بازار

چند نکته مهم برای خرید بلیط هواپیما ارزان

مدیریت بودجه سفر یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که از آغاز تا پایان سفر آن بسیار اهمیت دارد. اغلب افراد برای مسافرت‌های خود یک بودجه خاصی در نظر می‌گیرند که باید طبق آن بودجه برای رزرو اقامتگاه و خرید بلیط هواپیما (سفرهوایی)، بلیط اتوبوس یا قطار (سفر زمینی)، هزینه تفریح و غذای خود هزینه کنند.

حتی اگر بودجه سفر محدود باشد شما با یک برنامه‌ریزی کوچک می‌توانید یک مسافرت به‌یادماندنی برای خود بسازید. برای مثال اگر بودجه شما محدود است و به خاطر مسافت طولانی مقصد سفرتان دوست دارید با هواپیما سفر کنید با انجام یکسری کارها، دیگر می‌توان نگران هزینه خرید بلیط خود نبود.

با مطالعه این مطلب با مهم‌ترین نکات برای خرید ارزان بلیط هواپیما آشنا می‌شوید. پس تا آخر این مقاله با ما همراه شوید.

شروع تحقیق و وارسی برای پیدا کردن بلیط ارزان قیمت

بعد از اینکه تصمیم گرفتید برای شروع سفر خود از هواپیما استفاده کنید، اولین قدم برای یک سفر ارزان با هواپیما، بررسی قیمت تمامی ایرلاین‌های در دسترس شماست. به دو روش می‌توانید برای آگاه شدن از قیمت بلیط هواپیما اقدام کنید. ابتدایی‌ترین و در دسترس‌ترین راه، جست‌وجوی آنلاین است. با پیشرفت تکنولوژی تمامی شرکت‌های هوایی با ایجاد سایت خود، خدماتی همچون فروش بلیط آنلاین را ارائه می‌دهند که در هر ساعتی از شبانه‌روز با یک جتسجوی ساده در سایت شرکت‌های مختلف، می‌توانید قیمت‌های آن‌ها را برای خرید بلیط هواپیما ارزان‌تر مقایسه کنید.

شما با جست‌وجوی آنلاین در این سایت‌ها علاوه بر خرید بلیط هواپیما می‌توانید از زمان پرواز و ساعت فرود هواپیما در فرودگاه مقصد مطلع شوید. روش دوم مراجعه یا تماس با آژانس‌های هوایی مختلف است که ترجیحا برای صرفه‌جویی در زمان روش اول توصیه می‌شود.

نکته‌: سعی کنید حداقل از یک هفته قبل از شروع سفر قیمت‌های بلیط‌ها را هر روز بررسی کنید تا بلیط با قیمت مناسب را پیدا کنید.

بهترین زمان برای خرید بلیط

اکنون ممکن است این سوال پیش بیاید که زمان طلایی برای خرید بلیط هواپیما ارزان چه موقع است؟ در صورتی‌که سفرتان برون مرزی باشد برای خرید بلیط می‌توانید برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت را در نظر داشته باشید. در برنامه‌ریزی کوتاه مدت شما باید به فکر خرید بلیط هواپیما چارتر یا لحظه آخر باشید، زیرا معمولا این بلیط‌ها نسبت به بلیط‌های معمولی قیمت خرید پایین‌تری دارند.

در برنامه‌ریزی بلند مدت می‌توانید از ۶ ماه تا ۵۰ روز قبل از سفر برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید. برای مثال اگر قصد دارید برای تعطیلات عید نوروز به سفر خارجی بروید، بهتر است قبل از آغاز افزایش قیمت بلیط‌ها به مناسبت تعطیلات عید نوروز، برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید.

خرید بلیط در روزهای میانی هفته

اما گاهی ممکن است به دلایلی مجبور شوید در هفته قبل از سفر اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید، در این صورت اگر برای خرید بلیط هواپیما زمان کافی داشتید و برای آن‌که در هنگام خرید هزینه کمتری را بپردازید، بهتر است در یکی از روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه اقدام به خرید بلیط کنید. در روزهای میانی هفته معمولا ترددها کاهش پیدا می‌کنند که این به نوبه خود باعث کاهش قیمت فروش بلیط‌ها می‌شود.

همچنین یکی دیگر از زمان‌های طلایی برای خرید بلیط هواپیما ارزان، بلیط برای ساعت‌های اول صبح یا نیمه شب است که طرفداران رزرو بلیط در این ساعت‌ها نسبت به ظهر و عصر بسیار کمتر است.

خرید بلیط چارتری یا لحظه آخری

یکی دیگر از راه‌های صرفه‌جویی در خرید بلیط هواپیما، خرید بلیط‌های چارتری یا لحظه آخری است. قیمت خرید بلیط‌های چارتری نسبت به بلیط‌های سیستمی که به‌صورت مستقیم توسط ایرلاین‌ها به فروش می‌رسند معمولا کمتر است. در نتیجه با خرید این نوع بلیط‌ها می‌توانید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید.

buying cheap plane tickets

البته شایان ذکر است که گاهی اوقات به دلیل حجم بالای تردد در مسیرها، قیمت بلیط‌های چارتری از بلیط‌های سیستمی نیز گران‌تر می‌شود. با این حال، در ایام پرتردد قبل از خرید بلیط هواپیما، ابتدا قیمت‌های هر دو نوع بلیط چارتری و سیستمی را از طریق سایت‌های معتبر همچون اسنپ تریپ بررسی کرده سپس اقدام به خرید بلیط کنید.

خرید در ایام تخفیف‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی

روش دیگر تهیه بلیط با قیمت مناسب و ارزان خرید در زمان‌هایی است که آژانس‌های مسافرتی برای رزرو هتل، تورهای مسافرتی و خرید بلیط هواپیما تخفیف‌های ویژه‌ای را در نظر می‌گیرند.

برای آگاه شدن از این تخفیف‌های ویژه بهتر است به ‌طور مکرر خبرنامه، سایت و کانال‌های اطلاع‌رسانی هر آژانس مسافرتی را چک کنید تا خیلی زود نسبت به این تخفیف‌ها آگاه شوید.

به دنبال رزرو صندلی‌های تکی باشید

در‌صورتی‌که قصد سفر دسته جمعی دارید، یکی از روش‌های عالی برای کاهش قیمت خرید بلیط استفاده از تورهای مسافرتی است. تورهای مسافرتی معمولا در سال به خاطر حجم بالای سفری که برگزار می‌کنند با ایرلاین‌ها قراردادهای بزرگی را می‌بندند که به‌واسطه آن بتوانند در هنگام ارائه خدمات به مشتریان خود بلیط‌های هواپیما را با نرخ کمتری در اختیار مشتریان خود بگذارند.

اما در‌صورتی‌که قصد ندارید با تور سفر کنید، بهتر است برای سفرهای چند نفره خود بلیط‌ها را به‌صورت تک به تک خریداری کنید؛ زیرا در اکثر مواقع ایرلاین‌های خارجی معمولا بلیط‌های تکی خود را با تخفیف به فروش می‌رسانند.

انتخاب بلیط‌های توقف‌دار

این روش برای خرید بلیط سفرهای خارجی بسیار موثر است. معمولا شما در اکثر سفرهای خارجی مجبور هستید به خاطر مسافت طولانی که بین مبدا و مقصد وجود دارد، مدت زمان طولانی را در هواپیما سپری کنید که این به نوبه خود باعث افزایش قیمت بلیط هواپیمای شما می‌شود.

با این حال اگر قصد دارید در هزینه خرید بلیط هواپیما در سفرهای خارجی خود صرفه‌جویی کنید پس به دنبال خرید بلیط‌های توقف‌دار باشید. از مزایای این خرید علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می‌توان در شهر مقصد اولیه یک تفریح کوتاهی نیز داشت.

buying cheap plane tickets

خرید ارزان بلیط هواپیما با همراهی اسنپ تریپ

خرید بلیط هواپیما اولین و مهم‌ترین مرحله از شروع یک سفر راحت و عالی است. در‌صورتی‌که بتوانید با جست‌وجو و تحقیق یک بلیط هواپیما ارزان برای سفر خود پیدا کنید باعث می‌شود بخش بزرگی از هزینه‌های خود را در اول راه صرفه‌جویی کنید. اسنپ تریپ یک مجموعه معتبر و با اصالت است که می‌توانید با کمک آن با خریدن بلیط ارزان قیمت در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا