گوشی موبایل

آیفون 16 در هوش مصنوعی می تواند از آیپد پرو با چیپ M4 بهتر عمل کند

اپل در آستانه عرضه سری آیفون 16 است که از چیپست A18 Pro قدرت می گیرند. این شرکت سرانجام به مسابقه هوش مصنوعی پیوست و چند ویژگی هیجان انگیز هوش مصنوعی را برای آیفون های آینده توسعه داد.

ممکن است پیشتر از اهمیت NPU (واحدهای پردازش عصبی) در یک چیپ در انجام وظایف مرتبط با هوش مصنوعی آگاه باشید. اکنون آخرین اخبار در مورد قابلیت NPU اپل A18 Pro است. بر اساس یک گزارش، NPU موجود در چیپ A18 Pro نسبت به اپل M4 که جدیدترین iPad Pro را قدرت می بخشد، توانایی بیشتری دارد. ناگفته نماند که NPU قدرتمند به عملکرد قابل توجه هوش مصنوعی آیفون های آینده اشاره می کند.

آیفون 16 در هوش مصنوعی می تواند از آیپد پرو با چیپ M4 بهتر عمل کند

NPU درون تراشه A17 Pro، که مدل‌های آیفون 15 پرو را تامین می‌کند، با 16 هسته عرضه می‌شود و عملکرد هوش مصنوعی در 35TOPS اندازه‌گیری شده است. به عنوان مرجع، اسنپدراگون 8 نسل 3 سال گذشته عملکرد هوش مصنوعی 15TOPS را ارائه می دهد. باید ببینیم کوالکام امسال با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4 به چه چیزی دست پیدا کرده است.

آیپد پرو 11 و 13 اینچی عرضه شده در سال جاری به چیپست M4 مجهز است که بر اساس گره فرآیند 3 نانومتری TSMC ساخته شده و قابلیت NPU چیپ در 38 TOPS اندازه گیری شده است که کمی بالاتر از A17 Pro نسبت به سال گذشته است. اکنون گفته می شود که چیپست جدید گوشی های هوشمند اپل از این نظر بار دیگر از M4 پیشی خواهد گرفت. با این وجود، تجربه کاربر نهایی یا اجرای ویژگی‌های خاص هوش مصنوعی به جنبه‌های دیگری مانند فاکتور فرم دستگاه بستگی دارد.

 

منبع
gizmochina

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا