گوشی موبایل

سری گلکسی اس 25 تنها در نسخه اسنپدراگون عرضه نمی شود

سری گلکسی اس 24 سامسونگ با تراشه های اگزینوس یا کوالکام اسنپدراگون داخلی عرضه می شود. با این حال، به نظر می رسد در مورد اینکه آیا سری گلکسی اس 25 از پردازنده Exynos استفاده خواهد کرد یا خیر، تردید وجود دارد. اکنون، یک گزارش جدید حاکی از آن است که سامسونگ در تلاش است تا گلکسی اس 25 مجهز به اگزینوس را به واقعیت تبدیل کند.

ZDNet Korea گزارش می دهد که سامسونگ “تلاش های همه جانبه” را برای بهبود عملکرد پردازنده آینده سامسونگ Exynos 2500 انجام می دهد. این رسانه گزارش می دهد که بخش LSI سامسونگ بر روی بهبود عملکرد تراشه جدید تا نیمه دوم سال متمرکز شده است.

Exynos 2500 بر اساس فرآیند تولید 3 نانومتری سامسونگ ساخته شده است، اما طبق گزارش ها، نرخ بازدهی تا سه ماهه اول سال تک رقمی باقی مانده است. پروژه تامین نمونه های مهندسی تراشه های جدید نیز ظاهراً در آن زمان به تعویق افتاد.

سری گلکسی اس 25 تنها در نسخه اسنپدراگون عرضه نمی شود

ZDNet Korea همچنین ادعا کرد که سامسونگ از آن زمان تا سه ماهه دوم 2024 نرخ بازدهی را به کمتر از 20 درصد ارتقا داده است. این وب سایت اضافه می کند که این نرخ بازده کافی نیست و معمولاً برای تولید انبوه باید نرخ بازدهی به 60 درصد یا بالاتر برسد. فاش کننده Revegnus در ماه فوریه ادعا کرد که Exynos 2400 چهار نانومتری دارای نرخ بازدهی 60 درصدی است.

ظاهراً سامسونگ هنوز زمان دارد تا نرخ بازدهی را بهبود بخشد زیرا گفته می شود تولید انبوه Exynos 2500 برای پایان سال برنامه ریزی شده است. بنابراین به نظر می رسد که واحدهای گلکسی اس 25 مجهز به اگزینوس هنوز دور از ذهن نیستند، اما به نظر می رسد یک سفارش بلند است.

این خبر پس از آن منتشر شد که تحلیلگر Ming-Chi Kuo اخیراً ادعا کرد که گلکسی اس 25  احتمالاً منحصراً از چیپست Snapdragon 8 Gen 4 استفاده می کند و به نرخ بازده ضعیف Exynos 2500 اشاره کرد.

منبع
androidauthority

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا