

امروزه بازار فروش اینترنتی و خرید انلاین بسیار پرطرفدار و داغ است. جستجو در فضای مجازی برای خرید یک کالا اولین عملی است که هر فردی پیش از اقدام برای خرید، انجام می‌دهد و این موضوع اهمیت فضای مجازی برای خرید و فروش را نشان می‌دهد.

خرید اینترنتی مزایای بسیار زیادی دارد و این موضوع باعث شده تا هر روزه بر تعداد صاحبین کسب و کار نیز در فضای مجازی افزوده شود. وجود تعداد بالایی از مشتریان، نداشتن هزینه‌های رهن و اجاره محل کار، تنوع بالای محصولات، دور بودن از شلوغی‌ها و ازدحام از مزیت های فروش اینترنتی است.

اما باید دقت کنید که بزرگ‌ترین چالشی که یک فروشگاه اینترنتی با آن رو به رو می‌شود، نداشتن فروش است. شاید شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی باشید و بزرگ‌ترین مسئله برایتان نداشتن فروش اینترنتی باشد و می‌خواهید هر چه سریع‌تر فروش خود را افزایش دهید. این مقاله دقیقا برای شماست و در ادامه مطالب می‌خواهیم به بررسی نکات طلایی فروش اینترنتی و رفع مشکلاتی مانند نداشتن مشتری برای فروش اینترنتی بپردازیم.

چرا فروش اینترنتی ندارم؟

دلایل مختلفی می‌تواند بر روی میزان فروش اینترنتی شما تاثیر گذار باشد که بهتر است ابتدا عوامل نداشتن فروش اینترنتی را بشناسید و سپس برای بهبود وضعیت فروشتان تلاش کنید. مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل نداشتن فروش اینترنتی، شامل مورادی است که در ادامه معرفی شده‌اند.

چرا فروش اینترنتی ندارم

قیمت نامناسب

در فضای مجازی، دست مشتری برای مقایسه قیمت محصولات باز است و‌ به راحتی می‌تواند قیمت شما را با دیگر رقبا مقایسه کند و در صورت منطقی نبودن هزینه‌ها، شاید اصلا خریدی انجام ندهد. مهم‌ترین اصل فروش اینترنتی داشتن قیمت مناسب و با سیاست درست است. چرا که قیمت اولین چیزی است که مشتری برای خریداری یک محصول جذب می‌کند.

بازار هدفتان را پیدا نکرده‌اید

اگر با وجود محصولات مناسب و قیمت‌های خوب هیچ فروش اینترنتی ندارید و یا فروش بسیار کمی دارید، احتمالا هنوز بازار هدفتان را پیدا نکرده اید. مشتری‌های هدف هنوز از وجود کسب و کار شما اطلاعی ندارند و صفحه کاری شما دیده نشده است. شما باید بدانید که محصول شما به درد چه کسانی می‌خورد؟ چه کسانی خواهان محصولات شما هستند؟ مشتریان شما چه علایق و سلیقه‌ای دارند؟ به طور کلی باید مشتریان مناسب با بازار هدف خود را پیدا کنید و محصولاتتان را به آن‌ها بفروشید.

محصولات نامناسب

ممکن است کیفیت نامناسب محصولات و یا این که محصولات فروشگاه شما باب سلیقه اکثریت نیست، می‌تواند از دلایلی باشد که فروش اینترنتی خوبی ندارید. به بازخوردهای مخاطبان اهمیت بدهید و اگر حس کردید که محصولاتتان برای مخاطبان جالب نیست برای فروش یک‌ محصول دیگر اقدام کنید.

اعتماد نداشتن مخاطبان

در فروشگاه‌های اینترنتی و فضای مجازی به علت این که خریداران به طور مستقیم با فروشنده در ارتباط نیستند و در واقع قادر به دیدن محصولات نیستند، ایجاد احساس امنیت و اعتماد توسط فروشگاه‌های اینترنتی برای مشتریان بسیار حائز اهمیت است. در واقع شما باید در جهت کسب اعتماد و امنیت مشتریان در این فضا بیشتر تلاش کنید و از برنامه ریزی برای این موضوع غافل نشوید.

نداشتن محتوای اثر بخش

یکی از دلایلی که فروش اینترنتی ندارید، می‌تواند نداشتن یک محتوای متنی و ویدئویی جذاب و خلاقانه باشد. محتوای صفحه شما باید به گونه‌ای باشد که برای مخاطبان جالب و خاص به نظر برسد و در آن‌ها یک احساس نیاز ایجاد کند. صاحبان کسب و کارهای آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی باید با بالاترین کیفیت‌ها عکس برداری و فیلمبرداری کنند، ادیت‌های مناسب انجام دهند و از الگوریتم‌های پلتفرم اجتماعی که در آن فعالیت می‌کنند اطلاع داشته باشند.

تبلیغات ضعیف

تبلیغات می‌تواند برای کسب و کار شما حکم یک ناجی را داشته باشد. تاثیر فوق العاده تبلیغات برای رشد فروشگاه‌های اینترنتی ثابت شده است و تقریبا تمام صاحبان کسب و کارها از این روش برای بیشتر شدن فروش محصولات خود استفاده می‌کنند.

در هر حوزه کاری که فعالیت می‌کنید باید بدانید که چندین کسب و کار دیگر مانند شما وجود دارند و همگی در حال تلاش برای تبدیل شدن به شماره یک کسب و کار خود هستند. در حالی که رقبا در حال به دست آوردن سهم بیشتری از بازار هستند و فروش‌های باور نکردنی دارند. شما هم می‌توانید با انجام روش‌های تبلیغاتی مختلف، به شناخته شدن برند و کسب و کارتان کمک بسیار بزرگی کنید، اعتماد سازی بیشتری انجام دهید و فروش بهتری را در هر حوزه‌ای تجربه کنید.

روش‌های افزایش فروش اینترنتی

روش‌های افزایش فروش اینترنتی

تیزر تبلیغاتی

از‌ تاثیر تیزر تبلیغاتی در افزایش میزان فروشتان غافل نشوید. ساخت تیزر تبلیغاتی تاثیر فوق العاده‌ای بر روی برندسازی، افزایش فروش، افزایش اعتماد و معرفی کسب و کارتان به دیگر افراد دارد. تیزرهای تبلیغاتی که اصولی، کاملا خلاقانه و متفاوت طراحی می‌شوند به علت تاثیرگذاری بالا، می‌توانند حتی تا ۹۰ درصد بینندگان را تبدیل به مشتریان وفادار کند. تیزرهای تبلیغاتی به دلیل ایجاد حس کنجکاوی، می‌توانند یک احساس نیاز در مخاطبان برای خرید محصولات و یا خدمات ایجاد کنند. پس توصیه می‌کنیم از ساخت تیزرهای تبلیغاتی و معرفی کسب و کارتان غافل نشوید.

اسپانسرینگ

در صورتی که برای فروشگاه اینترنتی که دارید به دنبال یک سرمایه گزاری میان مدت هستید پیشنهاد می‌کنیم از روش اسپانسرینگ حتما کمک بگیرید. می‌توانید اسپانسر یک فرد موفق و مشهور در حوزه کاریتان شوید و از فرد بخواهید که برای یک مدت معلوم به طور مستقیم یا غیر مستقیم برایتان تبلیغات انجام دهد.

تبلیغات بلاگرها

بلاگرها افرادی هستند که در حوزه‌های مختلفی در صفحات مجازی فعالیت می‌کنند و عموما طرفداران زیادی نیز دارند. بلاگرها به دلیل تاثیرگذاری بر روی احساسات مخاطبان خود و ایجاد حس نیاز به یک محصول خاص، می‌توانند در افزایش میزان فروشتان از طریق تبلیغات موثر باشند. برای تبلیغات توسط بلاگرها باید سعی کنید بلاگرهای مناسب را در حوزه کاری خود پیدا کنید که مخاطبان هدف شما را داشته باشد.

سخن نهایی

روش‌های افزایش فروش اینترنتی

روش‌های بسیار متفاوتی برای افزایش میزان فروش در صفحات مجازی وجود دارد. اما ما سعی کردیم تا بهترین و موثرترین روش‌هایی را که تا به حال توسط دیگران مورد تایید قرار گرفته است را در اختیار شما قرار دهیم. شما می‌توانید با توجه به شرایط کسب و کارتان یکی از روش‌های پیشنهادی را انتخاب کنید و یا می‌توانید با استفاده از تمام‌ گزینه‌ها به رشد چند برابری کسب و کار خود کمک کنید. اما در نظر داشته باشید قبل از شروع تبلیغات و روش‌های معرفی شده، عواملی که در نداشتن فروشتان موثر است را به درستی بررسی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا