گوشی موبایل

سامسونگ از نسل جدید حسگرهای دوربین خود رونمایی کرد

سامسونگ به تازگی نسل جدید حسگرهای ISOCELL خود را در سه مدل معرفی کرده که کیفیت تصویربرداری بالایی دارد و البته پرچمدار نیست که آن را رده بالا محسوب کرد.

این حسگرها ISOCELL GNJ, ISOCELL HP9 و  ISOCELL JN5 هستند. حسگر ISOCELL GNJ یک سنسور 50 مگاپیکسلی با پیکسل های 1 میکرومتری و فرمت اپتیکال 1/1.57 اینچی است. دارای فوکوس خودکار دو پیکسلی برای فوکوس سریع و دقیق، حتی در نور کم. این سنسور همچنین دارای زوم درون سنسور بوده که با لنز زوم اپتیکال همراه شده تا زوم بهتری را بدون از دست دادن کیفیت تصویر ارائه دهد.

سنسور GNJ دارای یک لایه ضد انعکاس بهبود یافته و یک میکرولنز با انکسار بالا برای جمع‌آوری بهتر نور و کاهش بازتاب‌های ناخواسته بوده و نواحی تاریک را طبیعی جلوه می‌دهد. از اکسید سیلیکون بین پیکسل ها برای کاهش نویز استفاده شد. همچنین در مصرف انرژی کارآمد است و در حالت پیش‌نمایش 29 درصد و هنگام ضبط ویدیوهای 4Kدر 60 فریم بر ثانیه، 34 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

ISOCELL HP9 یک سنسور 200 مگاپیکسلی جدید با فرمت اپتیکال 1/1.4 اینچی و 0.56 میکرومتر پیکسل بوده نسبت به ISOCELL HP3 قدیمی 12 درصد حساسیت به نور و 10 درصد فوکوس خودکار بهتر ارائه می دهد. این سنسور هم برای دوربین های اصلی و هم برای دوربین های تله قابل استفاده شده و در حال حاضر در دوربین تله فوتو ویوو X100 Ultra استفاده می شود.

سامسونگ از نسل جدید حسگرهای دوربین خود رونمایی کرد

HP9 از یک میکرولنز بسیار انکسار برای هدایت بهتر نور به فیلتر رنگی RGB استفاده کرده و دقت رنگ، سرعت فوکوس خودکار و حساسیت به نور را بهبود می‌بخشد. در نور کم با ترکیب پیکسلی 4×4 عملکرد خوبی داشته و می تواند تاری پس زمینه واقعی ایجاد کند. زوم حسگر 2 برابر و 4 برابر را ارائه می دهد و می تواند با لنز زوم اپتیکال 3 برابر به زوم با کیفیت اپتیکال تا 12 برابر برسد.

ISOCELL JN5 یک سنسور 50 مگاپیکسلی با سایز 1/2.76 اینچ است که احتمالاً برای دوربین های فوق عریض در گوشی های هوشمند مورد استفاده است. فوکوس خودکار بهتر و طیف رنگی وسیع تری را برای تجربه دوربین ثابت رقم می زند. از فناوری Dual Vertical Transfer Gate (Dual VTG) برای بهبود انتقال شارژ پیکسل و کاهش نویز در نور کم استفاده می کند. تشخیص فاز فوق چهارگانه (Super QPD) با مقایسه اختلاف فاز افقی و عمودی، دقت فوکوس خودکار را افزایش خواهد داد.

برای محدوده دینامیکی بهتر و HDR، حسگرهای JN5 از Dual Slope Gain (DSG) استفاده می کند که سیگنال های نور را برای طیف رنگی وسیع تری تقویت و تبدیل می کند. همچنین دارای الگوریتم‌های سخت‌افزاری remosaic برای ضبط سریع‌تر و پیش‌نمایش زوم در زمان واقعی بوده و سایز کوچک آن را برای دوربین های جلو، تله فوتو یا فوق عریض مناسب می سازد.

 

منبع
gizmochina

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا