بازار

راهنمای کامل اجاره کردن خانه در قبرس شمالی

The complete guide to renting a house in North Cyprus

اجاره در قبرس شمالی

معمولاً برای اجاره‌های بلندمدت در قبرس شمالی، مستاجران باید معادل یک ماه کمیسیون اجاره به آژانس املاک و مستغلات، دو ودیعه به صاحبخانه علاوه بر پرداخت‌های اجاره‌ای که گاهی می‌تواند ماهانه، سه ماهه یا سالانه باشد، بپردازند.

سپرده ها به عنوان ضمانت در صورت وارد شدن خسارت به ملک در طول مدت اجاره توسط موجر نگهداری می شود. اگر ملک سالم و بدون بدهی آب و برق مسترد شود، پس از خروج، ودیعه به مستاجر مسترد می شود.

مراحل اجاره خانه در قبرس شمالی

  1. جستجوی ملک: با جستجوی ملک در وب سایت های معتبر یا با تماس با من یا یکی دیگر از آژانس های املاک و مستغلات معتبر در قبرس شمالی شروع کنید.
  2. تماس با نماینده لیست: هنگامی که ملکی را پیدا کردید که به آن علاقه دارید، با نماینده لیست تماس بگیرید تا بازدید را ترتیب دهید.
  3. سپرده گذاری: اگر تصمیم به اجاره ملک دارید، برای رزرو ملک باید ودیعه (کمیسیون یک بار اجاره) را واریز کنید. یک رسید دریافت خواهید کرد و از شما خواسته می شود یک قرارداد رزرو امضا کنید که تا زمان امضای قرارداد ملک را رزرو می کند.
  4. قرارداد را امضا کنید: زمانی که باقی مانده کمیسیون اجاره را به نماینده و دو ودیعه را به صاحبخانه پرداخت می کنید، باید سه نسخه از قرارداد را امضا کنید. قرارداد باید شامل امضای شما، امضای صاحبخانه و در برخی موارد شاهدان باشد. آژانس نیز امضا خواهد کرد و هر یک از طرفین یک نسخه اصلی امضا شده را نگه می دارد.
  5. پرداخت حق تمبر: شما باید یک کپی از قرارداد تهیه کرده و برای پرداخت حق تمبر به اداره مالیات ببرید. آنها اصل را مهر می زنند و آن را به شما پس می دهند و کپی را نگه می دارند. پس از پرداخت حق تمبر، باید اسکن صفحه مهر شده یا اسکن کل قرارداد را به آژانس خود بفرستید تا مالک «استاپاج» یا مالیات بر درآمد را پرداخت کند.

اگرچه کلاهبرداری در قبرس شمالی رایج نیست، اما ممکن است اتفاق بیفتد. گاهی اوقات، دانش‌آموزان یا افرادی که قصد دارند به قبرس شمالی بیایند ممکن است برای شخصی که نماینده نیست پول بفرستند و در نهایت مورد کلاهبرداری قرار گیرند.

در برخی موارد، آنها ممکن است بدون امضای قراردادی که از حقوق آنها محافظت می کند، ملکی را اجاره کنند، که منجر به امتناع مالکان از بازگرداندن سپرده ها می شود، حتی اگر ملک در شرایط خوبی بازگردانده شود. برای محافظت از خود در برابر کلاهبرداری، مهم است که با یک آژانس املاک معتبر همکاری کنید.

cypress-north-cyprus-sea-houses-

قیمت اجاره خانه در قبرس شمالی

قیمت املاک اجاره بسته به نوع ملک و موقعیت مکانی متفاوت است. اطلاعات دقیقی را که در صفحات وب سایت ما پیدا خواهید کرد، در جستجوی ملک دکمه اجاره را انتخاب کنید. ما طیف گسترده ای از املاک اجاره ای را ارائه می دهیم – ویلا و آپارتمان در کنار دریا، در موقعیت های مرتفع، در یک شهر، کلاس اقتصادی و گزینه های منحصر به فرد. اجاره ملک در قبرس شمالی برای تقسیمات کوتاه مدت (از یک تا هفته 6 ماه) که در فصل توریستی مورد تقاضا است و برای افرادی که به طور دائم در قبرس شمالی اقامت دارند برای طولانی مدت – شش ماه یا بیشتر.

هزینه اجاره ملک برای کوتاه مدت بسته به زمان سال و ماه ها متفاوت است. در صورت اجاره بلندمدت ملک، قیمت ملک ثابت باقی می ماند که در قرارداد اجاره اعلام می شود. آپارتمان ها و ویلاهای خصوصی با همه چیزهایی که برای اقامت در آن نیاز دارید مجهز شده اند: ملک با همه چیز برای زندگی راحت اجاره داده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا