گوشی موبایل

آیفون 16 دارای حسگر دوربین CMOS جدید سامسونگ است

انتظار می رود آیفون 16 ظرف چند ماه آینده رونمایی شود و جزئیات اجزای مختلف آن به تازگی به صورت آنلاین منتشر شده است. بر اساس گزارش اخیر، شرکت فناوری کوپرتینویی ممکن بوده یک سنسور تصویر CMOS جدید ساخته شده توسط سامسونگ را برای مدل های آینده گوشی های هوشمند خود بکار گیرد. این سنسور دارای طراحی سه ویفر با مزیت هایی نسبت به سنسور موجود در سری آیفون 15 است.

اگر این ادعاها درست باشد، سامسونگ می تواند در کنار سونی دومین تامین کننده سنسورهای دوربین اپل شود. Elec گزارش می دهد که اپل در حال انجام ارزیابی های نهایی کیفیت یک سنسور تصویر CMOS جدید (CIS) ارائه شده توسط سامسونگ است. گفته می شود که این تغییر احتمالی از سونی به سامسونگ به دلیل تاخیرهایی است که غول فناوری کوپرتینویی در دریافت سنسورهای تصویر در سال گذشته با آن مواجه شد که منجر به مشکلاتی در تعیین تاریخ عرضه آیفون 15 شد.

آیفون 16 دارای حسگر دوربین CMOS جدید سامسونگ است

طبق این گزارش، اپل به دنبال پیشرفت های انجام شده توسط رقبای خود، به دنبال گنجاندن فناوری های جدید در سیستم دوربین خود است و می افزاید که جداسازی اجزای داخلی سنسور ممکن است منجر به تراکم پیکسل بالاتر، اندازه پیکسل های کوچکتر و کاهش نویز شود. طبق گزارش ها، اپل با سامسونگ تماس گرفته تا حسگر CMOS را برای آیفون توسعه دهد که اکنون در حال انجام تست های کیفی است. گزارش شده است که این سنسور دارای طراحی پشته سه ویفر است که هر ویفر عناصر مجزایی را در خود جای داده است.

از سوی دیگر، مدل‌های قبلی آیفون دارای سنسورهایی با طراحی پشته دو ویفر، با ترانزیستورها و فوتودیودها بر روی همان ویفر بودند. به گفته این نشریه، سنسور سامسونگ ممکن است دارای ویفرهایی باشد که با استفاده از فرآیندی به نام پیوند هیبریدی ویفر به ویفر از طریق یک پد مسی متصل شده اند. همچنین گزارش شده است که مدل‌های آیفون 16 پرو دارای دوربین 48 مگاپیکسلی فوق عریض هستند که نسبت به سنسورهای 12 مگاپیکسلی موجود ارتقاء قابل توجهی دارد. علاوه بر این، گفته می‌شود که آیفون 16 پرو از لنز تتراپریسم استفاده می‌کند که با آیفون 15 پرو مکس معرفی شد و امکان پشتیبانی از زوم اپتیکال 5 برابر با استفاده از دوربین تله فوتو را فراهم می‌کند.

منبع
gadgets360

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا