گوشی موبایل

شیائومی 14 سیوی جدیدترین عضو خانواده شیائومی 14 رونمایی شد

گوشی مورد انتظار شیائومی 14 سیوی سرانجام رونمایی شد. این مدل به عنوان آخرین مدل پرچمدار مقرون به صرفه این برند وارد بازار می شود و دارای برخی از مشخصات و ویژگی های درجه یک با قیمت نسبتاً مقرون به صرفه است.

برای یادآوری، شیائومی 14 سیوی اساساً یک نسخه ریبرند از Civi 4 Pro است که در مارس 2024 به بازار چین رسید. بنابراین با یک پنل شیشه ای درجه یک در عقب نیز عرضه می شود. یک نوع چرم سازگار با محیط زیست نیز وجود دارد. در قسمت عقب نیز یک ماژول دوربین دایره ای برای سنسورهای تصویر و فلاش LED تعبیه شده است. دارای فریم تخت در طرفین بوده که با آلومینیوم ساخته شده است. شیائومی 14 سیوی تنها 7.45 میلی متر ضخامت و 179 گرم وزن دارد.

در قسمت جلو، دستگاه جدید دارای صفحه نمایش 6.55 اینچی AMOLED با وضوح 1.5K، نرخ نوسازی 120 هرتز، HDR10+، بیش از 100 درصد طیف رنگی DCI-P3، حداکثر روشنایی 3000 نیت و Dolby Vision است. این پنل دارای نسبت تصویر 20:9 بوده و با پوشش شیشه Corning’s Gorilla Glass Victus 2 برای محافظت همراه است. این شرکت همچنین از صفحه نمایش به عنوان یک نمایشگر چهار منحنی شناور یاد می کند. این پنل از فناوری Wet Touch پشتیبانی می کند که به جلوگیری از لمس اتفاقی در زمانی که صفحه نمایش شما خیس است کمک می کند. همچنین یک بریدگی به شکل بیضی وجود دارد که سیستم دوربین سلفی دوگانه را در خود جای داده است.

در بخش فنی، Xiaomi 14 Civi به پردازنده کوالکام Snapdragon 8s Gen 3 مجهز شده است. این یک پردازنده رده بالا بوده که با حداکثر 12 گیگابایت رم LPDDR5X و 512 گیگابایت حافظه UFS 4.0 همراه شده است. یک باتری 4700 میلی آمپر ساعتی انرژی این دستگاه را تامین می کند که از شارژ سریع سیمی 67 واتی پشتیبانی می کند. این بدان معناست که باید در حدود 40 دقیقه کامل شارژ شود. این مشخصات ساده با استفاده از فناوری Xiaomi Iceloop خنک می شوند.

شیائومی 14 سیوی جدیدترین عضو خانواده شیائومی 14 رونمایی شد

جدیدترین گوشی هوشمند با سیستم عامل  HyperOS مبتنی بر اندروید 14 همراه می شود. از دیگر ویژگی های قابل توجه می توان به Wi-Fi 6 دو باند، اتصال 5G، بلوتوث 5.4، پشتیبانی از AAC/LDAC/LHDC، NFC و سنسور مادون قرمز اشاره کرد. برای صدا، یک سیستم بلندگوی استریو وجود دارد.

در قسمت عقب، سیستم دوربین دارای تنظیمات دوربین سه گانه است. این شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.63 OmniVision Light Fusion 800 در عقب لنز Leica Summilux است که OIS را ارائه می دهد. دوربین اصلی با دوربین عکاسی پرتره + تله فوتو 50 مگاپیکسلی سامسونگ JN1 با دیافراگم f/1.98 و فوکوس خودکار که زوم اپتیکال 2 برابری را ارائه می‌دهد، همراه می‌شود. آخرین سنسور یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید 120 درجه و دیافراگم f/2.2 است.

در همین حال، دوربین سلفی دارای سیستم دوگانه است که شامل سنسور اصلی 32 مگاپیکسلی با زاویه دید 78 درجه FOV، دیافراگم f/2.0، نمای نزدیک پرتره 2X و فوکوس خودکار می شود. دوربین سلفی دوم یک سنسور 32 مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید فوق‌العاده 100 درجه، کیفیت تصویر فوق‌العاده شفاف 4K، الگوریتم تصحیح اعوجاج هوش مصنوعی، دیافراگم f/2.4 و لرزش‌گیر فیلم EIS است.

شیائومی 14 سیوی به تازگی در سه رنگ آبی کروز، سبز ماچا و مشکی سایه معرفی شده است.

منبع
gizmochina

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا